Gal EPG i MCE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Gal EPG i MCE

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gal EPG i MCE

Hallo godtfolk!
    Har problemer med EPG etter å ha reinstallert MCE på stue-PC-en med alle oppdateringer av MCE. Har analog satelitt fra Canal Digital med Canal digital tuner av typen CDC-7000 ST.

MCE gjenkjenner tuneren gjennom signaler fra fjernkontrollen og jeg kan styre tuneren fra Microsoft sin fjernkontroll.

Jeg bor i postnummer 1163. Har forsøkt noen andre Oslo-postnummer også i oppsettet av TV-guide, men ender uansett med gal guide (får NRK 1 på kanal 16, mens den skal være på kanal 1). Får den samme guiden hvis jeg velger kabel i stedet for satelitt eller annen satelitttuner.

Er det noen som har løst tilsvarende problem?
    Noen som vet om det er kun land og postnummer som avgjør hvilken TV-guide man får? Noen som har tips om postnummer som gir rett guide?

Håkon G

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat samme problem... EPGen jeg får mangler jo en haug med kanaler i tillegg...Er ikke særlig imponert kan man si...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt godt å høre at jeg ikke er den eneste med problemet... Før jeg ble nødt til å reinnstallere MCE, fungerte EPG problemfritt - pussig. Det positive er at det finnes en løsning siden det har fungert tidligere.

Guruer der ute: HJÆLP!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det noen i Microsoft eller Canal Digital som leser dette

som enten kjenner en løsning eller vet at dette problemet er vanskelig å løse?

Håkon G

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "løsningen" er å få Canal Digital til å kontakte Microsoft for å oppdatere kanallisten sin mot MCE.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XML TV EPG plug in

Snakket med noen hjelpsomme fyrer på help desk hos Canal Digital. Problemet med EPG var ukjent for de, men de skulle se om de kunne oppdatere EPG kommende uke.

Alternativt kan man sette opp XML TV-plug in og laste EPG fra www.sol.no ifølge help desk-en. Det er mer info om hvordan man gjør dette på http://thegreenbutton.com eller her på avforum - igjen iflg. help desk. Har ikke sett på dette enda selv.

Håkon G

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EPG plug in

Her er en side med løsning for extern epg: http://dotnetjunkies.com/WebLog/saas...14/131278.aspx

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

OK løsning på problem

Dersom man er fornøyd med kanalene som ligger i MCE-s TV-guide, kan man redigere tallet til kanalen slik at det samsvarer med kanalnummeret i EPG-en i satelittuneren. I MCE velger man "Innstillinger-TV-TV-guide-Rediger kanaler-Rediger tall".

Burde funnet den løsningen tidligere...

Håkon G
    -not so bright

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tilbakemelding fra Canal Digital om at de ikke ville gjøre noe med EPGen mot Microsoft, så da er det alternative løsninger som gjelder... Selv har jeg nå fått et oppsett jeg trives med. Bruker TVxB for å grabbe i XMLTV format, BladeRunner Pro for å importere XMLTV data i MCE, og henter guide-data fra canalplus.no og dagenstv.com for å få en tilnærmet komplett EPG!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Fikk tilbakemelding fra Canal Digital om at de ikke ville gjøre noe med EPGen mot Microsoft, så da er det alternative løsninger som gjelder... Selv har jeg nå fått et oppsett jeg trives med. Bruker TVxB for å grabbe i XMLTV format, BladeRunner Pro for å importere XMLTV data i MCE, og henter guide-data fra canalplus.no og dagenstv.com for å få en tilnærmet komplett EPG!
    Mulig å få se noen bilder av hvordan dette virker i praksis?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •