Acer Aspire Idea 500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 44
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Acer Aspire Idea 500

Hei!

Kjøpte mitt iDea 500 i slutten av juni, og har hatt massse problemer:twisted:

Etter mange oppdateringer og mange timer med prøving er jeg passe fornøyd..Men Live TV er helt ræva! Dette er jo hoved grunnen til att jeg kjøpte denne for 12000.-nok. Tv bildet er som etter 15 stærkøl, helt uakseptabelt.. Kjøpte en Kraftig anntenne forsterker, og dette hjalp endel, men det er langt igjen Kjører på analog kabel, har 32" Grundig Amira lcd (ikke HD) koblet til med dvi. Oppløsning 1024 X 768 70mhz. Vet ikke om dette er opptimale innstillinger, kom gjerne med andre løsninger.. Tror kansje det er en møkka tv også

Har hørt att tv bildet blir dårlig grunnet att den hele tiden ligger i bakgrunn å tar opp? Så vet noen om det går ann å overstyre dette, er det jo hvert ett forsøk..

Det er snart så jeg kaster hele dritten i søpla, hvis dette ikke blir bra

Har ringt acer support ca 50 ganger,:roll: men de vet jo mindre enn meg. Har levert den inn til acer verksted nå, så vi får høre hva de sier.. Kommer tilbake så fort jeg hører noe.

Vil ellers si att dette er en topp mediacenter pc bortsett fra Live TV!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det fins håp

Har hatt Aceren i ei drøy uke. Hadde samme inntrykket som deg, alt fungerer igrunnen bra bortsett fra Live TV.
    Men det er håp i hengende snøre! Fant noen tweaks du kan gjøre, bl.a. installere en annen dekoder for mpeg og noen registry-innstillinger som bl.a øker bitrate og aktiverer hardware accelerering av dekodingen.

Se her:
    http://thegreenbutton.com/forums/per...ead.aspx#69665

Jeg lastet ned WinDVD/InterVideo (du kan prøve den gratis i 14 dager), og gjorde de registry-endringene anbefalt i den posten over. (Alt som har med Happauge-kortet er jo bare å droppe, siden det ikke er dette som er i Aceren, men de andre tipsa følgte jeg.)

Du må også laste ned Video Decoder Checkup Utility fra Microsoft (gratis) for å sette InterVideo som preferert decoder.

Syntes LiveTV er blitt bedre nå, spent på å høre om dette hjelper deg på ditt oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker for det..Venter på å få den tilbake fra acer norge, så får vi se om det har blitt noen forandringer Tviler strekt på det, men vi får håpe.. Legger inn nyer opplysninger strax den er i hus

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Acer

Har nå snakket med acer, og sendt dem linken til dette forum + ett i danmark hvor det er de samme problemene som går igjen.. Acer hadde ikke hørt om nøen problemer vedr idea 500?? Vi får se hva som skjer..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kopierte denne fra www.recordere.dk i dag, det ser ut som ting går i orden når vi forbrukerne tar saken i egne hender:-D

Postet av: Hawkings.

Endelig fremgang!

Jeg hev fat i Yuan High Tech i går, da jeg læste rygter om en ny driver til Tuner kortet.

Jeg fik svar i dag, med attachment. Oh yeah. Endelig fremgang.

Denne nye driver forbedrer uden tvivl mit analoge TV-signal, næsten til en grad, hvor det er acceptabelt.

Før og efter optagelser ligger til rådighed på www.rtr.dk/idea500

blurryrecording og yuan_new_driver... filerne viser resultatet.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, regner med at det er din jeg har inne til service :smile:

Venter fortsatt på hovedkort til maskinen, regner med at det kommer rett over helga.

Fant denne infoen om det i acer basen.

inside the Aspire iDeam, Analog TV signal will be encoded and scaled by an hardware scaler component to make it visible in Windows Media Center
    In particular signal or antenna conditions the iDea output images can be worse than the images on a normal television (in the same conditions); this happens because the iDea TV tuners are mini-PCI notebook parts (to reduce the dimension and the power consumption) and the scaler component are smaller and easier than a normal scaler present in the standard audio video player (television, VCR, DVD recorder).
    This issue will be amplified with big TV screens due to the resolution adaption made by the screen.
    Digital television DVBT shouldn't be affected by this problem because the signal won't be re-worked by the scaler components.
    On the DVBT side there is a known issue related to the quality image using the CLPV or CLEV functions under More Programs menu, to fix this issue we have ready a newer Power DVD version you can find in the attached FTP link

ftp://acerns:2dVZyYER@ftp.acer-euro.com/EMEA Consumer DTs/PDVD_6.00_2807b_0623.zip

To have best performance with Live TV 16:9 images you have to disable CLPV and CLEV options and use the MCE ZOOM function
    SOP procedure to install Power DVD dismissed in my mail :
    1. GO TO CONTROL PANEL THAN "ADD OR REMOVE PROGRAMS"
    2. REMOVE THE POWER DVD APPLICATION
    3. REBOOT THE SYSTEM
    4. INSTALL THE POWER DVD DOWNLOADED
    5. RESTART THE SYSTEM
    6. LAUNCH MCE SHELL AND USE THE MCE ZOOM FUNCTION TO SETUP CORRECTLY THE 16:9 IMAGES VISUALIZATION

Om denne fiksen på det danske forumet er noe av det samme kan jeg sjekke når hovedkortet kommer :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flottings..kansje dette er det vi alle har banna opp og ned, og att det blir ordning på det til slutt:lol:
    Når det står att du skal bruke zoom funksjonen i mce, hvor er dette?

Billa

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyre klikk når du ser video :smile:

Newcomer sindre_b sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problemet som alle andre med et analogt TV signal til min iDea500 som alle andre. Må si jeg er rimelig forbannet på Acer som lager en maskin der man har meget begrensede muligheter til å bytte ut komponenter man er missfornøyd med (som TV tuneren/skjermkortet). Muligens burde jeg være mer forbannet på meg selv og gi meg en real omgang juling for å være så ivering når jeg hadde bestemt meg for å kjøpe et mediacenter...

Uansett, så fikk jeg tilbake et lite håp når jeg så Billa sin danske venn's forbedringer i kvaliteten. Props til Billa for å grave frem håp i en så ellers dyster mediefremtid. Trodde nesten jeg måtte vente til de digitale bakke-sendingene skulle komme i gang her i bondelandet (det vil si når jeg er godt voksen med 4 barn og kone som ikke tillater at jeg glaner timevis på TV'n).

Håpet er tilbake! Gleder meg som den ungen jeg er til å komme meg hjem og teste ut de foreslåtte endringene. Gir beskjed om mine erfaringer i morgen.

\\SB

Har forresten følgende oppsett hjemme hvis noen er intressert i å vite:
    Harman/Kardon AVR 335 - Harman/Kardon DVD31 - Audiovector K3, KC, KX, K Sub Super - Philips 32PF9966 - Acer iDea500 - Sony RM-AX4000 Universal remote

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er problemer men lys i horisonten hva gjelder denne. Jeg står på tå hev til å bestille en slik selv. Så spørsmålet er: Gitt en ny sjanse....ville du/dere bestilt Acer Aspire Idea 500 idag? Hva ville dere eventuelt kjøpt isteden?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at tuner delen ikke er veldig gjennomført og at de kanskje skulle bygd inn en bedre en i en pc som sannsynligvis skal brukes mye til tv.

Men ellers så er det en veldig stilren og teknisk god maskin, den har jo til og med HDMI.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F*** i H***!!!

Driveren som ble lagt ut av Billa's danske venn var den samme som var på min maskin og IKKE den nye som visstnok skal løse noen av våre problemer.

Jeg har sendt email til produsenten og bedt om en kopi...

<I>Hello Sales,

I have had my Acer iDea500 for about a week. The Tuner card (MPC718) OEM'ed into the Acer machine is not providing the desired quality for LiveTV through an analog coax cable. I think I've read all the discussion-forums and tried all the tips for regestry settings to improve the picture, but without any improvments to the LiveTV quality.

I have spoken to Acer Support, but they have no solution regarding this issue.

I've heared rumors about a new driver for Video capture that might provide better quality (version 2.11.10.1013).

I have spent about $10.000 USD on my Home theater system with top quality cables and display devices and the only thing that is not working as it should now is the LiveTV, which I use the most...

Is it possible foo You to send me the 2.11.10.1013 driver so I can test it out for myself?

I hope to hear from You soon.

With best regards,
    Sindre Brurok
    </i>

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd det jeg posta ?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Evovled, ja jeg har prøvd å instalere PowerDVD 6 uten merkbar bedring i kvaliteten (etter tips fra Acer Norge(?) da jeg snakket med dem). Jeg tester nå siste versjon av WinDVD, men det er heller ingen større forskjell. Jeg har testet å slå av og på CLPV eller hva det heter, men det er ikke der problemet ligger heller (i hvertfall ikke for meg).

\\SB

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sindre_b
    F*** i H***!!!

Driveren som ble lagt ut av Billa's danske venn var den samme som var på min maskin og IKKE den nye som visstnok skal løse noen av våre problemer.
    Joda, den nye driveren ligger ute der (http://rtr.dk/yuan/). Men under installasjon så blir du spurt mange ganger om du vil fortsette installasjonen selv om det ikke er en sertifisert driver. Er mulig du har klikket feil en av gangene?

Har nå med nye driveren Live-tv som går an å bruke, hadde igrunnen gitt opp hele live-tv-funksjonen. Synes fortsatt ikke det er så bra som det bør være (prisen tatt i betraktning), men det får duge. Kan kanskje eksperimentere på nytt med andre dekodere og sånt nå, jeg er tilbake på den som følgte med aceren. Si ifra hvis noen finner "Det perfekte oppsettet"

Bra jobba Billa, jeg satt og surra meg inn i nederlandske og tyske forumer, forstod såpass at det var en ny driver pågang, men ikke særlig mer, hehe.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt ligger den der ;-) ikke vanskelig å finne heler...

Har testet den nye driveren i et par dager nå og må si at jeg er veldig fornøyd med forbedringen! Jeg kan nå se på LiveTV uten å irritere meg over det dårlige bildet (i hvertfall ikke mer enn hva jeg normalt gjør når jeg ser på vanlig TV).

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si at jeg merket så store forskjellen på driverne, btw, maskinen din Billa ble ferdig før idag

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    Kan ikke si at jeg merket så store forskjellen på driverne, btw, maskinen din Billa ble ferdig før idag
    Det vil si att den er topp i bildet og alt annet?
    Hva bør jeg sette frekvensen på, lavest eller høyest-75hz?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs hva lcd tven din liker best, det ser du når du står i windows, hvis teksten blurer og "flyter" litt rundt så bytter du til en annen hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    Spørs hva lcd tven din liker best, det ser du når du står i windows, hvis teksten blurer og "flyter" litt rundt så bytter du til en annen hz.
    Ok, opp eller ned?
    Ble forresten maskinen bra? Fikk den på morran i dag:-D
    Prøver den i kveld..

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •