Skjermkorttrøbbel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer trulsd sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Skjermkorttrøbbel

Jeg har en pc(ikke htpc, men dog) som jeg bruker som videokilde fra til til annen, men nå har jeg fått problemer med skjermkortet mitt. Kortet er et Nvidia GeForce FX5500

Problemet er at når jeg spiller av video så begynner skjermen å blinke som om den forandrer oppløsning, og etterhvert slutter skjermkortet å sende ut noe signal i det hele tatt og skjermen går i hvilemodus.

Jeg har prøvd både crt-skjermen som fulgte med pcen via vga og lcd-tv'en min via dvi, samme problemet på begge tv'er.

Jeg har prøvd flere forskjellige video-avspillingprogram, men problemet er det samme uansett

Har også oppdatert drivere, og installert all software på nytt til skjermkortet.

Jeg begynner å lure på om det rett og slett kan være noe galt med kortet. Når jeg ikke spiller av video, så merker jeg ikke noe særlig. Kan se ut som om bildet har litt flimmer, noe som jeg ikke har lagt merke til tidligere.

Noen som har vært borti noe lignende? Kan vel fort se ut som om det blir nytt skjermkort på meg eller? Noen andre forslag? :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høres ut som overoppheting.. Sjekk at kjøleribba sitter godt fast og at det ikke er noe støv som kan hindre god kjøling.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •