Noe vits i media center pc om du ikke har kabel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noe vits i media center pc om du ikke har kabel?

Hei
    Jeg har en kamerat som har kjøpt seg hus litt ute på lande, så det er ikke kabel deknig der. Leste så noen få linjer om satelitmotaker. å kort fra viasat eller Cdigital kunne brukes.. Noen som har peil på det hær inne? Hvor jeg får bestilt dette? Om det er noe løsning?

Har nettopp bestilt bygd seg mcpc. så om dette fungere med mediacenter fra windows??

Newcomer darwin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaptein Wom
    Hei
    Jeg har en kamerat som har kjøpt seg hus litt ute på lande, så det er ikke kabel deknig der. Leste så noen få linjer om satelitmotaker. å kort fra viasat eller Cdigital kunne brukes.. Noen som har peil på det hær inne? Hvor jeg får bestilt dette? Om det er noe løsning?

Har nettopp bestilt bygd seg mcpc. så om dette fungere med mediacenter fra windows??
    jeg vet ikke om jeg helt forstår hva du spør om, men om det gjelder hvorvidt det går an å styre en dekoder fra MCPCen (skifte kanal for fohåndinnstilte opptak) så er dette mulig med en IR-blaster. MCE har støtte for dette, så hovedsaken er å skaffe en dekoder som er kompatibel med MCEs ir-styring.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En HTPC benytter vel primært signalet på RF-in (TV-antenne eller kabel-TV). Via parabol blir det jo litt mer upraktisk...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger: Hva mener du? Sett inn et DVB-S kort (Satelitt tuner), så fungerer det gulle godt.

F.eks Nexus kortet fra Hauppauge. Det kan du kjøpe med parabol kort modul (for to kort, tror jeg)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og et slikt kort kan du tegne nytt CD-abo. til?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Modul for kort kjøpes separat til nexus pci-kortet. Skal såvidt jeg vet fungere det fint til CD... men neppe til via, sist jeg sjekket (men det begynner å bli en stund siden).
    Jeg følger ikke med i parabol kort verden, så det er mulig jeg tar feil, men da jeg hadde dette kortet (for 2 år siden) fungerte det utmerket.

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan blir det med folk med kabel tv\ tv over fiber som lyse kunder og slik da? Med tanke på kanal skifte gjennom media center pc en?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •