Skal ha Media center pc i annet rom, hva trenger jeg ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal ha Media center pc i annet rom, hva trenger jeg ?

Hei !

Jeg har nettopp anskaffet meg windows media center edition og har tenkt å bruke min PC som står på et annet rom til dette. Har tenkt å koble dette opp med min nye lcd skjerm som ankommer snart. PCn er 2 år gammel men den holder kravene godt.

Det jeg har da tenkt er å styre filmer og musikk på TV fra Media center PCn i det andre rommet.

Det som er aktuelt for meg er da at alt er trådløst styrt fra PCn til stua der skjermen skal stå.

Så spørsmålet er da, hva trenger jeg ? Noen andre som har gjort slik jeg tenker å gjøre ? <må vel ha en slags fernkontroll som takler dette, og noe som overfører bildet trådløst også.

Vil ikke ha PCn stående på stua og en haug med ledinger.

Takker for hjelp !

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke det finnes innen fornuftig økonomiske grenser utstyr som kan sende 1280x720 oppløsning trådløst i god nok kvalitet. Når det gjelder bilde og lyd er nok kabel det rent kvalitetsmessige beste og mest økonomiske.

DVI kabel kan være opp til 10 meter.

Dette kan du enkelt styre med windows mediacenter fjernkontroll. Da får du en vanlig fjernkontroll og ett keyboard. Du trenger kanskje bare å kjøpe en IR extender. Den USB IR mottakeren som følger med er vel rundt meteren lang.

AKIRA

Newcomer gormnass sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en Xbox 360 og sett den opp som en MCE Extender, koble denne opp til skjermen i stua. Via Media Center PC'en du selv skal lage gir du tilgang til Xbox'en som en extender (programvare finnes på Microsoft sine sider, link kommer opp på Xbox'en). Xbox Extenderen vil fungere som en Media Center Pc med de samme mulightene; musikk, bilder, film, Online Spotlight osv.. alt styrt fra fjernkontrollen til Xbox'en (kjøpes separat, anbefaler den med "The Green Button") Eneste begrensing er noen video-format som ikke støttes via Extender; QuickTime o.l

Les mer om Extender her: http://www.microsoft.com/windowsxp/m...r/default.mspx

mvh Gorm

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp dette er den aller beste løsningen, les guiden min :smile: Det meste du trenger og vite står der.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •