Widescreen øverst\nederst på 4:3 bildet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Widescreen øverst\nederst på 4:3 bildet?

Lurte på om noen vet om dette kan gjøres via htpc. Det gjør maskering mye enklere da man bare trenger å justere maskeringen på 1 side når man bytter fra 1.85 til 2.35 osv... Standard er jo at widescreen bildet kommer mitt på 4:3 bildet, men da må makering justeres både over og under bilde og de bredeste widescreen bildene kommer litt høyt på veggen etter min smak... Har zoomplayer eller ffdshow denne funksjonen kanskje?

Newcomer Hazzard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med Theatertek dvd software kan du gjøre nettop dette. Bruker denne løsningen selv. Funker som en kule!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener du å justere bilde for aspect ratio? men må man ikke da justere for hver widescreen bredde? (og det er mange for mange filmer er "litt" forskjellige enn standardene 1.85 og 2.35 osv..)

Det beste hadde vært en slags scan funksjon som legger bildet helt nederst/øverst uansett størrelse.. ville vært helt genialt når man bruker maskering!

Newcomer Hazzard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er enig, men jeg tror ikke den muligheten finnes ennå..
    :?
    Uannsett lagrer du jo 16:9 og 2.35:1 innstillingene i theatertek. Litt forskjell kan det så klart være fra film til film, men det er da ikke såååå mye jobb å finjustere det. Etter finjustering så husker jo theatertek hvordan hver dvd skal se ut. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Widescreen øverst\nederst på 4:3 bildet?

Sitat Opprinnelig postet av kebabi
    Lurte på om noen vet om dette kan gjøres via htpc. Det gjør maskering mye enklere da man bare trenger å justere maskeringen på 1 side når man bytter fra 1.85 til 2.35 osv... Standard er jo at widescreen bildet kommer mitt på 4:3 bildet, men da må makering justeres både over og under bilde og de bredeste widescreen bildene kommer litt høyt på veggen etter min smak... Har zoomplayer eller ffdshow denne funksjonen kanskje?
    På zoomplayer kan du bare bruke piltastene til å justere bildet opp og ned, enkelt og greit Du kan også lage presets med ferdiglagde justeringer. Jeg syntes det hjelper veldig å få justert bildet ned, også digg å kunne se rett frem på bildet i stedet for oppover.

Ett problem er dog hvis man skal ha på tekst, da blir det som regel problemer på 1:2.35 format hvor teksten er lengre ned enn bunnen av bildet. Noen som vet om tekst og bilde kan justeres uavhengig i zoomplayer?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg testet med theaterTek igår og bilde kunne justeres helt ned på skjermen, men det skjedde ingentind på prosjektoren! Jeg kjører prosjektoren i "theater mode" da.. skal teste om det går bedre i zoomplayer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    testet på zoomplayer og akkurat det samme skjedde; bilde flyttes på skjermen, men ikke på prosjektoren. Pga "theater mode" men uten dette må jeg jo skifte oppløsning på pc til samme som prosjektoren og det blir masse "tearing" i bilde (ikke v-sync)..

Problemet er jo at brede widescreen bilder blirr ganske høyt opp på veggen, prosjektoren henger veldig lavt.. Horizontal position på både skjermkortet og prosjektoren bruker jeg men de tillater bare små justeringer.,.

Ingen som har noen forslag?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •