HTPC---surroundpreamp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC---surroundpreamp

hva må til for å gjøre en vanlig PC om til en "top notch" surround-controller?(erstatte receiver som fungerer som pre-amp)
    hvilken software, hvilken hardware er best til formålet?
    får man samme/bedre lydkvalitet, fungerer dekoding på samme måte?
    hvordan får man de beste tilkoblingsmuligheter?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har blitt diskutert mye på avsforum. De mest ekstreme HTPC brukerne mener at du ikke har HTPC før du kobler lydkortet direkte til forsterker. Slik jeg har forstått det er det flere problemer med dette, spesielt i forhold til volumkontroll. Det er så mange steder å stille på volumet. For min del kunne jeg ikke tenke meg å få blåst ut høytalerne mine på grunn av at et eller annet program står på max volum!

Jeg har ikke lest om det i det siste, så det er jo teoretisk mulig at det er en løsning på dette. Det er også mulig at du må ofre noen lydkvalitet?

Når dette er sagt kan jeg absolutt se fordelen med å bruke PC'en som forforsterker også. Bare tenk hvor mye billigere den er å oppgradere til høyeste standart. Det sier at de DAC'ene som sitter på f.eks. M-audio Revo er fullt på høyde med DAC'ene i en "rimelig" Lexicon eller EAD modell, og den er jo tross alt ikke spesielt billig...

Så hvis noen kjenner en løsning på problemene som er knyttet til dette så lytter jeg i hvert fall.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden