TV-kort opp mot kabel, dekoder?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer veumen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question TV-kort opp mot kabel, dekoder?

Har bygget PC for gamlefolket mitt som skal inn i leilighet etterhvert og skal der kunne se på TV og ta opp programmer fra kabel der.

Jeg kjøpte samtidig ett;

TerraTec Cinergy 1400 DVB-T,supports MCE Digital Bakkenett-TV card w/radio, Text

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309637

Jeg har ingen erfaring med TV kort... kan jeg bare plugge TV- kabelen inn i dette kortet så er man up and running? eller må man ha dekoder før man kan kjøre signalet inn i dette kortet på noen måte?

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veumen
    Har bygget PC for gamlefolket mitt som skal inn i leilighet etterhvert og skal der kunne se på TV og ta opp programmer fra kabel der.

Jeg kjøpte samtidig ett;

TerraTec Cinergy 1400 DVB-T,supports MCE Digital Bakkenett-TV card w/radio, Text

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309637

Jeg har ingen erfaring med TV kort... kan jeg bare plugge TV- kabelen inn i dette kortet så er man up and running? eller må man ha dekoder før man kan kjøre signalet inn i dette kortet på noen måte?
    Hvis jeg ikke har missforstått deg fullstendig, så er jeg redd du har kjøpt feil TV-Kort. Det kortet du linker til vil bare fungere med digitale bakkesendinger fra Sverige. Til kabelTV bruk skulle du valgt et DVB-C kort, og da et som støtter kortleser dersom dere har digital kabelTV.

Dersom dere bare tar antennekabel fra antenne/vegguttak og rett i TV'en så holder det med et helt vanlig Analogt TV-Kort. Dette: LINK har 2 TV tunere slik at man kan se på en kanal mens man tar opp fra en annen, eller faktisk ta opp fra 2 kanaler samtidig dersom 2 av dine favorittprogram går på likt og du ikke er hjemme. Det finnes selvfølgelig rimeligere alternativ også, prøv søk funksjonen her på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kan man kjøpe et PCI kort for DVB-C (digital kabel) som også har kortleser eller CI hvor Conax CAM passer?

Finnes det overhode slikt til salgs?

Evt. finnes det en DVB-C mottager med harddisk i handelen foruten Dreambox?

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Databutikken har en del som kanskje funker: LINK

Newcomer veumen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo nesten helt ufattelig bra prestert.. kan ikke tenke meg at folket mitt skal ta imot sendinger fra Sverige gitt..
    Du har ikke noen anbefalinger til meg på hvordan jeg nå skal gjøre av meg med dette kortet. For det er jo nå gått over angrefristen til å sende det tilbake til komplett. Hvilke markedsgruppe ønsker ett TV-kort som dette? Snakker vi Finn.no eller?
    takker for all hjelp her inne!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •