Uforståelige lydproblemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Uforståelige lydproblemer

Hei!

Har akkurat fått bygd pc, basert på et Asus m2n32-hovedkort, med innebygget soundmax-lydkort.

Alt fungerer ok unntatt lyden. Den fungerer strålende for avspilling av de medfølgende lydene i Windows, men for alt annet får jeg veldig rare problemer. Hør bare:

- Når jeg ser på webtv (fex på vif-fotball.no), får jeg lyd de første tre-fire-fem sekundene, så forsvinner lyden helt.

- Når jeg hører på mp3 går lyden kraftig opp og ned, ikke jevnt, men kaotisk fordelt på forskjellige frekvenser. Plutselig er bassen høy og alt annet borte, så kommer høye toner høyt mens alt annet er bakgrunnsgrums.

- Når jeg ser på dvd er det lav og snodig lyd, særlig på vokal, mens musikk på dvd er ganske ok. Det er nesten som om vi hører lyden som egentlig skulle være i bakhøytalerne eller noe sånt...

Bruker logitech 2.1-høyttalere, men har prøvd andre også. Har kobla det i riktig plugg, har prøvd litt forskjellig også. Trodde kanskje det var et kodek-problem, så jeg har lasta ned en gigantisk kodekpakke fra itpro.no (K-Lite Mega Codec Pack 1.53). Noen tips? Skjønner du hva som foregår? Kan du hjelpe meg? Aaargh!

-numlok

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Kjenner ikke oppsettet helt nøyaktig, men er det ikke slik at utgangene for lydkortet kan konfigueres - avhengig av antall høyttalere du kobler til?

Med dette mener jeg at du har et valg som gir deg muligheten til å velge antall kanaler på utgangen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Hei!
    Kjenner ikke oppsettet helt nøyaktig, men er det ikke slik at utgangene for lydkortet kan konfigueres - avhengig av antall høyttalere du kobler til?

Med dette mener jeg at du har et valg som gir deg muligheten til å velge antall kanaler på utgangen.

Jeg trooor ikke det. Finner ikke noe sted det er mulig i hvertfall, og sjøl om kortet har et avansert system for å oppdage hvilken kabel jeg stikker hvor, så protesterer den ihverdig hvis jeg prøver å gjøre noe annet enn å stappe den inn i det lysegrønne uttaket.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •