DVD filmene inn på HTPC harddisken. Hvilken metode er best?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD filmene inn på HTPC harddisken. Hvilken metode er best?

Ønsker å kopiere mine DVD-filmer inn på harddisken til PC'en (kopiering til annen DVD-plate er uaktuelt). Har prøvd DVD Shrink ver. 2.3 (tips fra Hi-Fil i annen tråd) til å kopiere filemene ned til HD og spilt dem av med WinDVD og PowerDVD. Fordelen er at DVD Shrink arbeider hurtig (les; man må ikke spille av filmen i hele filmens varighet), samt at det synes som om DVD Shrink får med seg "alt". F.eks. tok filmen Villmark som fulgte med siste DVD og Hjemmino over 6 GB på HD.

Fordelen er åpenbar (for meg). DVD-filmene er svært lett tilgjengelige på HD'en, og man har en backup av egne filmer.

Benyttet jeg PowerDVD til å spille av fra HD kunne jeg navigere blant alle DVD meyene med musa, men benyttet jeg WinDVD så kunne jeg ikke det da menyene ikke var aktive.... Snodig. Noen som har en forklaring?

Dere har sikkert deres egen metode for å overføre DVD-filemen dere eier selv til HD. Ønsker å høre deres beste tips!

God helg

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker DVDShrink etter å ha brukt SmartRipper, CladDVD .Net og DVD Decrypter. Den store fordelen med Shink er at den alltid får med filmen, jeg har flere ganger opplevd at en film ikke har funket på en av de andre ripperne (men funket med en annen). Shrink har aldri sviktet meg. Og du skal da få med alle menyer og sånt hvis du velger full disk og ikke endrer på noe.

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD Shrink har kommet i versjon 3.0 beta, denne er overlegent best av alt jeg har prøvd, ink v. 2,3.

http://www.dvdshrink.info/index.php

Spesiellt denne funksjonen likte jeg godt: http://www.dvdshrink.info/mixed-compressions.php

Ingen vits i å bruke mer plass på HD enn nødvendig, kanskje man tom får plass til en ekstra film eller to på store disker. En skikkelig mediaserver står høyt på listen her i gården også, platene har best av å stå i hylla der de hører hjemme, ikke rundt omkring over alt, slik det gjerne blir etter en intens runde testing av feks nye videofiltere.

Frode

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig! Jeg har iallfall langversjonene av Ringenes herre fast på harddisk - det er de filmene jeg ser oftest. Og ofte ripper jeg en film til harddisk før vi skal se likevel, hvis vi tar en pause, slipper jeg spin-opp tiden. Og enkelte filmer (blant annet Minority Report) trøbler når jeg kjører dem fra dvd-spilleren, uten at jeg helt vet årsaken. Jeg tror jeg har vært ute for det på to eller tre filmer. Og de har alltid fungert perfekt når de har vært rippet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ripper dere til ISO? Eller adskilte VOB-filer?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VOB. Og så åpner jeg IFO-fila fra ZoomPlayer. Det er sånn DVDShrink leverer filmene.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da testet følgende 3 DVD-avspillere: WinDVD, PowerDVD og Sonic CinePlayer.

Velger jeg PowerDVD og Sonic CinePlayer for å spille av en DVD som er lagt på HD med DVD Shrink så går det problemfritt. Kan navigere "på skjermen i DVD-menyene"

Bruker jeg derimot WinDVD så kan jeg spille av filem ved å lage en playlist, men menyene i filmen eller lydspor (annet enn englesk) kan ikke velges...?!

Grrrr...Løsningsforslag?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første: Avliv PowerDVD. Den har lidd lenge nok, og du bør ikke lide under den. For det andre: Ta en titt på ZoomPlayer. Det høres ut som et problem med navigatoren, og Zoom kan kjøre WinDVDs videofiltre med Microsofts navigasjonsfiltre. Jeg husker at det har vært problemer med navigatoren til Intervideo. Hvilken WinDVD-versjon bruker du, forresten? Det var i versjon fem kongekvaliteten kom.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva **** er feil med PowerDVD. Det programmet fungerer jo helt knirkefritt :shock:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva **** er feil med PowerDVD. Det programmet fungerer jo helt knirkefritt
    Powerdvd 5 fikk vel faktisk veldig gode kritikker både på lydsiden og bilde siden... Men hvor bra dette er kontra WinDVD og abdre, vet jeg ikke !

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE Mastiff.

WinDVD Platinum ver. 4.5
    PowerDVD ver. 5

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært så hissig, Dobermann. Typisk for rasen, må jeg si. Vi mastiffer er mye mer tålmodige og rolige av oss, bare se på en utstillingsring... Vi knurrer og bjeffer ikke før det er absolutt nødvendig, men da slår vi til og avslutter hundekampen raskt. :wink:

Det som er feil med PowerDVD er den elendige bildekvaliteten. Ta en titt på www.avsforum.com og se hva folk stort sett (særlig ekspertene) mener om den der... Du trenger ikke tro meg på mitt ord, selv om jeg har testet den opp mot WinDVD 5 og Cinemaster (som TT bruker) på min Barco Graphics 808. Power ble fullstendig slaktet, den største forskjellen av alle var mellom PowerDVD og Cinemaster/WinDVD. Men WinDVD slo Cinemastger, selv om forskjellen var mye mindre der.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsningen var så enkel at det nesten er flaut På DVD-plata er det to underkataloger; "Video_TS" og "Audio_TS". Ved å benytte DVD Shrink for å overføre filmen til harddisken så lages ikke disse 2 underkatalogene direkte på harddisken. WinDVD får da problemer.

Løsningen var rett å slett å bruke "drag and drop" i Windows Explorer og kopiere disse 2 underkatalogene på DVD-plata over til harddisken Enklere kunne det ikke bli. Man trenger altså egentlig ikke et program som DVD Shrink, dersom man da ikke ønsker å komprimere filmen, eller kun overføre deler av filmen.

Har da prøvd WinDVD ver. 5 også og alt virker 100%. Takker for svarene.

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er synd PowerDVD's videofiltere ikke når helt til mål, selv om jeg synes versjon 5 var en god oppgradering over XP/4 versjonen.

Slakt synes jeg er å overdrive, PowerDVD synes jeg er HELT brukbart, i hvertfall på digitale projektorer og til filmer som ikke er av absolutt høyeste kvalitet når det gjelder koding. Eneste forskjellen jeg kan se, er noe mindre detaljer i svært mørke scener, og at bildet er litt mykere. Lydfilterene er fremdeles svært bra, og ikke minst stabile.

Det som er så irriterende, er at PowerDVD er HELT KONGE på user interface og navigering, alle de andre programmene virker som om de er programmert av åndsamøber i forhold, i sær WinDVD er helt håpløst.

På alle andre PC'er enn HTPC'en, er PowerDVD den eneste DVD softwaren jeg legger inn.

Frode

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig i navigeringen i forhold til WinDVD, men den er nok bare prins. Kongen er ZoomPlayer, syns jeg.

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konkret hvilket program er best å bruke? Jeg får ikke til å se filmen med menyer og lignende fra hardisken!!!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring på ditt problem var at PowerDVD og CinePlayer spiller av direkte fra harddisken nå du velger direkte fra folder med "Source" fra softwarespilleren.

WinDVD virket, men krevde at "Video_TS" og "Audio_TS" katalogene var som på DVD-plata.

Tips: Bruk PowerDVD og du vil se at programmet gir følgende OSD når du spiller av fra harddisken: "Player in HDD mode"

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [likerHIFI
    ]Konkret hvilket program er best å bruke? Jeg får ikke til å se filmen med menyer og lignende fra hardisken!!!
    Jeg liker å lage image og bruke feks daemon tools. Da får du hele dvden akkurat slik som den skal være.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •