Intel VS AMD i HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer veumen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Intel VS AMD i HTPC

Har etter tidlig start med stasjonære PCer, kun hatt diverse bærbare PCer, bygde nå nylig PC igjen med en Intel Pentium D 930 3.0GHz Socket LGA775, 4MB. Denne har svært stor varmeutvikling også med liten belastnig. Slik jeg husker det før var det INTEL som hadde liten varmeutvikling og AMD motsatt.
    Hvordan stiller dette seg i dag?
    Hvilke prosessor gir god ytelse for HTPC satt opp mot varmeutvikling?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

He he, dårlig timing...

Litt dårlig tidspunkt å spørre på. Intel lanserer nye 2kjerne prosessorer i disse dager som gruser AMD både på ytelse og varme. MEN, idag, eller i forrige uke om du vil, er AMD best på ytelse og varme. Den prosessoren du har valgt er nok noe av det varmeste på markedet. Har selv en AMD X2 4200+ med passiv kjøling i min HTPC, og det funker helt topp.

Active Tommy Nilsemn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AMD er jo best når det er varmeutvikling vi snakker om. Den bruker ikke så mye strøm som pentiumen heller. Men hva som er best av AMD og Intel på en HTPC er jeg ikke sikker på.
    Pentiumen er jo mye flinkere på multitaksing enn Amd'n. Og vist du ikke har tenkt og spille så mye, og invisterer i noe sikkelig kjøling så vil nok Pentiumen være et bedere valg. Men vist du hadde tenkt og spille en del med den så vil du tjene mer på en Amd.

Newcomer veumen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ai ai

Shoit, ser det nå på http://www.hardware.no/tester/proses...l_core_2/27626
    Her ligger det virkelig mye krefter i omløp.

Vi snakker riktignok litt penger for denne intel core 2 duo, men jeg er i hvertfall noe overbevist om at den skal få seg en plass i hjemmekinoen!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peterc
    Litt dårlig tidspunkt å spørre på. Intel lanserer nye 2kjerne prosessorer i disse dager som gruser AMD både på ytelse og varme. MEN, idag, eller i forrige uke om du vil, er AMD best på ytelse og varme. Den prosessoren du har valgt er nok noe av det varmeste på markedet. Har selv en AMD X2 4200+ med passiv kjøling i min HTPC, og det funker helt topp.
    Core 2 Duo er raskere ja, men varmeutviklingen er lavere for Athlon 64 X2 -- og den blir ennå lavere når AMD får "Energy Efficient"-versjonene på markedet. Skal vel komme nå om ikke lenge -- da modeller med maks. varmeutvikling på 35 og 65 W, kontra maks. 89 W i dag.

Når er det maksimalverdier man snakker om. På det jevne bruker ikke prosessorene det maksimale. F.eks. kan du være heldig å få en Athlon 64 X2 i dag som aldri overgår 35W. Utplukkingen av Energy Efficient-modellene er i form av testing i produksjonen.

Nå er mine erfaringer med nForce5-serien av brikkesett så langt svært god. Satt opp et system hjemme nå i ferien med nForce570 SLI-kort fra MSI, samt brukt 590 SLI fra Asus og 570 SLI fra et par andre produsenter. Likevel, tror jeg vil holde en liten knapp på Intels brikkesett når det gjelder stabilitet og kompatiblitet fortsatt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veumen
    Shoit, ser det nå på http://www.hardware.no/tester/proses...l_core_2/27626
    Her ligger det virkelig mye krefter i omløp.

Vi snakker riktignok litt penger for denne intel core 2 duo, men jeg er i hvertfall noe overbevist om at den skal få seg en plass i hjemmekinoen!
    Prisene er da ikke så ille sett opp i mot Athlon 64 og Pentium D. Men såklart, de aller raskeste modellene koster.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •