Oppløsning og kabel fra pc til plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer bonniemarino sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppløsning og kabel fra pc til plasma

Hei, lurte litt på dette generelle emne.

Har pc med dvi og vga ut stua. Bruker denne mye til film og annen underholdning :-? Har plasma skjerm med 1024:768 nativ oppløsning.
    Har også en 19 tommer lcd skjerm som blir brukt til surfing og lesing fra pc og den er gunstigst med dvi kabelen. Ser helst at jeg bruker vga til plasma.

Lurer på hvilken kabel og hvilken oppløsning som er best å bruke ved bruk til film og annet nedlastet video.
    Spiller det en rolle hvilken oppløsning du bruker over fra pc til skjerm eller er det bare betinget på selve oppløsningen i film materialet??

Jeg skal jo bare bruke materiale med under 800:600 oppløsning, da er det vel like greit med vga? eller er jeg helt på viddene her??

Noen kommentarer, anbefalinger eller generelle ytringer?

Mvh Ole Næss.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør skjermens naitive oppløsning ut fra pcen din. På denne måten får du det vi kaller 1:1 pixelmapping. Dvs. at prosessoren i skjermen din ikke må regne ut hva som skal til for å gjøre om et 800x600 signal til 1024x768. Dette resulterer i uskarphet, spesielt med rare skygger rundt bokstaver etc. Ved avspilling av f.eks. en DVD-film fra pcen, vil pcen din regne om hva som skal til for å oppskalere til 1024x768. Det kan ofte gi et svært godt resultat hvis skjermkortet ditt er av OK standard.

Jeg kjører selv en Pioneer 436XDE-skjerm, og mater denne med 1024x768 fra pcen. Det ser glitrende ut både på DVD og HighDefinition materiale.

Newcomer bonniemarino sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Men hvilken kabel er da best å bruke. Vga eller Dvi. Jeg trodde Vga kabelen ikke kunne overføre mer enn 800-600 eller lignende. Eller er jeg på viddene?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kjører jo fint 1600x1200 på VGA kabel mot vanlig crt skjerm, så ser ikke helt problemet her

-jacjan

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •