Hvorfor er en HTPC bedre enn en DVD-spiller? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvem selger dette Holo3D kortet i Norge?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke forhandler for dette i Norge, og bra er det... da slipper man slike "fordyrende" ledd...Kjøper det aller meste av komponenter (og filmer) fra billigste nettforhandler :wink:

Regner med å få meg en demo på dette kortet en gang i romjulen...

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.. Det høres jo veldig interessant ut. Men det må da være noe negativt med denne teknologien?

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult

-Standalone DVD spiller kobles inn på Holo3D kortet.
    -Ekstern surround forsterker kobles inn på standalone DVD spilleren.
    -Projektor kobles inn på Holo3D kortet.

Ergo så slipper en problem med hakking i bildet p.g.a treghet på AGP eller problem på driver for skjermkort. Potensielle "stutters" i bildet og dårlig lyd fra lydkort er ikke lengre problem.

Egentlig ser jeg kun positive syn på dette geniale (?) kortet fra Italienerne...dette er derfor også øverst på ønskelisten hos meg :wink:

Link: http://www.immersiveinc.com/products_holo3d.html
    Hm, det virker som du fortsatt er avhengig av et godt grafikk-kort.
    I følge http://www.jvb.nl/jvb.asp?cur=1&sect...title&title=77 er System Requirements blant annet:
    - AGP Graphics Card Supporting YUY2 Format - (We Recommend ATI Radeon Series AGP Graphic Cards and/or NVIDIA-Based GeForce4 Ti4600)

Altså går videosignalet veien gjennom grafikk-kortet og ikke ut av Halo3D?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rolf hult skrev:
    Projektor kobles inn på Holo3D kortet
    jane skrev:
    så vidt jeg kan skjønne så må prosjektoren kobles til skjermkortet hvis man bruker Holo3DGraph .

hvis man derimot kjøper Holo3DGraph II , så kan man kjøpe et tilleggskort (Holo3DGraph II HDTV aux expansion board) da går man utenom grafikk kortet.
    dette sto det på nettstedet;
    Optional Daughtercards
    The HDTV Aux daughtercard connects to the H3D-II card via a 24-bit I/O header. With this daughtercard the video can be
    scaled and output directly from of the HDTV Aux board itself via DVI or 10-bit RGBHV/YPrPb analog video.
    You are completely bypassing the PCI bus, Windows, and your video adapter using this method which can be a convenient alternative
    to using a high-end video graphics card. Note that you can loop the output of your video card (preferably the DVI output)
    into this daughtercard and use the passthrough feature to pass the Windows desktop, TheaterTek, games, etc.
    through the Holo3DGraph and into your display with one cable. The onboard scaler is a videophile-grade 12-tap scaler
    (compared to 3-4 taps in computer video cards).Processing video via this path also allows for frame rate conversion including
    the standard 59.94 and 72 Hz scan rates. There is also a DVI-I input (both DVI-D digital and RGB/YPrPb analog)
    that can be used to connect high-bandwidth video sources including HDTV tuners that would otherwise saturate the PCI bus
    (the main H3D-II board has only low bandwidth 480i video inputs).
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holo1: Deinterlacing+++, utgang via overlay på vanlig skjermkort eller via adapter kort (adapter kort er ikke tilgjengelig, men finnes). Ikke skalert bilde via adapter. ATI skjermkort tar seg av skalering.

Holo2: Deinterlacing ++++, utgang via overlay på vanlig skjermkort eller via adapter. Adapter kan skalere.

Holo1 kort kan en få tak i brukte på nettet for en ok pris (ca 4-5K, med fjernkontroll). Pass på å få rev7 kort. (ikke allverdens forskjell, men kjekt å kunne bruke RGBs inngang).

Kjell

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    rolf hult skrev:
    Projektor kobles inn på Holo3D kortet
    jane skrev:
    så vidt jeg kan skjønne så må prosjektoren kobles til skjermkortet hvis man bruker Holo3DGraph .

hvis man derimot kjøper Holo3DGraph II , så kan man kjøpe et tilleggskort (Holo3DGraph II HDTV aux expansion board) da går man utenom grafikk kortet.
    Ulempen med dette er at det koster over det dobbelte av Holo3D-I-kortet, rundt 1100 Euro + toll, moms, etc. Så Holo3DGraph II med tilleggskort bør være av veldig høy kvalitet for å forsvare den prisen.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Ulempen med dette er at det koster over det dobbelte av Holo3D-I-kortet, rundt 1100 Euro + toll, moms, etc. Så Holo3DGraph II med tilleggskort bør være av veldig høy kvalitet for å forsvare den prisen.
    Men da kan man kanskje velge et skjermkort som er billigere enn de radeon 9x00-basserte kortene de fleste velger? Kanskje man kan spare inn mellomlegget mellom Holo1 og Holo2+tilleggskort?

Jeg har ikke peil på dette. Tenker bare at det kanskje kan være sånn...

n000b som jeg er :lol:

DrErling

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De dyrere 9700 og 9800 kortene er bittelitt bedre sies det, men bare litt.

Selv bruker jeg Radeon atlantis9000 til 600kr.
    Satte opp en HTPC i går. Radeon 7xxx kort stod i denne, med Holo1 kort ble bildet noe HELT annet en det det var før med softwareløsning.
    Jeg tar et lite forbehold her da skjermkortet er ikke satt 100% opp enda og jeg kan ikke si noe om dette er knallbra greier. En stor forskjell var det iallefall.

Tror hele maskinen kom på under 10K med intel 2,4GHz, 256minne, liten HD og sort kasse. Og med Holo1 og Xcard ombord.

Min anbefaling er at det er ikke verdt prisen å gå for et kort til 4K hvis en skal bruke det kun til overlay.
    Et MP-moddet kort derimot, det kan være verdt det.

Kjelli

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •