Kabinetter - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36

Tråd: Kabinetter

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Haagen
    Lekrere kabinett har ikke jeg sett, men det kostet jo også skjorta!
    Ja det koster å være kar , men med det kabinettet bør du bli konge i hjemmekinoklubben.

Gorm

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med det her funker det til en HTPC http://www.komplett.no/k/ki.asp?acti...pID=3&s=pl

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se starten av tråden, så ser du Lygrens erfaring med det kabinettet. Jeg kunne nå godt tenkt meg å kjøpt et slikt, men jeg tror jeg vil vente til 611-modellen kommer til Norge. 610 har et sånt baby-ATX hovedkort (flex eller mini eller micro eller hva det nå heter), mens 611 takler vanlig ATX-størrelse.

Du kan sjekke hjemmesiden til Cooler Master for å se mer, eller se linken jeg tok med i min første post i denne tråden.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja sant det! tror det blir bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal bygge min egen kasse, eller... det er i hvertfall planen. Kassen bygges i tre og glir rett inn i et avlukke i denne hyllen:

Her er en on-line VRML-modell av HTPCen, du trenger en VRML-plugin for å se den, jeg bruker "Cortona" fra http://www.parallelgraphics.com/products/:

http://home.c2i.net/ahustvedt/htpc/htpc.wrl

Jeg har fjernet et par vegger på modellen for å kunne se inni. Jeg har nettopp begynt på den og har ikke kommet så langt, den er langt fra ferdigdesignet og vil gjennomgå mange forandringer, men layouten er der. Hovedkortet tok litt tid å lage. Frontplaten vil være svart glass med en vertikal aluminiumsstripe på midten som er bred nok til en DVD-skuff. Det vil kun være en DVd-skuff og en powerknapp på fronten. Kanskje jeg ikke trenger powerknapp en gang, kan ha wake-up på keyboard.

Tor Arne

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en HTPC-webside på gang, men den er ikke helt ferdig ennå. Uansett har jeg samlet en del kabinettbilder der. Dessverre er de fleste relativt vanskelig å få
    tak i i Norge. Typisk må du selvimportere, og da lukter det raskt en 3-4 store lapper for kassa. De er skikkelig dyre i utgangspunktet ja... Jeg har tidligere
    tipset både Komplett og Colorcase (i Sverige) om at det er litt manko på stilige kasser til stuebruk, men ikke sett noen resultater av det ennå. Mulig om flere
    etterspør det samme. Selv gikk jeg for en svart midi-kasse som nå er gjemt bak en stol. Mye luft = lite støy.Bare jeg får snekra meg en lang VGA-kabel av STP-typen så
    kan den relokeres enda lengere bort...

Cluet er vel å gjøre som Pål, eller plassere et "normalt" kabinett i et hjørne/bak sofaen hvor det ikke synes så bra. :-)

Linken: http://www.kolbu.com/audio/htpc.php

OK

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Og hva sier dama når du åpner skapet med det "rare" i når du har gjester?? Uansett, godt skjult og sikkert fin kjøling!
    Nerdefakturen øker vel litt, hehe. En løsning kan være å montere DVD-ROM rett og slett på baksiden av skapet vertikalt. Med skuffen i bakkant. Dog hender det at ved spill og noen filmer at den spinner opp i superbråkehastighet, da er det kjekt å ha den "innelåst" slik at den ikke høres så godt.

Ganske kjekt å ha alle overskuddsledningene dratt inn under og :-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg laget en oppdatert versjon av 3D-modellen:
    http://home.c2i.net/ahustvedt/htpc/htpc.wrl

Har plassert strømforsyningen inni kassa slik at den suger luft fra området ved harddisken og DVD-ROMen og blåser det ut røret. Strømkabelen er forlenget til bakveggen hvor det står en ny kontakt/kabel.

På bakveggen står det i tillegg en 120mm vifte som suger luften gjennom kassa sammen med strømforsyningen. Luftinntakene er under kassa. Luften kommer inn under hovedkortet som er hevet 20mm og står over to 100mm hull.

Tor Arne

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra modell Tor Arne, er du teknisk tegner i tillegg til flymekaniker. Det ser proft ut.

Gorm

Newcomer SpaceMoose sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi vil seff ha bilder av the real thing også.. Venter i spenning.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo

Sjekk ut denne nettsida ang. htpc kabinett

http://medlem.spray.se/jockebgbg/newpage11.html

Zulu

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får skjære litt glass og kjøpe meg litt hobbytre og starte byggingen, men først må jeg bli ferdig meg designet. Er litt i tvil om hvordan jeg skal gjøre baksiden, men tror jeg skal bruke ekspansjons-hullene fra en gammel kasse jeg har liggende da det er mye arbeid å lage ny selv.

Tor Arne

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støy burde ikke være noe problem på en htpc, spør du meg. En bra kjøleribbe på CPU og flere stillegående vifter, så skulle saken være biff

En annen ting jeg mener man burde ha på en htpc, er display. Kan være greit å ha for å se hvor lang tid filmen har vart osv.

Har jammen lyst på htpc

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Støy burde ikke være noe problem på en htpc, spør du meg. En bra kjøleribbe på CPU og flere stillegående vifter, så skulle saken være biff
    Enten gjemt bort eller veldig stillegående ja. Det er ikke vanskelig å få en PC til å være tilnærmet lydløs idag, man må bare velge komponenter med omhu.

En annen ting jeg mener man burde ha på en htpc, er display. Kan være greit å ha for å se hvor lang tid filmen har vart osv.

Har jammen lyst på htpc
    Mja, et display er vel bare nyttig dersom du har en "fin" htpc som du plasserer slik at du har muligheter til å lese displayet fra sofakroken.
    Min står bak en stol, så ikke det helt store displaykravet. Er jo bare å klikke litt for å få tidsforbruk på skjermen/lerretet da, selv om det selvsagt
    forstyrrer litt akkurat da. Display som ikke er skrudd fast i kassa kan jo være et alternativ.

OK

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde gått fint å ha trådløs forbindelse til et lite LCD-display fra HTPCen til sofaen. Man kunne bruks video-signalet fra skjermkortet. Men problemet da blir kanskje at skjermkortet ikke klarer å levere skikkelig bilde på VGA-utgangen... er ikke sikker på hvordan Radeon gjør det, men på det gamle GeForce kortet mitt var det umulig å få skikkelig bilde på VGA-utgangen samtidig som man brukte TV-utgangen.

Tor Arne

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Erfaringer med HTPC kabinetter?
    By BP in forum Generell HTPC
    Svar: 9
    Siste melding: 01-22-2005, 21:30
  2. Støy, PC og kabinetter...
    By Scirocco in forum Generell HTPC
    Svar: 11
    Siste melding: 12-05-2004, 23:47
  3. Kabinett og strømforsyning samt prosessor vifte