Mitt HTPC oppsett - Endringer på mitt forslag/tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mitt HTPC oppsett - Endringer på mitt forslag/tips?

Hei
    Skal bygge meg en billig stue-pc og trenger litt hjelp til komponentene. Lurte dermed på om noen av dere kan hjelpe meg?

Skal være så billig som mulig. Her er oppsettet mitt:

AMD Athlon 64 3500+ SHG 846,-

Asus A8N-E SHG 714,-

WD - 250,0 GB – SATAII-300 SHG 675,-

Antec - NSK2400, Desktop, 380Watt SHG 745,-

Kingston - 1024 MB PC2700 DDR333 SHG 710,-

Hauppauge WinTV-PVR150MCEWinTV-PVR150MCE,
    With Remote Control and software SHG 773,-

XFX - GeForce 7600GS XT (Overclocked SHG 1136,-

Microsoft - Media Center Edition Keyboard SHG 681,-

NEC - ND-3550 DVD±RW, DVD±Rx16 SHG 281,-

TILSAMMEN 6561,-

Takk for all hjelp. Skal koble opp mot en 37 eller 32 tommer LCD. Brukes mest til tv-opptak, se film og spille musikk. Er det noe man kan spare penger på, eller er det noe man må oppgradere for å slippe flaskehalser?

Mvh
    Tommyt

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker søkefunksjonen så tror jeg du vil finne akkurat de argumentene du trenger for og imot =)

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en liten gjennomgang som jeg ble anbefalt har jeg kommet fram til følgende:

Athlon64 3500+, 2.2GHz, 512KB Cache, 0.09 Micron,
    Orleans Core, Socket AM2, BOX SHG 889,-

Asus - M2NPV-VM SHG 732,-

WD - 250,0 GB – SATAII-300 SHG 675,-

Antec - NSK2400, Desktop, 380Watt SHG 745,-

Kingston - 1024 MB PC3200 DDR400 - KVR400X64C3A/1G SHG 697,-

Hauppauge WinTV-PVR150MCEWinTV-PVR150MCE,
    With Remote Control and software SHG 773,-

Microsoft - Media Center Edition Keyboard, SHG 681,-

NEC - ND-3550 DVD±RW, DVD±Rx16 SHG 281,-

TILSAMMEN 5473,-

Skal bygge ut med et bra skjermkort senere. Kan noen gi tilbakemelding på dette da?

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor har du byttet fra ATX til m-ATX hovedkort? Enig i at AM2 er noe bedre med tanke på oppgraderinger.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er dine vurderinger bak athlon kontra athlon x2?

Har du sjekket rundt WD kontra støy? Jeg så hardware.no nylig hadde harddisktest, og www.silentpcreview.com har veldig bra tester.

Hvilken software skal du bruke? Tidligere var det slik at man valgte software først, og så tvkort som "passet" med softwaren.

Jeg ville ha gått for seasonic powersupply - bare fordi de får så fantastisk bra tester.

Kabinett?

mvh
    Knut

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg WD og Seagate stiller sterkest til HTPC bruk. WD forblir min største favoritt, uansett hva hardware måtte mene:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Personlig synes jeg WD og Seagate stiller sterkest til HTPC bruk. WD forblir min største favoritt, uansett hva hardware måtte mene:wink:
    Jeg kjøpte nylig en WD 320 GB som jeg måtte kaste ut av HTPC kabinettet. Bråkete og varm. Favoritten på silentpcreview er "gamle" Samsung p80 på 80-120GB. Disse er veldig stillegående. Jeg tror (vel, vet) ikke nyere Samsung er like bra.

Mange bruker også strikkoppheng for å dekoble harddisk fra chassis. Men det kommer veldig an på trådstarters syn på støy. Hvor mye tid og penger vil du bruke på å motvirke støy. Hvis du bor i en leilighet med mye bråk fra vei etc så er det ikke sikkert at støydemping har noe for seg.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stiller meg enig med at WD ikke er de snilleste støymessig. Dog, man kan faktisk bemerke at de er av dem som vibrerer minst. Usikker på hvordan Seagate 7200.10 er, men Samsung P120/T133 kan også være et kurant valg. Et must etter min mening blir uansett å ha disken i antivibrasjonsoppheng -- forskjellene kan være heeeelt fantastiske. I hjemmekontor-PCen satte jeg nå inn en WD Caviar SE16 og Hitachi 7K500 i slike oppheng og igjen opplevde jeg enorm forskjell.

For at slike oppheng skal kunne brukes trenger du et kabinett med mer enn en 5,25"-brønn.

NECen er ikke av de mest støysvake heller når den setter i gang. Går vel dog greit å redusere hastigheten på den. BenQ er her en del bedre, samtidig som de generelt har bedre brennere etter min mening.

Skal du over på AMD AM2-sokkelen trenger du også DDR2-minne i stedet for DDR PC3200. DDR2 er uansett rimeligere enn "gammel" DDR.

Hvordan PSUen til Antec her er vet jeg ikke. Et element ellers er kanskje en annen CPU-kjøler enn AMDs boxed-kjøler.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GeForce 6150-grafikkontrolleren på hovedkortet er noe begrenset på enkelte områder, men klart -- man har her muligheter for å gå for et bedre grafikkort etter hvert. Hovedkortet har AD1986A-brikke for lyd -- så vidt jeg husker noe bedre enn enkelte av Realtek-kontrollerne man finner på de rimeligere kortene.

Man kan jo ellers merke seg en del programvare/tillegg fra AMD for AMD Live! på http://www.amdlive.com

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •