Trenger hjelp til å finne et romslig HTPC kabinett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til å finne et romslig HTPC kabinett

Har idag et Chieftec midi-tower, og har planer om å flytte innmaten over i et HTPC-kabinett og plassere dette sammen med forsterker og dvd-spiller, men jeg er usikker å om det finnes kabinett som er romslige nok?

Jeg har 3 harddisker i Sunbeam støydempende drevrammer som må monteres i 5 1/4 brønner, samt en dvd-brenner. Ellers er det nokså standard innmat bortsett fra cpu-kjøleren som err en Schythe Ninja og som bygger ganske mye i høyden.

Er det noen som har forslag til romslige kabinetter? Har fått tips om Thermaltake Mozart, men tar gjerne imot flere tips ;-)

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He sjølv thermaltake mozart, veldig fint kabinett, men litt trangt å bygge i synest eg. Kan også vere vanskelig å få på plass kablane om du monterar komponentane i feil rekkefølge. Men he ganske rå hardware i min, og temperaturen er bra. Så eg er veldig godt fornøgd med kabinettet mitt Kjøpte det utan display, så då vart vel prisen rett under 900,-.

La ut nokre bilder eg håper kan hjelpe deg
    http://www.home.no/jatandstad/mozart

Hadde vel villa anbefalt deg å montere to av dei harddiskane i ein annan pc på nettverket(om du har fleire). Tre harddiskar på så liten plass=mykje varme=meir støy. He sjølv kun det mest nødvendige i den, ein dvd-brenner og ein sata2-harddisk. Resten av lagringa foregår på eksterne diskar/nettverk.

Edit: Hehe, såg at eg faktisk hadde svart deg tidlegare ang. dette kabinettet i kino-tråden din. Menmen, let det berre stå her òg

Newcomer klenoth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøp detta

Silverstone SST-LC17

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313880

Veldig bra plass. 6 stk harddisker med genial plassering av vifter.
    Monter to stillegående vifter i forkant og to i bakkant med regulering og du får en ganske stille løsning.
    Kabinettet er uten stømforsyning men det er en fordel da man kan få tak i en som er absolutt stille.
    Jeg er desverre plaget med at min Intel pentium 3 Ghz dual core blir for varm selv med en stor kjølekappe. Har prøvd det meste men det er ikke noe å gjøre med det. Må derfor kjøre kabinettviftene høyere en jeg ønsket og da støyer det en del.
    Anbefaler at du kjøper en amd løsning til detta.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg bestilt.

LINK

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale deg å finne et annet kabinett enn Mozart, se min tråd http://avforum.no/forum/generell-htpc/38508-min-vei-til-htpc-godt-forn-yd.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •