XP MCE eller vente på Vista Home Premium

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XP MCE eller vente på Vista Home Premium

Jeg snakker fortsatt litt frem i tid, men blir nødt til å investere i en ny maskin som jeg vil bruke som mediesenter blandt annet. Kommer også til å bruke den som min faste arbeidsstasjon.

Jeg skal ikke ha noe fancy HTPC kabinett, da maskinen kommer til å bli stående på 'kontoret' som er rett over hjemmekinoen. Planen er å kjøpe en Samsung LE-40M71, VGA er vel greit å bruke da? Strekke kabler i veggen ned til TV, optisk digitalkabel ned til receiveren min og en USB-skjøtekabel til trådløst mus/tastatur. Da kan jeg bruke et tastaur og mus når jeg er nede og et annet når jeg er oppe og arbeider der.

Men skulle jeg kjøpe vanlig XP MCE eller burde jeg vente til Vista Home Premium som inneholder MC kommer som OS. Hvis jeg skal vente på Vista kommer jeg heller ikke til å kjøpe noen ny pc helt enda, da bruker jeg like godt den jeg har og setter bare dual output fra skjermkortet til Samsungen.

Vista har noen ganske skremmende krav til maskinvare. Kan jo vurdere å satse på XP MCE og vente til Vista SP1 eller noe slikt er ute. M$ er jo ikke kjent for at produktene deres er helt frie for ulumskheter ved lansering.

Hva tenker dere ang. dette?
    Og noen som er litt mer oppdatert når det kommer til hardware enn hva jeg er akkurat nå, kan dere sette opp et forslag til hardware jeg trenger til en ny relativt kraftig MediaCenter PC, som også kan til tider benyttes til spill og denslags..

Kjør diskusjon..

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEg har ikke akkurat noe dedikert HTPC, men jeg har windows MCE på pc`n som jeg kobler til PJ`n. Jeg syns personelig Windows MCE er noe søppel, masse dumme ting med den(Jeg har ikke TV-tuner i den så jeg kan ikke si noe om det er bra eller dårlig).
    Men har du en OK pc, så ville jeg ha lastet ned et tredjeparts media center i stedet, det er et som er veldig bra men husker ikke helt hva den het...(kommer jeg på det så skal jeg skrive det her)

Men dette er personelige meninger, å mest sannsynelig vil du ha en annen meniing om det..

EDIT: Programmet het Meedio og kan finnes her

Mvh
    kas

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MCE uten TV-tuner er søppel ja, ingen tvil om det. Men nå er jo nettop TV-tuneren og EPG det som er genialt med MCE. Å si det er søppel uten at du engang har tuner er jo som å si at en Ferrari uten hjul er bare dritt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker HTPC med MCE for alt det er verdt. Bruker faktisk den akkurat nå.

MCE er ikke alltid helt plug`n`play, men dersom man syntes det er morsomt å teste og leke litt, så er det uhyre kjekt. EPG bør man ha ja... Har selv Hauppage kort med 2 tunere, så det går ann å multitaske litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke ha tv-tuner på min mediasenter pc.. Kommer til å bruke den til å spille av diverse musikkvideoer, tv-serier og musikk jeg har liggende på nettverket mitt. Og vil ha et grensesnitt som ser bedre ut enn Windows Explorer når jeg browser disse.

TV må jeg se via satelitt og bruker da min Force tuner på tv og EPG biten.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo sette opp MCE til å styre Force tuneren din da, så har du ett system som styrer alt. :-P
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Spennende... Har du noe lesestoff på dette du kan dele med meg...
    Da kan jo maskinen oppskalere til skjermens (Samsungens) native oppløsning..

Men får en TV-kort med TGB Scart inn?

Vis meg alternativer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil sterkt anbefale Mediaportal!

Om du har tid til å sette deg inn i dette tilbyr det alt MCE gjør pluss litt til. Og det koster ingen ting! open source

llink

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blaa
    Hmm.. Spennende... Har du noe lesestoff på dette du kan dele med meg...
    Da kan jo maskinen oppskalere til skjermens (Samsungens) native oppløsning..

Men får en TV-kort med TGB Scart inn?

Vis meg alternativer.
    Du kan jo bare kjøpe en scart som former om til 3 phono, da det er innganger for dette på de fleste tv-kort. Koster vel maks 70kr for 1 stk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •