Forslag til kabinett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til kabinett?

Noen som har forlsag til et kabinett i aluminium, helst sølv som et godt utgangspunkt for å lage en stillegående HTPC? Er de med kjøleribber effektive? PC'n skal bli ganske kraftig, menjeg vil ha færrest mulig vifter. Pris ca. 1000-2000.

Newcomer Fez sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes dette fra Lian Li er flott.

Ellers er det jo flere å velge mellom...

Microplex

Vendur.no

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes thermaltake mozart er drit tøft og pent og se på.. følger også med egen htpc software i den ene modellen

http://www.psdata.no/ps.asp?it=114752
    http://www.psdata.no/ps.asp?it=114753&mlevel=

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du skal bruke vanlig viftekjøling på prosessor og evt. skjermkort, er mitt tips litt motsatt av hva som umiddelbart fremstår som logisk: Jeg ville valgt et kabinett med et visst volum og flere store kabinettvifter. På den måten kan viftehastigheten settes svært lavt og likevel gi god luftgjennomstømning. Oppsettet vil da kunne bli lydløst for vanlige ører.

Jeg har ikke erfaring med kabinetter med kjøleribber eller andre heatpipe-løsninger, så dette skal jeg ikke uttale meg om. Men dersom slike løsninger likevel medfører at man må ha en eller flere vifter, kan man vel vurdere om det er verdt det.

Jeg holder for tiden på med å finne komponenter til en HTPC og har sett meg ut et Silverstone SST-LC20 HTPC. Jeg har desverre ingen erfaring med dette kabinettet, men liker spesifikasjonene. Kabinettet forutsetter imidlertid en relativt stor stereobenk. Link:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321126

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    jeg synes thermaltake mozart er drit tøft og pent og se på.. følger også med egen htpc software i den ene modellen

Jeg var enig med deg inntil jeg så at de har en masse "datainnganger" på forsiden av kabinettet. Det er sikkert lurt med lett tilgang til fire-wire, usb og lyd, men kunne de ikke gjemt det bak et deksel. Litt av poenget er etter min mening at det ikke skal se ut som en PC.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roolf
    Jeg var enig med deg inntil jeg så at de har en masse "datainnganger" på forsiden av kabinettet. Det er sikkert lurt med lett tilgang til fire-wire, usb og lyd, men kunne de ikke gjemt det bak et deksel. Litt av poenget er etter min mening at det ikke skal se ut som en PC.

Er enig i at det ikke alltid er like pent alltid men jeg synes nå det er ganske smart med tanke på at en kan ha mp3 spiller og lignende tilkoblet

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roolf
    Personlig liker jeg dette kabinettet Veldig godt og skal bruke det når den tid kommer at jeg får meg HTPC. De inngangene du ikke liker i fronten kan vel dekkes til på en eller annen måte? Bare til å bruke fantasien!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorvidt man bør velge et kabinett i aluminium kan diskuteres. En del aluminiumskabinetter benytter veldige tynne plater -- dette gir dårligere støydemping og kan lettere gi vibrasjoner. De termiske fordelene med aluminium er ikke så store. For en del HTPC-kabinetter ser man at det benyttes aluminium i front, men da med en viss tykkelse, mens resten av kabinettet er i stål.

Silverstone LC20 nevnes her. Innvendig er dette kabinettet ganske likt flere andre Silverstone-modeller -- det er i basis designet på fronten som er forskjellig. Har selv bygget opp en HTPC med samme grunnkonstruksjon i kabinettet, og for så vidt med godt resultat. LC20 er etter min mening i front av de penere HTPC-kabinettene. Liker "enkelheten" i designet. At det er plass til 2 stk. 5,25"-enheter er en fordel -- man ha da mulighet til å ha en harddisk stående i antivibrasjonsramme i tillegg til optisk enhet. LC20 har også USB-porter etc i front bak dekselet. Med LC20M er det ellers samme fjernkontroll, display og programvare som leveres sammens med en haug andre HTPC-kabinetter -- dette fra iMon.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal selge et slikt, bare at det er i sølv:

Spec:
    http://www.vendur.no/catalog/product...roducts_id=178

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

WOW! Det var noe Classè aktig over de kabinettene som gjorde de veldig kule.
    Jeg er dog enig i det som blir sagt om inngangene i front. Det er ikke kult igjen.

DrE

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet effekten av kjøleribber? Det er vel kanskje ikke nok, men i kombinasjon med noen vifter er det kanskje optimalt?

Noen andre kabinetter enn dette som har kjøleribber?

http://www.vendur.no/catalog/index.php?language=no

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror nok det blir et av disse. Er det bare software som er forskjell på de to? Følger fjernkontroll med begge modellene? Fant det ikke noe sted...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Tror nok det blir et av disse. Er det bare software som er forskjell på de to? Følger fjernkontroll med begge modellene? Fant det ikke noe sted...
    Billigste modell er vel uten både display og fjernkontroll.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet effekten av kjøleribber? Det er vel kanskje ikke nok, men i kombinasjon med noen vifter er det kanskje optimalt?

Noen andre kabinetter enn dette som har kjøleribber?

http://www.vendur.no/catalog/index.php?language=no
    Skal du pakke på en del vifter blir litt av hensikten borte. Hvor mye lyd som er støy er såklart en individuell vurdering. Slike helt passive løsninger blir vanskelig med litt kraftigere konfigurasjoner hvor det blir et vist krav til sirkulasjon. Selve prosessoren trenger ikke være det vanskeligste, men grafikkortet spiller også inn -- selv om det er passivt kan det bli et vist "sirkulasjonskrav".

Selv har jeg vifte både i PSU og på prosessor, samt to nedregulerte bak i kabinettet. Det jeg i basis hører fra maskinen blir disk (kjører med 1-platers Samsung-disk og har ellers lagring via nettverk)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt og kjøpe meg et sånt jeg og, har kikka litt mer på det og jeg tror det bare er displayet og software+ fjernkontroll som er ekstra i den dyreste pakka.. eneste jeg lurer på før jeg bestiller er om det bråker mye? noen som vet det?? har erfaring med andre små thermaltake vifter?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må det være en "HTPC" med de krefter den skal ha, eller kan det være en "medie-PC" med krefter á-la en laptop? Da kan man jo få en minimalistisk og stille løsning.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal være en ganske kraftig PC som kan spille HD-materiale. Jeg har tenkt på en AMD64 3.5GHz, Ati x1600Pro (vifteløst), 1024 RAM og helst vifteløs strømforsyning om jeg finner en gunstig en.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal være en ganske kraftig PC som kan spille HD-materiale. Jeg har tenkt på en AMD64 3.5GHz, Ati x1600Pro (vifteløst), 1024 RAM og helst vifteløs strømforsyning om jeg finner en gunstig en.
    Mener du Athlon 64 3500+ kanskje?

Husk ellers at man gjerne ikke kommer utenom vifter, men mindre man ikke satser på vannkjøling eller veeeeldig dyre kabinettløsninger. I stedet for å kjøpe vifteløs strømforsyning anbefaler jeg heller en svært støysvak strømforsyning, som f.eks. MIST 500W eller Seasonic S12. At du har vifte i denne kan bety en mindre kabinettvifte.....

Selv installerte jeg nettopp en NesteQ ASM-strømforsyning i en PC her. Den er slik at viften slår seg helt av når det er under en viss temperatur. Det som da skjedde var at prosessorviften måtte regulere seg opp. Altså, det var bedre at viften var på pga. CPU-kjøleren da kjørte på lavere hastighet....

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg mente Athlon 64 3500+...

OK, hva er regnet som veldig lavt støynivå fra en strømforsyning? Holder de stort sett det de lover på støynivå på disse stromforsyningene?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for en Seasonic 380W elns, den skal være blant de beste på støy..ikke så dyr heller..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •