Styring stue-PC basert på f.eks. WLAN + VNC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Styring stue-PC basert på f.eks. WLAN + VNC

Hei!

Jeg har en stue-PC på stuen som primært brukes til musikk og litt film. Er en helt vanlig Dell PC (XP), som er koplet til forsterker via et eksternt lydkort med digital utgang. Bruker Mediamonkey for avspilling til musikk. Er videre

Har PC koplet til TV og bruker trådløst tastatur og mus for å operere PC.

Jeg ønsker en mer brukervennlig måte å styre dette på.

Håper noen har noen innspill på hvordan dette skal gjøres. Jeg har tenkt på følgende løsninger:

1. Pocket PC med WLAN. Kjøre f.eks. VNC mot stue-pc og dermed operere stue-pc fra pocket pc.

2. Panel PC med WLAN. Kjøre f.eks VNC mot stue-pc og dermed operere stue-pc fra pocket-pc.

Jeg ønsker ikke å bruke TV for å operere stue-pc, bl.a. fordi jeg har planer om en DLP bakprojeksjons-tv som helst skal være av når jeg hører på musikk (pga begrenset levetid på lampe). Dessuten er det for mye styr å slå av/på tv når jeg skal høre på musikk. Lang avstand til TV er også uheldig (vanskelig å lese skriften). Er videre upraktisk og tungvindt å operere med mus + keyboard.

Håper noen har erfaring med pocket pc og/eller panel pc til dette formålet evt. har andre ideer om hvordan dette kan løses!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sjekk ut Netremote og Girder på http://www.promixis.com/.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •