HTPC kombinert med vanlig pc..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question HTPC kombinert med vanlig pc..

Heisann,

Sitter med tanker om å sette sammen en ny maskin etterhvert med litt krutt i. Da de fleste brukbare hovedkort fra f.eks Asus nå kommer med optisk/digital lydutgang og skjermkortene har ofte komponentutgang hadde det vært fint å ha denne maskinen koplet til recieveren og tv'en i stua .(sony str-db2000+Panasonic 42pa50) for å utnytte maskinens flotte utganger.. og samtidig få et fint mediacenter i stua.

Samtidig ønsker jeg å bruke samme maskinen som stasjonær pc, men det er her problemet kommer.. Jeg vil sitte i et annet rom å jobbe foran pc skjermen.. Skjermen skal koples til via dvi, men lyden trenger ikke være optisk/digital her. Mus/tastatur kjøres over bluetooth så det virker over den aktuelle avstanden.

Hvordan skal jeg få overført lyd/bilde til et annet rom med pc skjerm best mulig ? eller er det bedre å gjøre omvent.. sette pc'en på datarommet og sende optisk lyd og komponent kabel til stua ? Har laget komponentkabler av nettverkskabler før med bra resultat..

-Hans Kristian

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, kjøpe eit lydkort til i htpcen og køyre lyd ut i sone2 på receiveren? Veit ikkje om dette er mogleg, berre ein tanke som slo meg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •