Media Center - Feil TV kanaler vises

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Media Center - Feil TV kanaler vises

Hei,

Jeg bor i Trondheim og benytter Canal Digital Kabel TV. Når jeg skal se (eller konkfigurer TV Guideoppføringer) på TV via Windows Media Center så stemmer ikke kanalene i Windows Media Center med kanalen som faktisk vises på tv'en. Eks. Windows Media Center sier at det er NRK med TV2 vises, på TVNorge sin kanal vises NRK osv.

Hva er galt, hvordan kan man eventuellt rette på dette.

På forhånd takk

Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Shame shit

Hei har du funnet ut av det?
    Jeg har samme problemmet. Dvs det jeg ser på av kanal er ikke det samme som MCE tror det er. Jeg kjører analog kabeltv og har prøvd i flere dager med diverse
    løsninger å få inn rett oppsett og tvguide. Via O2grabber etc men ingeting gir riktig resultat. Dessuten suger bildekvaliteten, noe som skal være kjent problem. Sagetv gir meg mye bedre bildekvalitet men det med programguide fungerer ikke her. Bor i Trondheim og etter timevis med lesing på nett fra diverse forum og må jeg si MCE er et utrolig dårlig produkt hvis ting ikke fungerer som det skal fra starten av. Jeg tror jeg er av et stort mindretall av brukere som synes det er interessant å skru på windows registeret og tweake windows med diverse tvilsomme verktøy for å få noe til å fungere. Ikke rart at UK ikke liker MCE med så mye kødd får å få ting til å fungere.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må inn under Settings, TV osv. (har engelsk utgave) og koble visningsnavnet til kanalene som du faktisk ser. Er enig i at det er litt tungvindt, men når du får "koblet" riktig kanal til det som står i visningen så fungerer det helt ok. :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd å endre kanalene til rett sted. Problemet er bare at MCE skrur ting tilbake igjen når jeg skal sjekk at ting er som jeg har endret det!Morsomt NOT

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •