Trenger råd ang. bærbar

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger råd ang. bærbar

Får ny pc fra jobb.

Har denne bærbare fra før:

Fujitsu Siemens Amilio M1630 Athlon 64 XP3700 1024MB RAM, 80GB harddisk m/ ATI 9700 128MB skjermkort

pluss dette:

Logitech Cordless Desktop MX 3100
    Logitech Z-3 2.1 system
    Fujitsu Siemens S17-2 Flatskjerm 17"

Pc pluss utstyret får eg tilbud om å overta for 5300 kroner. Har betalt 1200 kroner på utstyret allerede....

Noen som har gode inputs? Vet ikke ka den bærbare er verdt, har litt lyst å beholde d lille ekstrautstyret, kan jo eventuelt selge pc'en!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan se her http://bruktmarked.hardware.no/kat.php?k=72 og se om du finner noe lignende. Hvor gammelt er utstyret?

Synes ikke det virker som et verst tilbud, men jeg er ingen guru på bruktpriser på bærbar. Generelt har jo disse holdt seg godt i pris om de er brukt. Er det DVD brenner eller noe annet "dill" på den?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pc'en er under et år gammel....

Den har d man kan trenge....

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en FSC som er under et år gammel, den har dobbellagsbrenner og 80 gig harddisk. Viftene går jo konstant på den, er jo ikke akkurat en mobil prosessor de har plassert i den....

widescreen skjerm.

Åsså d ekstrautstyret....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har sett av priser på brukt bærbart synes jeg dette ser ut som et OK kjøp, særlig med det ekstra utstyret. Som du påpeker kan det jo støye litt, kanskje bedre med Intel på den måten, de er gjerne ikke så varme som AMD. Spørs hvor mye det plager deg da. Sammenlignet med edn bærbare jeg har på jobb (skoleverket) så er jo dette en drømmemaskin, jeg har også en Fujitsu-Siemens, men den er håpløst treig. Mest pga lite RAM, men den har liten HD osv. Tror den kostet rundt 7-8k for et års tid siden, og ligger kanskje på 3k brukt i dag. I forhold til dette er jo ditt tilbud et kjempekjøp.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå har jo eg hatt denne dataen selv i snart et år, så eg vet jo at den er bra!

men får en ny supermaskin nå, og lurer da på hva eg skal gjør med denne....

Kan jo kanskje tenkes at eg får solgt den og går litt i pluss! Det hadde jo forsåvidt vært gull!

Newcomer ghost7 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bærbare holder seg ikkje pris i det heile tatt... dei raser like fort som prisen på minnebrikker til kamera... prisen tykte eg var meget bra viss du vil beholde pcen. får du ein ny maskin og skal kjøpe denne for å prøve å tjene penger så ville eg no heller prøvd å lagt den ut for salg før du kjøper den av jobben. då ser du no korleis interesse det er for den pcen... ein pris på rundt 7500 uten utsytr burde du vere greitt som utgangspunkt(rekn alltid med å måtte gå ned ca 10% i pruting, så å sette prisen litt høgre enn det ein vil ha pleier å funke bra)... for 8k og oppover får ein jo relativt gode pcer med ny garanti og ein god følelse av eit ferskt stykkje maskin...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ghost7
    Bærbare holder seg ikkje pris i det heile tatt... dei raser like fort som prisen på minnebrikker til kamera... prisen tykte eg var meget bra viss du vil beholde pcen. får du ein ny maskin og skal kjøpe denne for å prøve å tjene penger så ville eg no heller prøvd å lagt den ut for salg før du kjøper den av jobben. då ser du no korleis interesse det er for den pcen... ein pris på rundt 7500 uten utsytr burde du vere greitt som utgangspunkt(rekn alltid med å måtte gå ned ca 10% i pruting, så å sette prisen litt høgre enn det ein vil ha pleier å funke bra)... for 8k og oppover får ein jo relativt gode pcer med ny garanti og ein god følelse av eit ferskt stykkje maskin...

Takk for bra innlegg!

Eg får ny maskin gratis av jobben denne gang, et råskinn. Men ny informasjon er oppe og går, er visst ikke 5300 kroner, det er noe greier med at eg må skatte for 5300 kroner. Da blir d jo enda litt billigere....

snakk om rundt 2000 kroner da...

Mener du at den kan selges for rundt 7000 kroner altså? Høres lekkert ut!
    Eg vil ikke selge ekstrautstyret nei!

Fin server og.....

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket gjennom litt tråder!

Eg beholder pc'en! Veldig greitt å ha en bærbar ekstra stående som server!

Så kan man leke seg litt med linux etc uten at man er uten pc i fjorten dager når leken blir alvor!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •