Riktig oppløsning - Hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Riktig oppløsning - Hjelp

Har brukt min selvbygde HTPC siden jul og er knallfornøyd, men plutselig slår det meg at jeg ikke maks utnytter skjermoppløsningen til tv'en min.

Jeg kjører WMCE05 med blant annet Asus A8N-E, Hauppauge pvr150 og XFX GeForce 6600LE. Det hele koblet med s-video fra dekoder (Strong 8700 - drittboksen!) til tuner-kortet og DVI ut av skjermkortet til min Lowe Xelos 37" LCD (1366x768). Er storfornøyd med stabilitet og brukeropplevelse, med unntak av oppløsningen.

Problemet? Jeg klarer ikke å få høyere oppløsning enn 1024. Hvis jeg tvinger kortet til 1366 så "flimrer" det massivt.

Har dessuten forsøkt bitmappen omtalt på www.eirikso.com for å sjekke at hvert pixel er riktig. Selvfølgelig er det ikke perfekt.

Noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du testet powerstrip?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset. Det virker som et supert program, men jeg kan fortsatt ikke øke oppløsningen uten at bildet enten går utenfor monitoren eller at det "flimrer". Setup'en rapporterer forøvrig at monitoren/tv'en har oppløsningen 1336x752-60hz, mens bruksanvisningen sier 1366x768.

Kan ikke mye om dette. Er det forskjell på hva skjermen støtter fra pc over dvi/hdmi i forhold til antall fysiske punkter på skjermen som brukes til et vanlig tv-bilde? Altså at jeg har kjøpt skjermen i sekken? Eller skal dette la seg løse på noe vis?

Er veldig, veldig takknemmelig for svar/tips!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv 1360x768, 60 Hz.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et kjent problem at flatskjermer ikke støtter 1:1 pixel fra PC.

Hvis du bruker nvidiadriveren og custom timings så trodde jeg at du skulle kunne sette opp 1360x768, 60Hz helt fint. De siste 6 pixlene går bort fordi pc-er må ha oppløsning som går opp i 8 (eller noe sånt)

mvh
    Knut

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •