FFDShow og AMD CPU

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

FFDShow og AMD CPU

Hei alle sammen,
    Har snekret sammen en HTPC med 2 GB RAM, Geforce 6800 skjermkort og AMD 3200+ CPU. Jeg bruke MCE 2005 som OS. Lurer litt på dette med FFDShow. Har lagt det in og satt det opp slik som beskrevet på Hardware.no sin guide.... Men når jeg skrur på de filterene som er annbefalt i guide og sette opp Theatretek til å bruke FFDshow hakker det noe helt voldsomt..... kanskje en til to frames i sekundet... det er ille. Når Theatretek spilleren kun bruke Nvidia post processing så er det bra.... ikke no hakking. Er det en egen versjon av FFDShow som er optimalisert for AMD CPU'er?
    Jeg har bare testet med NVidia postprocessing først så FFDShow med annbefalte filtere... Er det feil? Burde jeg kjøre FFDshow først og Nvidi etterpå elle kanskje bare FFDshow? Alle tips er gode
    Jeg bruker for tiden en VGA kabel mellom skjermen og PC'en men en DVI-HDMI kabel er på vei og da blir alt digitalt.... Men trenger litt tips til konfig her for å få frameraten akkseptabel...
    Gleder meg til å høre fra dere....

Leif

Active Cerwin Vega CLSC-215 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Vet ikke jeg, men kan du gi meg en link på Guiden til FFDShow fra Hardware?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror XP3200 er litt i svakeste laget til å kunne kjøre de innstillingene mastiff anbefaler i den guiden. Jeg kjører med XP3000 selv og der er det ihvertfall ikke mulig å nærme seg samme oppskalerings-oppløsning ihvertfall. Det er jo en drøss med forskjellige versjoner av FFDShow der ute, og det er helt sikkert noen som fungerer bedre med AMD enn andre. Mulig du finner noen tips på http://htpcnews.com/

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merk at Mastiff bruker en versjon av ffdshow som er optimalisert for P4 i guiden sin, dermed vil man få dårlig uttelling med selv kraftige AMD-prosessorer. Mastiff bruker Zoomplayer og ikke TT. Når det hakker er det uansett innstillingene som er for høye. Rekkefølgen på filtrene er også veldig viktig.

Prøv med kun resize til å begynne med, start lavt og øk til det begynner å hakke. Når du har funnet en instilling som går glatt her kjører du på med et filter til, sannsynligvis må redusere litt på resize for å få det til å gå da. Prøv deg fram til hva som gir best bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok skal prøve meg litt fram og se hva jeg får til.... Ingen som har no følelse på om det har noe å si om jeg kjører Nvidia filterene sammen med FFDshow?

Leif

PS Guiden til FFD show jeg brukte fant jeg ved å søke litt på hardware.no tror det er del 8 eller 9 av mastiff sin HTPC guide der som tar for seg FFDShow

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes svært mange utgaver av ffdshow - og det er lite sannsynlig at versjonen Mastiff bruker fungerer bra med AMD cpu og TT. Hvilken versjon du bør velge er jeg usikker på, men forumet til TT er kanskje et bra sted å begynne.

http://forums.theatertek.com/showthread.php?t=7854

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde faktisk samme problemet... med en AMD X2 4200+ ...

Prøvde mange forskejllige drivere til skjermkortet (geforce 7600GS).. men ingenting hjalp... så prøvde jeg å legge inn divx codec i fra www.divx.com .. så var det gulle godt!

Har jo sett hele tiden at folk anbefaler å bruke bare ffdshow, men det funka ikke bra for meg, enkelte animerte serier jeg har ble bare store pixler som dansa rundt på skjermen også... dette ble også helt fint da...
    jeg har dog ikke prøvd å få ffdshow optimalisert for mitt system...

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker selv Athlon 64 3700+ og kjører glatt 1080i, cpu'n jobber på ca 40% Så jeg tror du har satt opp ffdshow feil, noen verdier satt på for høyt etc.. codec pakker holder du deg unna, kjører du dscaler?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NightZircer
    Jeg hadde faktisk samme problemet... med en AMD X2 4200+ ...

Prøvde mange forskejllige drivere til skjermkortet (geforce 7600GS).. men ingenting hjalp... så prøvde jeg å legge inn divx codec i fra www.divx.com .. så var det gulle godt!

Har jo sett hele tiden at folk anbefaler å bruke bare ffdshow, men det funka ikke bra for meg, enkelte animerte serier jeg har ble bare store pixler som dansa rundt på skjermen også... dette ble også helt fint da...
    jeg har dog ikke prøvd å få ffdshow optimalisert for mitt system...
    Når du setter opp ffdshow for postprocessing med f.eks. TT eller Zoomplayer "føkker" du innstillingene slik at divx/xvid avspilling blir dårlig. Tipper at det er derfor det hjalp å legge inn divx - da ble vel den codecen brukt til avspilling av nevnte formater.

Dette må selvfølgelig prøves her også - så langt har jeg ganske enkelt kuttet ut etterprosesseringen inntil videre. Det er for lyst om kveldene sommers tid i stua mi til å bruke projektor, og på en liten 42" plasma ser jeg ikke veldig stor forskjell på bildet. Må uansett løse dette før høsten...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går finfint å kjøre ffdshow med AMD prosessor, men du må regne med å tyne prosessoren litt hvis du skal bruke så tunge innstillinger som Mastiff gjør i sin guide. Selv om Mastiff sverger til Andys tweakede build, fungerer hvert fall denne versjonen enda bedre for mitt bruk. Denne er SSE2 optimalisert og det merkes på ytelsen, også hvis du har AMD. Det finnes også en x64 optimalisert build, men denne har jeg ikke fått testet enda.

Det er i all hovedsak resizing som trekker prosessorkraft, prøv å gå litt ned på instillingene her. Prøv f.eks 1200x1200, 1600x900 el. Prøv deg også frem med forskjellige parametere, det er ikke alltid mengden økt prosessorbruk gir tilsvarende bedring i bildekvalitet. Det som også hjelper VELDIG er å overklokke prosessoren, jeg kommer ganske mye lenger på 2,7Ghz i forhold til standard 2,0Ghz. En annen viktig skal vistnok være å bare godta YV12 som fargeformat, jeg har aldri sett store ytelsesforskjeller der selv, men det kan være verdt å prøve.

Dersom du fortsatt sliter veldig med resize kan du prøve LimitedSharpen som skal gi svært gode resultater. Jeg har imidlertid aldri fått dette til å fungere...

- Judaz -

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Hvilke innstillinger benytter du på FFDShow når du benytter AMD prosessor ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •