Enda en HTPC - "lydløs"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Enda en HTPC - "lydløs"

Vet det er mange HTPC tråder her fra før av, men det er vel meningen med denne delen av forumet.

Jeg har planer om å i løpet av sommeren invistere i en Samsung LE40M61, eventuelt M71 hvis den kommer på sensommeren og ikke på vinteren, det får vi se på. Har også vurdert å kjøpe et sett med Kef iQ9, iQ3 og iQ6c. Får gode priser på Kef. Har en Pioneer VSX-AX3 fra før av. Den skal byttes ut, men ikke på en god stund.

Så må jeg ha en ny signalkilde til denne TVen og det er der HTPCen kommer inn. Jeg har prøvd å sette opp en handleliste som vil gi meg en veldig stillegående maskin, denne er ikke vifteløs, men viftene som sitter inni er så rolige (trur jeg) at det skal gi en fin luftflyt uten å bråke.

HTPC:

Hovedkort:
    Asus N4L-VM DH

Prosessor:
    Intel Core Duo T2500

Minne:
    Corsair XMS2 TWINX DDR2-675 1024 MB (2x512)

Skjermkort:
    XFX GeForce 7600 GS Extreme Edition
    Vifteløst

Lydkort:
    M-Audio Audiophile 192
    Jeg ser mest på film, men jeg håper at jeg med dette lydkortet kan få god lyd fra audio-cder i tillegg.

Strømforsyning:
    MIST 500W
    Ikke vifteløs, men den vil forhåpentligvis hjelpe til med å skape luftflyt i kabinettet. Bråker vistnok utrolig lite. Kan vurdere å bytte ut med en vifteløs, men vil teste denne først.

DVD-Brenner:
    Nec ND-4551

Harddisker:
    2 Stk: Seagate Barracuda 7200.8 300 GB S-ATA

Vifter:
    3 stk: SilenX 80mm Ixtrema Quiet 9dbA
    2 stk: SilenX 92mm Ixtrema Quiet 9dbA
    Disse skal jeg bruke i kabinettet, det er noen vifter der fra før, men de skal byttes ut til mer stillegående vifter.

Kabinett:
    Silverstone LC16M

Handleliste på hardware.no

Har ikke sett så mange andre som har bygget HTPC på de nye Intel Core Duo prosessorene fra Intel. Hva trur dere? Jeg innbiller meg at dette oppsettet vil være veldig støysvakt men fortsatt gi meg god luftflyt i kabinettet. Er det noe dere ville byttet på?

Og når det gjelder lydkortet så ser jeg som sagt mest film. Men jeg vil gjerne at jeg kan få grei Audio CD lyd fra denne HTPCen. Vil dette kortet gjøre det? Jeg håper at med et sett med gode signalkabler fra dette kortet til receiveren så vil det gi god lyd? Eller bør jeg droppe det, og heller satse på å investere i en CD-spiller om en stund?

Noen som har noen erfaring med hvor heftig skalering jeg kan få i ffdshow med denne Core Duoen? Hvor kraftig vil den yte? Det er jo en kickass prosessor som nesten ikke utvikler varme.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenc
    Vet det er mange HTPC tråder her fra før av, men det er vel meningen med denne delen av forumet.

Jeg har planer om å i løpet av sommeren invistere i en Samsung LE40M61, eventuelt M71 hvis den kommer på sensommeren og ikke på vinteren, det får vi se på. Har også vurdert å kjøpe et sett med Kef iQ9, iQ3 og iQ6c. Får gode priser på Kef. Har en Pioneer VSX-AX3 fra før av. Den skal byttes ut, men ikke på en god stund.

Så må jeg ha en ny signalkilde til denne TVen og det er der HTPCen kommer inn. Jeg har prøvd å sette opp en handleliste som vil gi meg en veldig stillegående maskin, denne er ikke vifteløs, men viftene som sitter inni er så rolige (trur jeg) at det skal gi en fin luftflyt uten å bråke.

HTPC:

Hovedkort:
    Asus N4L-VM DH

Prosessor:
    Intel Core Duo T2500

Minne:
    Corsair XMS2 TWINX DDR2-675 1024 MB (2x512)

Skjermkort:
    XFX GeForce 7600 GS Extreme Edition
    Vifteløst

Lydkort:
    M-Audio Audiophile 192
    Jeg ser mest på film, men jeg håper at jeg med dette lydkortet kan få god lyd fra audio-cder i tillegg.

Strømforsyning:
    MIST 500W
    Ikke vifteløs, men den vil forhåpentligvis hjelpe til med å skape luftflyt i kabinettet. Bråker vistnok utrolig lite. Kan vurdere å bytte ut med en vifteløs, men vil teste denne først.

DVD-Brenner:
    Nec ND-4551

Harddisker:
    2 Stk: Seagate Barracuda 7200.8 300 GB S-ATA

Vifter:
    3 stk: SilenX 80mm Ixtrema Quiet 9dbA
    2 stk: SilenX 92mm Ixtrema Quiet 9dbA
    Disse skal jeg bruke i kabinettet, det er noen vifter der fra før, men de skal byttes ut til mer stillegående vifter.

Kabinett:
    Silverstone LC16M

Handleliste på hardware.no

Har ikke sett så mange andre som har bygget HTPC på de nye Intel Core Duo prosessorene fra Intel. Hva trur dere? Jeg innbiller meg at dette oppsettet vil være veldig støysvakt men fortsatt gi meg god luftflyt i kabinettet. Er det noe dere ville byttet på?

Og når det gjelder lydkortet så ser jeg som sagt mest film. Men jeg vil gjerne at jeg kan få grei Audio CD lyd fra denne HTPCen. Vil dette kortet gjøre det? Jeg håper at med et sett med gode signalkabler fra dette kortet til receiveren så vil det gi god lyd? Eller bør jeg droppe det, og heller satse på å investere i en CD-spiller om en stund?

Noen som har noen erfaring med hvor heftig skalering jeg kan få i ffdshow med denne Core Duoen? Hvor kraftig vil den yte? Det er jo en kickass prosessor som nesten ikke utvikler varme.
    Jeg er velfig enig med oppsettet ditt - som ligner mitt eget ;-)

Jeg ville ha vurdert Samsung p120 harddisker og Seasonic S12-330 PSU, simpelten fordi disse er gjennomgående anbefalt av www.silentpcreview.com Jeg vet ikke om noen andre steder med like god kompetanse på testing og dokumentering av produkters støy og varmekarakteristikk.

Tester jeg har sett av kabinettet, tyder på at de to 80mm viftene er veldig bra, og at man tjener lite på å bytte dem ut med andre 80mm. Jeg har en plan om å fjerne kabinett-viftene på mitt kabinett, og rute min PAPST 4412 120mm CPU-vifte direkte ut av kabinettet slik at jeg får bare en 120mm CPU-vifte i tillegg til 140mm PSU-vifte til å kjøle hele kabinettet.

Jeg har m-audio audiophile 2496 (forgjengeren til ditt) og er veldig godt fornøyd!

mvh
    Knut

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men det koster ikke så mye for disse papst viftene at det ikke er verdt det trur jeg.

Når det gjelder harddiskene så er jeg veldig usikker. Har selv samsung diskene i min PC og er fornøyd med de. Men leser jo overalt at de er like gode omtrent på støy, bare at samsungene har litt mer problemer. Så jeg vet ikke, jeg har selv ikke noe i mot å velge samsung.

Hvis jeg ikke går for en helt vifteløs PSU så trur jeg at jeg holder på MISTen. Liker at du kan bestemme hvilke kabelsett du vil ha på den, for å hindre kabelklutter og den har fått veldig mange gode tester denne også. Men noen som vet om den vil høres fra sofaen (ca 3m)...?

Du sa det liknet på ditt oppsett, bruker du Intel Core Duo prosessor? Hvordan er støynivået på de? Noen som har noen erfaring med dette, hvor støysvakt trur dere dette oppsettet blir? Vil jeg kunne høre viftene i et vanlig rom på 2m avstand? harddiskene vil jeg nok uansett høre, men ja sånn er det nå bare.

Har tenkt tanken på å henge systemdisken i en lyddempende løsningen i den ene ledige 5.25 brønnen. Hvis jeg har systemdisken i denne og "lagringsdiskene" i de vanlige 3.5 brønnene og disse settes til å gå i dvale rimelig fort vil vel ikke harddiskstøy være noe veldig stor problem heller, eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men det koster ikke så mye for disse papst viftene at det ikke er verdt det trur jeg.

Når det gjelder harddiskene så er jeg veldig usikker. Har selv samsung diskene i min PC og er fornøyd med de. Men leser jo overalt at de er like gode omtrent på støy, bare at samsungene har litt mer problemer. Så jeg vet ikke, jeg har selv ikke noe i mot å velge samsung.

Hvis jeg ikke går for en helt vifteløs PSU så trur jeg at jeg holder på MISTen. Liker at du kan bestemme hvilke kabelsett du vil ha på den, for å hindre kabelklutter og den har fått veldig mange gode tester denne også. Men noen som vet om den vil høres fra sofaen (ca 3m)...?

Du sa det liknet på ditt oppsett, bruker du Intel Core Duo prosessor? Hvordan er støynivået på de? Noen som har noen erfaring med dette, hvor støysvakt trur dere dette oppsettet blir? Vil jeg kunne høre viftene i et vanlig rom på 2m avstand? harddiskene vil jeg nok uansett høre, men ja sånn er det nå bare.

Har tenkt tanken på å henge systemdisken i en lyddempende løsningen i den ene ledige 5.25 brønnen. Hvis jeg har systemdisken i denne og "lagringsdiskene" i de vanlige 3.5 brønnene og disse settes til å gå i dvale rimelig fort vil vel ikke harddiskstøy være noe veldig stor problem heller, eller?
    Jeg kjører en intel p4 northwood 2.8GHz i samme kabinett. Den produserer nok betydelig mer varme.

Er det mer enn en 5.25" brønn?? Jeg bruker den ene jeg har funnet til DVD-brenner.

Min pc står i en normalt stor stue, og ingen klager på vifte-støy etter at jeg innførte software-kontrollert viftehastighet:
    http://www.almico.com/speedfan.php

mvh
    Knut

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei sorry, har lest feil. Mente det var en ekstern og en intern 5.25 brønn. Men det er det jo ikke. Da fungerer ikke den ideen nei...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei sorry, har lest feil. Mente det var en ekstern og en intern 5.25 brønn. Men det er det jo ikke. Da fungerer ikke den ideen nei...
    Du hadde rett og jeg tok feil. Det er en intern og en ekstern 5.25" brønn=)

-k

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder harddisk byttet jeg nettopp ut en Barracuda 7200.7 200GB med en Samsung P120 250GB. Det gav skikkelig bra uttelling i form av lavere støynivå.

Husk også at to disker bråker mer enn en, og lagring ordner man jo fint over nettverk. Selv kjører jeg med kun en disk i HTPC og GBlan til filserver i kjelleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv MIST 500W i PC'en min, du kan knapt høre den 10 cm unna, og mine komponenter trekker mye mere strøm enn oppsettet ditt!
    Jeg vil tro at denne hadde havnet på silentpcreviews anbefaltliste hvis den hadde vært tilgjengelig i andre land enn Norge

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det høres jo lovende ut med den vifta. Trur den gjør jobben meget bra. I tillegg til at den er veldig rolig så øker den ikke tempraturen betraktelig i kabinettet fordi den er kjølt av en vifte.

Når det gjelder nettverkslagring. Ja det er noe som kanskje blir aktuelt senere. Men når jeg bor i en hybel så blir det vanskelig. Og jeg ønsker derfor å ha lagringsmuligheter i HTPCen. Selv om det blir en nettverksløsning senere så er det jo greit å ha muligheten nå. Så blir minst 2 disker i denne kassa nå...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppsettet dit ser bra ut ved første øyekast.

Jeg har både MIST og Seasonic S12 PSUer, og er veldig godt fornøyd med begge. Du kommer garantert ikke til å høre MISTen på 3 meters avstand, eller på 30 cm for den saks skyld. Ikke velg vifteløs PSU da eneste resultat er høyere temperatur og du trenger flere/kraftigere vifter andre steder for å få ut varmen.

Du skal ikke bry deg noe særlig om rykter om hvilke HD-merker som går oftere i stykker enn andre merker. Det er langt mellom hver gang en dårlig modell kommer på markedet (Toshiba MK20/30/4018GAS med gammel firmware er den siste jeg husker). Jeg tipper 95% av alle HD-krasj skyldes enten høy temperatur eller støt/slag, så unngår du dette går det nok bra.

Du er nødt til å bytte ut standard kjøler på CPUen, sjekk SPCR for anbefalinger. Eller kjøp Zalman CNPS9500, Thermalright XP-120 eller en annen god kjøler.

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dropp lydkortet.

Asuskortet har et meget bra lydkort med både optisk og coax utgang.
    Støtte for alt mulig rart har det og.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både Seagate og Samsung disker. Min oppfatning er at Samsung har en litt mer irriterendes lyd, men Seagate jevnt over er mye mer anonyme.
    En liten ting med Seagate disker er at de kjører en S.M.A.R.T test hver 40 sekund dersom disken ikke blir brukt, dette kan være en smule irriterendes(Dette er noe man ikke kan gjøre noe med, dersom du ikke får tak i firmwaren til disken fra en eller annen oem produsent).

Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Jeg er velfig enig med oppsettet ditt - som ligner mitt eget ;-)

Jeg ville ha vurdert Samsung p120 harddisker og Seasonic S12-330 PSU, simpelten fordi disse er gjennomgående anbefalt av www.silentpcreview.com Jeg vet ikke om noen andre steder med like god kompetanse på testing og dokumentering av produkters støy og varmekarakteristikk.

Tester jeg har sett av kabinettet, tyder på at de to 80mm viftene er veldig bra, og at man tjener lite på å bytte dem ut med andre 80mm. Jeg har en plan om å fjerne kabinett-viftene på mitt kabinett, og rute min PAPST 4412 120mm CPU-vifte direkte ut av kabinettet slik at jeg får bare en 120mm CPU-vifte i tillegg til 140mm PSU-vifte til å kjøle hele kabinettet.

Jeg har m-audio audiophile 2496 (forgjengeren til ditt) og er veldig godt fornøyd!

mvh
    Knut

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan iallefall slå av "S.M.A.R.T" i biosen min

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du skal gå for onboard-lydkort som en anbefaler. Personlig ville jeg hatt et dedikert PCI-kort til dette - selv har jeg hatt M-Audio Revolution 7.1 i lang tid.

Gå helt klart for Samsung Spinpoint foran Seagate. Ville vurdert mer RAM.

Tror grafikkortet blir veldig varmt, så du gjør nok rett i å ha en del kabinettvifter, selv om 5 er i meste laget. Ville hatt en på diskene, og en i nærheten av grafikkortet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ewltra
    Jeg har både Seagate og Samsung disker. Min oppfatning er at Samsung har en litt mer irriterendes lyd, men Seagate jevnt over er mye mer anonyme.
    En liten ting med Seagate disker er at de kjører en S.M.A.R.T test hver 40 sekund dersom disken ikke blir brukt, dette kan være en smule irriterendes(Dette er noe man ikke kan gjøre noe med, dersom du ikke får tak i firmwaren til disken fra en eller annen oem produsent).
    Jeg har for tiden tre Samsung P120-disker, to 250GB og en 200GB. Videre Seagate 250GB 7200.9, en 120GB 7200.7 og tre 7200.7 200GB. Pluss noen andre.

Min oppfatning er motsatt av din; Samsung-diskene er de roligste. Merk at det er P120-serien jeg snakker om, den nye T133-serien (fra 300GB) bråker mer og har kraftigere vibrasjoner. Av Seagate-diskene er 120GB`en og 250GB`en ganske rolige, mens de tre 200GB-diskene har en svært skarp søkelyd. Du nevner at de kjører smart hvert 40. sekund, det mener jeg muligens er en sannhet med små modifikasjoner. Tror det derimot er en selvkalibrerings/diagnose-sekvens som kommer når disken er i idle med varierende tidsintervaller, og med forskjellig varighet. Denne lyden er veldig irriterende og overdøver det meste i en stillegående HTPC. Merk at det kun var en serie i 7200.7 som kom med firmwareversjonen som forårsaket dette, INGEN Seagate disker gjør dette lenger. Hvis du leser på Silentpcreview og andre steder ser du at man fremdeles anbefaler Samsung P120 som det mest støysvake alternativet. Bare synd at de ikke kommer større enn 250GB. Disse er forresten ganske billige hos PS Data for tiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flair
    Tror ikke du skal gå for onboard-lydkort som en anbefaler. Personlig ville jeg hatt et dedikert PCI-kort til dette - selv har jeg hatt M-Audio Revolution 7.1 i lang tid.

...Ville vurdert mer RAM...

Tror grafikkortet blir veldig varmt, så du gjør nok rett i å ha en del kabinettvifter, selv om 5 er i meste laget. Ville hatt en på diskene, og en i nærheten av grafikkortet.
    Jeg er uenige i alle dine råd. Hvis du skal gi kontroversielle råd så lønner det seg å oppgi grunnen.

Hvis fyren skal ha bare spdif pass-through så finnes det en drøss av folk med gode erfaringer med onboard lydkort. Hvis han derimot skal ha analog dekodet 7.1 ut er rådet ditt helt kurant.

Ram er diskutert inn og ut. Flere tester for HTPC har sammenlignet ytelsen, og differansen mellom 512MB og 1024MB er stort sett neglisjerbar. Å anbefale enda mer enn det viser liten innsikt. Selvsagt vil behovet for minne øke med Vista og hvis man kjører veldig mye multitasking, men jeg ser ikke behovet for noen av delene i maskinen over.

Jeg har kabinettet som er nevnt over, og kjører akkurat nå med kun CPU-vifte (120mm PAPST) og PSU-vifte (140mm). Alt annet er fjernet, og jeg har veldig respektable temperaturer. Northbridge og grafikk-kjøler er passive, min største støykilde er 2x Samsung-disker som jeg skal henge opp.

mvh
    Knut

http://www.silentpcreview.com

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Jeg har for tiden tre Samsung P120-disker, to 250GB og en 200GB. Videre Seagate 250GB 7200.9, en 120GB 7200.7 og tre 7200.7 200GB. Pluss noen andre.

Min oppfatning er motsatt av din; Samsung-diskene er de roligste. Merk at det er P120-serien jeg snakker om, den nye T133-serien (fra 300GB) bråker mer og har kraftigere vibrasjoner. Av Seagate-diskene er 120GB`en og 250GB`en ganske rolige, mens de tre 200GB-diskene har en svært skarp søkelyd. Du nevner at de kjører smart hvert 40. sekund, det mener jeg muligens er en sannhet med små modifikasjoner. Tror det derimot er en selvkalibrerings/diagnose-sekvens som kommer når disken er i idle med varierende tidsintervaller, og med forskjellig varighet. Denne lyden er veldig irriterende og overdøver det meste i en stillegående HTPC. Merk at det kun var en serie i 7200.7 som kom med firmwareversjonen som forårsaket dette, INGEN Seagate disker gjør dette lenger. Hvis du leser på Silentpcreview og andre steder ser du at man fremdeles anbefaler Samsung P120 som det mest støysvake alternativet. Bare synd at de ikke kommer større enn 250GB. Disse er forresten ganske billige hos PS Data for tiden.

Godt mulig, men min Samsung P disk bråker mer enn mine seagate(Har diverse av disse alle i 7200 serien for tiden, sata og pata).

Jeg kjøpte faktisk Samsungen får å se åssen den var opp mot disse seagate diskene, akkurat nå brukes den i ett eksternt kabinett.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det plutselig mye aktivitet i denne tråden, det er bra. Jeg trur jeg muligens kommer til å bytte ut diskene, men det er ikke så farlig. Det er det valget jeg er minst redd for.

Mere RAM? jeg ser ikke noe behov for å mer enn 1024mb RAM i en slik maskin, hvorfor skal jeg det? Ja Vista er et poeng, men de arbeidsoppgavene denne maskinen skal ha er ikke veldig RAM krevende og derfor holder det nok med 512, men jeg kjøper 1024 fordi prisdifferansen er så liten. Det skal god argumentasjon til for at jeg gidder å invistere i mer, men det er jo en lett sak å bytte senere eventuelt.

Jeg kommer til å kjøre SPDIF pass-trough og trur ikke det er nødvendig med et dedikert PCI lydkort til å kode surround lyden da. Det gjør forsterken min bedre uansett trur jeg. Grunnen til at jeg har lagt med et dedikert lydkort er fordi jeg håper at dette kan gi meg respektabel lydkvalitet ved avspilling av audio-CDer i stereo. Hvis noen har noen tips til hvordan jeg kan få best mulig kvalitet på dette tar jeg det mer enn gjerne i mot. Noen tips til eventuelle andre lydkort, etter hva jeg hører er dette et av de beste på markedet. Noen andre som er å oppdrive i Norge? Eller er det helt på trynet å bryke 1700 kroner på et lydkort for å få gå audio-cd kvalitet? Bør jeg heller spare de å senere invistere i en dedikert cd-spiller? Hva sier de audiophile her om det?

Kommer ikke til å handle før på sen-sommeren, og det kan jo skje mye på den tiden. Men en slik invistering syntes jeg krever god planlegging av komponenter for å få best kvalitet for pengene. Er ikke hver dag jeg bruker 12000 kroner på en komponent som hovedsaklig blir brukt som DVD/CD-Spiller.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ewltra
    Godt mulig, men min Samsung P disk bråker mer enn mine seagate(Har diverse av disse alle i 7200 serien for tiden, sata og pata).

Jeg kjøpte faktisk Samsungen får å se åssen den var opp mot disse seagate diskene, akkurat nå brukes den i ett eksternt kabinett.
    Et skudd i blinde; da tipper jeg at du har fått en disk med JVC-motor. Disse er mer høylydte enn tilvarende disker med Nidec-motor.

Det er påstemplet under motoren hvilken type den er.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •