Hvordan løse 3 bilde utganger problemet på X15e?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan løse 3 bilde utganger problemet på X15e?

Skjermkortet mitt har 2 DVI ut. En skal til TV, andre til prosjektor.

Da står ftf skjermen på kabinettet igjen uten tilkoblingsmulighet.
    Hvordan løse dette?

Går det å putte i et billig VGA kort til for å få VGA utgang til kabinettskjermen?
    Det vil ikke da bli konflikt med driverne mellom de 2 skjermkortene?

Eller er eneste løsningen å stresse med splittere/overganger på det ene skjermkortet med 2 DVI utganger?

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del, ikke gå for noe splitterløsning.
    Hvis du anskaffer et kort til, så kan det være lurt om de har chip fra samme produsent (Nvidia/ATi) så skal det gå veldig greit.
    Men det spørs litt hva du skal bruke den til da. Skal du ha samme bildet på alle 3? Separate bilder på alle tre?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal være samme bilde på alle 3.

Eneste som kan være aktuelt er å kjøre på forskjellige oppløsning, og eventuelt fargeinnstillinger.
    Men det er noe som må taes software-messig senere om det går uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Foreløpig løsning med 3 skjermer

Jeg har slitt med det samme.
    Jeg ønsker benytte 32" LCD tv for vanlig TV/opptak av programmer etc. Ønsker å benytte projektor for film. 7"skjermen ønsker jeg å benytte når jeg skal spille musikk. Da er det for dumt å måtte skru på TV eller prosjektor.

Har vært i kontakt med nVidia, men de har ikke noen løsning på dette, som du også skriver, hvordan få samme bilde på alle 3 skjermer samtidig.
    Det er bare laget løsning for 2 skjermer =Clone, ikke for 3 skjermer

Måten jeg har løst dette på er som følger:
    - GeForce 6600 (VGA og DVI) koblet til TV og prosjektor i "Clone" modus
    - GeForce 6200 (VGA) koblet til 7" skjerm

Nvidia desktop (og Windows tror jeg) har en Zoom funksjon som går ut på at et område på skjermen kan zoomes(forstørres) til et eget bilde på samme skjerm ELLER så kan det forstørrede bilde flyttes over på en annen skjerm med å dra det over.
    Det går an å endre zoomen fra 1:2, 1:4, 1:6 etc. Men det går også an å sette den til 1:1.

Voila, da får du en kopi av skjermbildet i clone modus over på den lille skjermen, og dermed har du samme bilde på alle 3 skjermene samtidig.

Den eneste utfordringen her er at når et skjermbilde i 1280*720 zoomes 1:1 til den lille skjermen med 1024*768, så får du ikke med hele bildet.
    For min del medfører det at jeg bare får sett 3 av de 4 kolonnene med CD covere når jeg er inne i musikkmenyen i MCE. Løsning på dette imøtesees gjerne.
    En nedskalerer/converter fra 1280*720 til 1024*768 vil løse dette.
    Kanskje noen har et forslag til hvordan Zoom funksjonen kan endres fra 1:1 til 1: 0,8 ??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert å kjøpe dette kabinettet selv og har noen spørsmål som dere kanskje kan svare på. Funker det displayet også i XP? Kan man bruke displayet til å styre OS'et med? Touch screen om jegikke tar helt feil

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Ja fungerer fint med XP. MCE er jo et skall over XP.

Touch screen fungerer utmerket.

Hvis du ønsker å kjøre andre programmer enn MCE på 7" touch screen så fungerer det utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva med mulighet å ha forkjelig bilde på den ekstra skjerm koblet til andre skjermkort. Går det til å se en film på projektor og samtidig bruke andre program til å sende andre film til den andre skjerm?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Litt usikker på hva du mener, men du kan kjøre egne programmer på den lille skjermen. F. eks widgets programmer som vær, RSS feed, etc. Den lille skjermen er også egnet til å kjøre programmer som f.eks CPU belastning, temperaturovervåkning ol.

For min egen del så leter jeg etter et godt CD og MP3 spiller program som kan gå konstant på den lille skjermen, mens MCE går på de andre 2 skjermene.
    Problemet med alle de CD/MP3 programmene jeg har sett så langt er at menyer har så liten skrif at de ikke egner seg til å benyttes på den lille skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at jeg vil kjøre zoom player og se film på projector, og samtidig andre kan kjøre Windows Media Player på det samme PC'en og se andre film i kjøkenet. Jeg tenker om storre skjerm (19" kanskje) i kjøkenet med VGA tilkobling. Og kanskje tredje kan åpne VLC Media Player og bruke tredje skjermkort samtidig til å se tredje film i barnerom.

Newcomer Diabloto sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmz

Jeg kjører 2 grafikk kort.
    Et Geforce GTX7800GTX og et x1600xt(trengte composite sync til crt projektor)
    Sliter litt med driver instillingene.(Får ikke zoom player til å fungere på skjerm 3, og 4)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •