Trenger nytt PCIe kort til å se filmer på analog tv via S-video

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger nytt PCIe kort til å se filmer på analog tv via S-video

Noen som har noen erfaringer med dette? Har selv et geforce 5200 AGP kort som rett og slett gir et dårlig tvbilde. Spesielt når det gjelder panoreringer og farger.

Tar gjerne i mot tips. Kortet skal ikke brukes ofte til spill

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med du vil klare deg med GeForce 6600GT, disse kan plukkes opp hos de fleste nettbutikker for under tusenlappen. Nå skal det vel sies at s-video ikke er optimalt for å overføre signaler til tv, men det funker vel.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nonames
    Noen som har noen erfaringer med dette? Har selv et geforce 5200 AGP kort som rett og slett gir et dårlig tvbilde. Spesielt når det gjelder panoreringer og farger.

Tar gjerne i mot tips. Kortet skal ikke brukes ofte til spill
    Vil dette si at du har en pc med et hovedkort som har både PCIe og AGP slotter?

For vanlig SD (standard definisjon) oppløsning og overføringsmetode, burde S-Video fungere tilfredstillende. Problemet er vel mange ganger at S-video utgangen på mange skjermkort er generellt en nødløsning og er ofte litt kvalitetsmessig nedprioritert. Problemer med panoreringer er også noe som kan ligge i flaskehalser andre plasser i pcen med begrenset prosessor kraft i skjermkort og pcen, feil type drivere og instillinger av opløsning, bilde frekvens og bildeprosseserings metode i tvkortet osv. Vet ikke hva slags type TV du benytter, men er det LCD (uten vga inngang) så har mange LCD tver har f.eks også både pga treg respons tid for selve panelet og egene bildeprosseserings kretser, en "innebygd" sløring ved panoreringer, så det kan være litt vanskelig å vite hvor det egentlige problemet i bildekjeden.
    Hvilke skjermkort og instillinger som kan løse problemet ditt kan jeg desverre ikke utale meg noe sikkert om, men det kan kanskje være lurt å teste forskjellige skjermkort, og kjøpe disse en plass der du kan få pengene tilbake, hvis du ikke blir fornøyd. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå kun agp, MEN: skal oppgradere hovedkort, cpu, skjermkort og ram =) slik at jeg får mer krefter, SATA og PCIe. Godt tips det med at jeg kan prøve ut forskjellige og levere tilbake, men går dette problemfritt? Hvor har man slike ordninger? Kan jeg faktisk teste kortet i Pc'n og så levere det tilbake uten å bryte noen form for garanti eller tilbakeleveringsrettigheter

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En oppgradering ja, det forklarer AGP ig PCIe løsningen ;-) . Det med testing av forskjellige skjermkort, må vel mange ganger avtales med selger om det er noe mulighet for noen greie test muligheter.

Kjenner ikke helt til elkøps 30 dagers penger tilbake politikk for slikt data utstyr, men det kan kanskje være en mulighet hvis de i det hele tatt har det skjermkortet som du er ute etter da.... :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil ha best mulig kvalitet og har scart inngang på tv'n, vil jeg absolutt anbefale deg å ta en titt på Radeon til Scart kabelen som etter min mening gir absolutt best bildekvalitet. Denne er blandt annet omtalt under Mastiff's HTPC Trinn for trinn - del 8 på hardware.no.

Denne løsningen er "litt" dyrere/tar lenger tid, men det er absolutt verdt det. For meg var forskjellen som natt og dag i forhold til s-video. Du kan kjøpe kabelen ferdig på AV-Connection eller lage den selv . Jeg valgte å lage kabelen selv og fikk alle delene jeg trengte fra Elfa.se.

Jeg må få understreke at dette ikke er en løsning som fungerer "ut-av-boksen", det kreves litt knoting med innstillinger, Powerstrip ol. og selvfølgelig lodding osv. hvis du skal kabelen selv.

- Judaz -

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •