Problemer med å koble sammen Mac Mini og Hitachi LD6600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med å koble sammen Mac Mini og Hitachi LD6600

Jeg har aldri hatt HD-ready skjerm før, og jeg har aldri hatt Mac før, så nå har jeg litt trøbbel her...

Når jeg kobler sammen via VGA så skjer følgende. Jeg ser oppstartsskjermen til Apple, men når ting virkelig skal starte bli skjermen sort, og det står "out of range". Tyder på at macen har valgt en eller annen modus som ikke Macen skjønner, men skjønner ikke hvorfor eller hvordan jeg skal fikse det. Macen skal visstnok kunne autodetektere hvilket format den bør dytte ut, men da skjønner jeg ikke hvorfor den sender ut noe inkompatibelt, og hvis den gjør det så må jeg på en eller annen måte be den slutte med autodeteksjon og kjøre formatet jeg vil at den skal kjøre...

Har også prøvd å koble med en HDMI-DVI kabel. Da starter ting, og Macen sier at den sender ut 720p@60Hz. Problemet da er at bildet har blitt større enn skjermflaten på TVen min. Virker nesten som om TVen har skalert og halt og dratt i bildet til det ble for stort. Når jeg prøver å endre bildemodus på TVen får jeg ikke lov. Det eneste valget jeg har er "full". Vanligvis kan jeg velge "auto" og ulike 16:9-modi. Finner likssom ingen innstillinger på TVen som kan fikse dette heller. Trodde de fleste TVer hadde en innstilling der du kunne velge 1:1 (pixel per pixel), men finner ikke noe sånt på hitachien...

Noen som kjenner seg igjen eller har noen snøring om hva slags problemer jeg har rotet meg bort i?

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

Prøv å koble til en annen skjerm (vanlig dataskjerm) og sett oppløsningen til 800x600 eller noe annet lavt og trivelig. Sett også oppdateringsfrekvens til 60hz, ikke mer.

Prøv deretter å koble til flatskjermen (ikke omstart).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •