Anbefalt codec pac til xp media senter??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefalt codec pac til xp media senter??

Hei

Noen som kan anbefale en komplett pakke fra free codecs siden som ikke byr på mange problemer?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nvidia's purevideo codec er den beste
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd og bilde codec

Jeg tenkte på codecer for å spille av lyd og filmer. F eks ac3 filter, x.vid etc....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matroska Filter Pack - http://packs.matroska.org/

Da får du det meste inkludert ffdshow, ac3/dts og mpeg-4 support.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller K-lite, denne har det meste...
    http://www.free-codecs.com/download/...Codec_Pack.htm
    Der kan du lese om hva du får, og du kan laste den ned.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thule
    Jeg tenkte på codecer for å spille av lyd og filmer. F eks ac3 filter, x.vid etc....
    Og det var akkurat det jeg svarte på. Nvidia's purevideo codec er den beste (selv om du har et ATI basert kort). Purevideo er en ren codec-pakke, og den spiller av alt jeg har testet av materiale i hvert fall. TheaterTek er blant annet basert på denne codecpakken.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm: takk for info. Kjøpte et Asus Nvidia skjermkort 6600GT Silencer. Følger purevideo med her eller må man kjøpe den via Nvidias hjemmesider??

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Og det var akkurat det jeg svarte på. Nvidia's purevideo codec er den beste (selv om du har et ATI basert kort). Purevideo er en ren codec-pakke, og den spiller av alt jeg har testet av materiale i hvert fall. TheaterTek er blant annet basert på denne codecpakken.
    Støtter meg bak dette 100%, i allefall til Nvidia-kort. Har skiftet til purevideo selv. Følger med TheaterTek dersom du kjøper den. TheaterTek er definivt best dersom du gidder å bruke litt penger på det. ZoomPlayer gjør samme nytten, men ikke like plug`Play. Du trenger ikke den advanced audio versjonen, det holder med å laste ned AC3 filter....

Ukjente codek-pakker bør du holde deg langt unna...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thule
    Gorm: takk for info. Kjøpte et Asus Nvidia skjermkort 6600GT Silencer. Følger purevideo med her eller må man kjøpe den via Nvidias hjemmesider??
    Purevideo følger ikke med, og må kjøpes på Nvidia`s nettsider, ja... eventuelt kan du som jeg nevnte før, legge på litt og kjøpe TheaterTek spilleren med PureVideo inkludert. Tidligere fikk du nyere versjon via TheaterTek enn hos Nvidia, til tross for at det er et Nvidia-produkt. Men jeg vet ikke om det samme gjelder i dag...

Det er vel verdt pengene...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uhmm. Nå er jeg litt forvirret. Trodde ikke purevideo støttet xvid, divx, matroska, vobsub osv. osv. Endel av disse er "garasjeprosjekt" formater med varierende grad av lovelighet med tanke på patenter osv.
    Ifølge Nvidia selv så støtter dem wmv, h264 og mpeg-2.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slenger meg på anbefaling av Matroska Pack.
    Har ikke noe erfaring med Nvidia da jeg har ATI-kort i alle mine maskiner, men jeg vil sterkt mistenke at PureVideo ikke greier å spille av alt.

Selv om den greier å dekode h.265 og mpeg-2 må man i mange tilfeller uansett ha egne splittere/demuxere da flere "sære" formater der ute egentlig bare er wrappers.

Men for all del, det er skrevet mye bra om PureVideo så installer den og

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Du har jo selvfølgelig rett, men jeg synes du også tar en holdning her om at det er andre som er vanskelige og ikke forstod hva du mente. For jeg er 100% sikker på at du skjønte hva trådstarter mente. Så enten har du en prinsipiell holdning mot alle andre formater enn de som PureVideo kan spille av, eller så vil du bare være vanskelig. Det finnes mange audio/videofile som aldri vil se eller høre på en fil som er komprimert i formater som forringer origanlen. Trådstarter er åpenbart ikke en av de.

Så for å holde alle fornøyde og på samme side kan vi raskt summere opp slik:

1) Har du ett Windows Media Center oppsett og vil se på TV og se DVD så MÅ du ha en form for MPEG dekoder software. Herunder er Nvidia sin PureVideo anbefalt som den aller beste. Jeg bruker den selv. En slik MÅ du ha, og er helt uavhengig av punkt 2.

2) Skal du se DivX, Xvid, noen HD formater osv så må du i tillegg laste ned Codec som støtter hver av disse formatene. Dette er de som trådstarter spurte om og har fått to gode anbefalinger på.

Da tror jeg vi alle er på samme side og slipper å splitte hårstrå.

AKIRA

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..men i et MCE oppsett bør man unngå "codec packs". Det er mye bedre å manuelt legge inn det man trenger (DivX,XviD,AC3,Vobsub f.ex), for å ha mer kontroll.

Får du trøbbel med avspilling/performance etter en slik codec pack installasjon, er det nesten bare reinstallasjon som gjelder

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kodekpakker bør en unngå på alle plattformer i alle tilfeller. Stort sett så er det vel bare XviD, DivX og ac3filter en trenger i tillegg til ffdshow eller evt. purevideo. Dersom en trenger noe annet installeren man den ene kodeken en trenger.

Er en så teit at en søker på "free codec pack" på google og installerer det første og beste kan jo i beste fall mye morsomt skje på PC-en i tiden som følger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •