Trekking av USB-kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trekking av USB-kabel

Heisann!

Jeg har en PC som står i rommet ved siden av stua. Jeg har boret et hull i veggen (16mm) mellom rommene som skjermkabel og lydkabel er trukket gjennom.

Problemet mitt er at jeg ikke får brukt mus/tastatur i stua. Jeg har kjøpt et trådløst bluetooth usb tastatur og mus, men signalene går ikke gjennom murveggen fra stua til rommet der PCen står.

Er det noen måte å få trukket en usb-kabel gjennom murveggen slik at jeg kan koble på bluetooth-huben i stua? Min usb-kontakten er desverre for tykk til at den går gjennom hullet på 16mm.

Finnes det for eksempel noen adaptere til tilkoblinger som går gjennom hullet eller mulighet for å terminere en usb-kabel selv etter å ha trukket den gjennom veggen? Finnes det andre løsninger?

Sorry for rotete innlegg, men jeg håper dere forstår problemet mitt. Alle forslag til løsninger mottas med trampeklapp og hyllest!!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener komplett har en trådløs USB løsning, uten å være helt sikker. Verd en titt?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man har løsninger for å kjøre USB via strømnettet i huset. Men man snakker vel raskt om en tusenlapp om jeg ikke husker helt feil.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    USB ledningen er veldig enkel og har ikke store kravene til skjerming. Hvertfall ikke for laveste hastighet som brukes til tastatur og mus.

Så mitt forslag er at du kjøper noe billig multikabel (4 ledere tror jeg det er i USB, men sjekk dette). Så bare kapper du bare en usb kabel og tvinner/lodder på multikabelen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode forslag her!

Jeg tror nesten jeg må utelukke den trådløse varianten. Murveggen er svært isolerende i så måte. (Men jeg har tilfeldigvis en airport ekspress som ligger å slenger hjemme. Denne har usb-utgang - kanskje det vil funke?)

Biltema-løsningen med større hull i veggen ville utvilsomt fungert. Men jeg har allerede ødelagt min splitter nye Bosch-drill da jeg lagde hullet på 16mm. Skulle tro jeg hadde diamantvegg...

Kanskje jeg klarer å lirke en nedslipet usb-plugg igjennom hvis jeg sliper ned plasten rundt selve kontakten. Hvis ikke blir det nok klippe-og-lodde løsningen neste forsøk.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Murvegg sier du?

Hammer meisel og skrujern! Det funker det om man er tolmodig!

Tolmodig må man forresten være om man skal bore i murvegg... En svak slagdrill har det ikke godt på hard vegg når man bare kjører på!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problem løst! Jeg tok helt enkelt en fil og slipte ned plasten rundt usb-pluggen. Da klarte jeg å presse den gjennom hullet på 16mm.

Og ja, jeg merket at murveggen var slem mot drillen min. Jeg kom igjennom, men nå er drillen helt ødelagt. I tilegg klarte jeg å terminere vga-kabelen som går gjennom hullet feil og ødela den også. Den kostet 900,-. Pokker også, dette ble en dyr afær :-?

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dyrt, men sikkert verdt det når du nå er ferdig!!!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •