Strømforsyning - HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Strømforsyning - HTPC

Heisann..!!

Fortsetter med flere spørsmål fra en nybegynner. Har litt problemer med strømforsyningen til min HTPC, og håper derfor at dere kan hjelpe meg. Jeg har fått en Seasonic S12-500 strømforsyningsenhet som jeg har tenkt å montere inn i et Origen X15e kabinett. Når jeg forsøker å koble til kontaktene for "peripheral Power Connector til blant annet vifter ,display m.m. så får jeg ingen reaksjon. Strømforsyningen er helt ny fra esken, så jeg synes det virker rart om alle seks tilkoblingene skulle være gåen. Forsøkte å måle spenning på utgangene med et multimeter, men får ingen reaksjon. Er det noen som har støtt borti denne problemstillinegn før? Er det sannsynlig at strømforsyningen kan være ødelagt, eller er det noe jeg ikke har tenkt på..? Er takknemlig for alle svar som kan hjelpe meg videre..!! Ønsker dere ellers en fortsatt riktig fin dag!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må koble hovedstrøm kontaktern til hovedkortet og skru på før du får noe reaksjon... eller så kan du kostslutte port 14 og 15 hvis jeg ikek husker helt feil... er en tråd om det er på avforum.. prøv å finn fram den.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er ikke sikker på om jeg forstod deg rett...!!

Heisann..!!!

Har forsøkt å koble til kontakten for hovedstrøm på hvovedkortet, men alt er fortsatt dødt. Hvordan får jeg startet noe når alt på fremsiden er helt dødt..? Det er ikke lys i bryteren for å slå på, og det gir ingen respons når jeg forsøker å trykke på knappen for å slå den på. Den er heller ingen spenning på de seks kontaktene for "peripheral Power Connector" når jeg forsøker å trykke på power-knappen.

Hadde vært kjempefint dersom noen kunne hjelpe meg videre her..!!!

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    24-pins kontakten står i HK, du har nettstrøm og power på både pc og selve strømforsyninga står på, men alt er dødt? Høres litt ut som en defekt strømforsyning her.. :???:
    Hvis du har mulighet kan du jo teste den i en annen pc. Hvis ikke er vel retur svaret.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det der med psu i forhold til pwrswitch og hk kan være en komplisert materie, men jeg skal prøve å si litt om kretsene for å hjelpe deg å være helt sikker på at den er defekt før du sender inn..

vi har altså først veggstrøm inn i kontakta på psu. mange psuer har er av-på bryter bak ved inngangen til veggstrøm som slår heile driden av og på.

når denne er slått på har psuen standbystrøm. dens 20/24pins kabel går til hovedkortet og fra hovedkortet går det kabel til framsia av kabinettet. når strømbryteren på framsia av kabinettet trykkes inn, forbindes to ledere på hovedkortet og videre inn i psuen og gir den beskjed om å slå seg på. da får man strøm på alle railsa.

For å undersøke om det er psuen eller andre ting som har skjært seg, test dette:

koble sammen de merkede pluggene på hovedkortkontakten til psuen din.

kilde: http://www.hardware.no/diverse/overk...rsyninger.html

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne PCen fungert tidligere med en annen strømforsyning?`

Og kabinettets Power-knapp er tilkoblet hovedkortet? Hvilket hovedkort er det? Mange hovedkort har en diode som viser om de får strøm selv om maskinen ikke lar seg slå på...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •