Hjelp! trenger nytt skjermkort til min MCE maskin

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! trenger nytt skjermkort til min MCE maskin

hei.

jeg har akkurat installert MCE på min pc.

jeg har funnet ut at det skjermkortet jeg har nå(radeon 9200 pro) ikke holder til dette, siden det ikke støtter directX 9.0.

det jeg lurer på da er hvilket skjermkort dere eksperter anbefaler meg til en hyggelig pris? HK mitt er ett asus p4r800-vm, så jeg trenger vel ett agp kort?
    jeg har sett på ett radeon 9250(425,- på komplett), dette skal visstnok støtte directx 9.0, noe som jeg visstnok må ha til mce.

jeg spiller lite spill(bare FM) men vil gjerne ha ett som funker til HD avspilling for framtiden.

maskinen er koblet mot en 37" LCD Viewpia 1366x768, 8ms responstid, hd-ready skjerm.

håper på raske svar, da jeg vil bestille ett så snart som mulig!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som kan hjelpe?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok satset på et noe dyrere kort, f.eks dette:
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315798
    Det har DVI-utgang og vil i alle fall gi deg en problemfri håndtering av directX 9.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er helt bortkastede penger å kjøpe en sånn kort med mindre du skal spille.

Fra nvidia håndterer alle kort fra fx5200 Dx9C, og de fleste har også minst 1 dvi-utgang du kan bruke til lcd-tven din. Se bare her

http://prisguide.hardware.no/vis_kat...5&submit=S%F8k

det som er mest bang for bucks i budsjett må vel være 6200, fx, 6200tc. se også her
    http://prisguide.hardware.no/vis_kat...5&submit=S%F8k

Disse har også passive kjølere==stille. klarer hd-oppløsning på dvi gjør de alle sammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker så meget?

tror jeg får for ett:
    XFX GeForce 6200A 256MB DDRII, AGP8X, Tv-Out, S-video, DVI-I, Retail 590,- på komplett.no

det jeg lurer på nå, er om jeg vil få mye igjen, for å¨gå for ett likendes kort, bare at det er med 512mb?

jeg tenkte på dette:
    XFX GeForce 6200A 512MB DDRII, AGP8X, Tv-Out, DVI-I, Retail

jeg har tidligere nevnt mine behov, men vet ikke om det vil lønne seg for meg med 512mb?

håper på ett siste råd, før jeg bestiller

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viewpia
    takker så meget?

tror jeg får for ett:
    XFX GeForce 6200A 256MB DDRII, AGP8X, Tv-Out, S-video, DVI-I, Retail 590,- på komplett.no

det jeg lurer på nå, er om jeg vil få mye igjen, for å¨gå for ett likendes kort, bare at det er med 512mb?

jeg tenkte på dette:
    XFX GeForce 6200A 512MB DDRII, AGP8X, Tv-Out, DVI-I, Retail

jeg har tidligere nevnt mine behov, men vet ikke om det vil lønne seg for meg med 512mb?

håper på ett siste råd, før jeg bestiller
    512 MB på et 6200 er helt bortkastet. Selv 256 MB er bortkastet -- 128 MB hadde vært nok uten at det hadde påvirket ytelsen. Det hadde faktisk vært bedre om de hadde brukt 128 MB minne av litt høyere kvalitet på litt høyere hastighet i stedet for 512 MB. Største effekten av 512 MB minne på et slikt kort er markedsføringseffekten.

Ellers mangler 6200 AGP maskinvareakselerasjon av HD MPEG2, HD WMV9, Spatial-Temporal De-Interlacing m.m. så vidt jeg husker. Mao. -- veldig mange av PureVideo-funksjonene er ikke støttet. Av AGP GeForce6-modellene er det vel kun 6600GT som har fult featureset. Slike kort koster fra 1100-1200 kr. Mulig et ATI Radeon X1300 AGP-kort kan være et bedre valg (ca. 800-900 kr tror jeg).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil dette vær å anbefale?

Sapphire Radeon X1600PRO 256MB DDRII, AGP8X, Tv-Out, DVI-I, Lite-Retail

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X1600 Pro vil sikkert gjøre en ganske bra jobb i dette prissegmentet. Bemerk at det finnes vifteløse X1600 Pro-kort -- kan koste litt mer, men hvis støynivå er viktig...

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viewpia
    hei.

jeg har akkurat installert MCE på min pc.

jeg har funnet ut at det skjermkortet jeg har nå(radeon 9200 pro) ikke holder til dette, siden det ikke støtter directX 9.0.

det jeg lurer på da er hvilket skjermkort dere eksperter anbefaler meg til en hyggelig pris? HK mitt er ett asus p4r800-vm, så jeg trenger vel ett agp kort?
    jeg har sett på ett radeon 9250(425,- på komplett), dette skal visstnok støtte directx 9.0, noe som jeg visstnok må ha til mce.

jeg spiller lite spill(bare FM) men vil gjerne ha ett som funker til HD avspilling for framtiden.

maskinen er koblet mot en 37" LCD Viewpia 1366x768, 8ms responstid, hd-ready skjerm.

håper på raske svar, da jeg vil bestille ett så snart som mulig!
    for 425 kroner for du ikke mye inne for skjermkort, saphire x1600pro er et bedre valg, det er ikke noe konge kort, men siden du sier du spiller lite fm holder nok.
    f eks: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318040

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •