PDA som fjærnkontroll??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PDA som fjærnkontroll??

Hei

Er det noen som kjenner til en PDA, som kan brukes som fjernkontroll? Jeg vet at mange har IR sender, men er usikker på om der er noen som har den "Learn" funksjonen som vanlige multifjærnkontroller har...

Jeg må ha en slik PDA, fordi jeg også skal fjærnstyre PLS'en (Styringsenhet for lys og varme) i huset mitt, som er under bygging...

Mvh
    Øyvind

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes program til PDA som gjør om PDA til fjernkontroll. Noen programmer kan også bruke profilene til pronto-serien, og de finnes det masse av på remotecentral.com. Ingen problem å få den til å fungere med dine produkter. I tillegg kan du kjøre 2-veis kommunikasjon med PC via WLAN (les: valg av sanger på PDA/styring av mediacenter +++). Styring av musikk på multirom etc. Utrolig mange muligheter. Finnes mye omtale/diskusjoner rundt dette på utenlanske forum.

Sørg for at du finner en PDA med en IR-sender som er tilstrekkelig sterk, så du slipper å gå 1meter unna for å styre. Videre bør du velge et merke som er godt utbredt, slik at det er lett å få support. (Dell X-serien er mest omtalt på nettet). Anbefaler også dockingstasjon.

Kjøpte toppmodellen av Dell X50 med VGA-skjerm (!), 624mhz CPU, utvidet forsikring +++, men har ikke fått tatt den i bruk enda. Og nå får vi en I-Mate PDA på jobben som jeg skal utnytte til formålet, så jeg skal legge den ut for salg. Hvis det er av interesse kan du ta kontakt. Har masse programmer som kan følge med også.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netremote er svaret, ja Ubegrensede muligheter i kombinasjon med Girder. Anbefaler Zoom Player og J River Media Center som avspillingssoftware på HTPCn, da disse er veldig lett å integrere med Netremote.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv prøvd et par Palm-modeller og en Fujitsu-Siemens Loox-modell som fjernkontroll. Som det sies her, avstand kan bli et problem. Til enkelte Palm-modeller fantes det hack som økte styrken på bekostning av batteri, men....

En sak med WLAN kan jo ellers være kjekk om man har ting som kan styres via Web-grensesnitt.

Newcomer Klienten sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ettlignende program som netremote som fungerer på WM5?

Hvem er det som kjøper seg en eldre model liksom, det ville jo bare vært for fjærnkontrollfunksjonen! jeg har en HTC TyTN, og regner med at det ikke fungerer fordi programmet er gammelt...

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netremote funker fint på VM5. Bruker det selv på Qtek 9100 (HTC wizard) Om du får en feilmelding er det på grunn av IR, du kan kvitte deg med feilmeldingen ved å slette ir.dll (husker ikke helt filnavnet)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •