D.link

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40

Tråd: D.link

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

D.link

Naboen min kom med en trådløs D.link router som han ville ha på mitt nettverk så da tenkte jeg på å ha den som slave til min router siden jeg ikke vet hvor lenge han bor her så vil jeg ikke konfigurere hele nettverket for nye routeren. Skulle dette ikke være mulig derimot så håper jeg noen kan forklare med tskje hvordan sette den opp som router.

Som sagt data kan jeg ikke noe om. Så t-skjeer er naturlig lære metode.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt råd er å styre unna d-link sine wlan prdukter... Har hatt 3 forskjellige nettverkskort og alle måtte byttes pga dårlig stabilitet (nettet henger seg opp veldig lett, går tregt og har dårlig dekning). Og det er ikke bare jeg som har vært uheldig. En kompis av meg driver et datafirma som utfører innstallasjon og service på nettverk, og iflg han hadde ca 60% av alle nettverk med problemer utstyr fra d-link. Men det er dritbillig og derfor er det nestene det eneste man får kjøpt med mindre man handler i nettbutikker. Med mindre D-link har skjerpet seg betraktelig det siste året ville jeg ikke hatt noe sånt i mitt hus...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du leste i mitt spørsmål så sto det at det ikke var mitt utstyr. Men min nabo som ønsker å bli med på adsl deling. Så vi trenger å få satt dette opp slik at det virker for ham. Jeg kjører dessverre med ledning enda jeg så jeg kan ikke klage. Og boksen fungerer fint når det gjelder min ledning. så problemet er å få den trådløse biten til å virke på hans maskin.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går fint å koble WAN-porten på hans router til en av ethernet-portene på din router. Hans router henter IP fra din, og vips har han sit eget sub-nett (gitt at han får noe skikkelig signal gjennom veggen, selvfølgelig).

Når det gjelder D-link generelt er min oppfatning at ting går seg til med ny firmware når produktene har fått noen måneder på baken. Men, ja, nye D-link-produkter er kjent for umoden firmware og stabilitetsporblemer i starten, dessverre.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TH
    Det går fint å koble WAN-porten på hans router til en av ethernet-portene på din router. Hans router henter IP fra din, og vips har han sit eget sub-nett (gitt at han får noe skikkelig signal gjennom veggen, selvfølgelig).

Når det gjelder D-link generelt er min oppfatning at ting går seg til med ny firmware når produktene har fått noen måneder på baken. Men, ja, nye D-link-produkter er kjent for umoden firmware og stabilitetsporblemer i starten, dessverre.
    Her ble det mye fag inne i bildet gett. Men forstår jeg det riktig dersom hans D-link blir slave av min når jeg kobler ledingen fra min router til denne?. Signalet er forbløffende bra hos ham. Maskinen hans finner D-LINKEN og alt men han får ikke surfe. Fant noe nettverks info på min maskin må det skrives inn i hans også skal tro som nettverks nøkkel og lignende?

Aldri gjort dette før så det er jo kul påske underholdning da.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raven8
    Hvis du leste i mitt spørsmål så sto det at det ikke var mitt utstyr. Men min nabo som ønsker å bli med på adsl deling. Så vi trenger å få satt dette opp slik at det virker for ham. Jeg kjører dessverre med ledning enda jeg så jeg kan ikke klage. Og boksen fungerer fint når det gjelder min ledning. så problemet er å få den trådløse biten til å virke på hans maskin.
    Jeg så at det var naboen sin router, men jeg prøvde bare å si at du sansynligvis vil ha mye problemer med det trådløse nettverket hvis du bruker den routeren. Wlan blir også vanskeligere å få stabilt hvis du har kryptert det med passord (noe du bør gjøre). Kabel nettverk er alltid mer stabilt, så hvis du kan fortsette med kabel så gjør det, så får heller naboen sitte å banne og sverte hver gang han ikke kommer inn på internett...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg kjører med ledning selv. Det er naboen som får slite med den trådløse biten på nettet. vi må bare finne ut hvordan han skal komme seg på nettet her. Da ingen av oss har mye data erfaring uten om messenger. hehe.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting har jeg lært av denne trådløse greia idag. Ikke søren at jeg skal kjøre trådløst her hjemme når jeg får flere maskiner med tiden. Dette her suger. Nå har vi fått naboen på nett delvis men nå spør maskinen etter brukernavn og passord og vi har da ikke lagt inn noe slikt. blir sprø av mindre, men langfredag er langfredag.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt gammal tråd men jeg prøver

jeg skulle fått passord på min D-link DI 524. så jeg lurer på hvordan man skal få til det

takker for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    litt gammal tråd men jeg prøver

jeg skulle fått passord på min D-link DI 524. så jeg lurer på hvordan man skal få til det

takker for svar.
    Litt usikker på hva du mener her... vil du sikre ditt trådløse nett med passord (kryptering) da må du finne frem manualen og logge deg inn på router som admin og aktivere kryptering i form av WEP eller WPA med et passord/nøkkel som du selv bestemmer. Dette gjøres vel under advance wireless (tror eg)
    Har du en pc som er relativt ny (5 år eller nyere) så bør du velge WPA som kryptering da den er betydelig sikrere enn WEP

Lykke til

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddyh
    Litt usikker på hva du mener her... vil du sikre ditt trådløse nett med passord (kryptering) da må du finne frem manualen og logge deg inn på router som admin og aktivere kryptering i form av WEP eller WPA med et passord/nøkkel som du selv bestemmer. Dette gjøres vel under advance wireless (tror eg)
    Har du en pc som er relativt ny (5 år eller nyere) så bør du velge WPA som kryptering da den er betydelig sikrere enn WEP

Lykke til

takk for svaret. ja at jeg har passord på nettet kun vi som kan bruke den. ja har en data som er noen MND gammel

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. nå har vi fått passord på nettet. men det som er problemet er at kun 2 stk kommer seg inn. og vi er 4 stk. men så tok jeg og skrudde ut den kabelen som skal gå inn i modem boksen og inn i veggen så når jeg skudde ut fra veggen kom hele pluggen ut. kan det være problemet?

takker for svar :-D

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke noe å si for hvor mange som kan logge seg på det trådløse nettet.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les manualen...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Det har ikke noe å si for hvor mange som kan logge seg på det trådløse nettet.

oki men da kan det vell være den boksen. i veggen som er knekt inni?

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, den boksen i veggen med knekt plugg har ingenting med hvor mange som får logget seg på samtidig. Les instruksjonsboka til d-linken og de papirene som fulgte med modemet fra bredbåndsleverandøren. Noen leverandører har en grense for antall ip-adresser som kan brukes samtidig, dvs hvor mange som kan være logget på samtidig.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Nei, den boksen i veggen med knekt plugg har ingenting med hvor mange som får logget seg på samtidig. Les instruksjonsboka til d-linken og de papirene som fulgte med modemet fra bredbåndsleverandøren. Noen leverandører har en grense for antall ip-adresser som kan brukes samtidig, dvs hvor mange som kan være logget på samtidig.

ok. takker for svar. men det jeg tenkte på er at det kan bli litt dårliger signaler. for når jeg skrudde ut den kablene som går i veggen kom helepluggen med ut og så ut som den var knekt. en sånn liten stang.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    ok. takker for svar. men det jeg tenkte på er at det kan bli litt dårliger signaler. for når jeg skrudde ut den kablene som går i veggen kom helepluggen med ut og så ut som den var knekt. en sånn liten stang.
    Er det via kabel-tv som Get, Canal digital e.l du får bredbånd ? I så fall så høres det ut som den veggkontakt bør byttes, men er ikke årsak til problem med det trådløse nett.
    Er det sjekket at de som ikke får tilgang benytter riktig passord og har nettverkskort som støtter den type kryptering som benyttes ?
    Mulig konflikt med ip-adresser e.l ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er sparsom med info, men jeg tolker det som at du har bredbånd over kabel. Isåfall, hvordan deler du ut ipadresser til de trådløse klientene?
    Skulle du ha CanalDigital som leverandør så deler de ut max 4 ipadresser. Om du ikke har satt opp dhcpserver i ruteren din kan det være at du ikke får nok ipadresser til alle klienten dine. Sett isåfall opp dlink'en til å dele ut ipadresser på lan'et ditt.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddyh
    Er det via kabel-tv som Get, Canal digital e.l du får bredbånd ? I så fall så høres det ut som den veggkontakt bør byttes, men er ikke årsak til problem med det trådløse nett.
    Er det sjekket at de som ikke får tilgang benytter riktig passord og har nettverkskort som støtter den type kryptering som benyttes ?
    Mulig konflikt med ip-adresser e.l ?

jeg har får fra canal digital. og jeg tror det kan være den i veggen som har dårlig kontakt ?. Og er ikke så kjent med ipadresser så er litt usikker på hva det kan være?

takker for svar om du kan hjelpe om det.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •