PC-bilde på LCD skjerm i stua

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PC-bilde på LCD skjerm i stua

Har kjøpt et nytt skjermkort med sikte på å få vist PC-bildet på en LCD skjerm i stua, samtidig som samme bilde vises på PC-skjermen.

Skjermkort: Radeon 9250 med DVI og VGA uttak
    LCD-skjerm: Samsung LE32R51B (Optimal oppløsning, 1360 x 768 )
    PC-skjerm: BenQ FP992 19"

PC-skjermen er tilkoblet skjermkortet med DVI-kabel, mens Samsungen er tilkoblet med VGA-kabel

Prøver å klone skjermene, men klarer ikke å legge inn de forskjellige oppløsningene som gir bilde på begge skjermene samtidig. 1280 x 1024 på BenQ, og 1360 x 768 på Samsungen. Velger jeg 1360 x 768 får jeg perfekt bilde på Samsungen, men dårlig bilde på Pc'n. Velger jeg 1280 x 1024, blir det perfekt bilde på Pc'n, men ikke noe bilde på Samsungen.

Om jeg velger "Extended Desktop" kan jeg legge inn 2 forskjellige oppløsninger, og får perfekt bilde på Samsungen og Pc'n, men da vises kun "desktopp bildet på Samsungen".

Har jeg valgt "feil" skjermkort, eller er det noe med instillingene? Kan noen hjelpe?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg merke til at "kloning" er å vise samme bilde på to skjermer, mens "extended desktop" er å forlenge/utvide desktopen slik at den strekker seg over to skjermer. Prøv å dra et vindu ut av den ene skjermen så kommer det over på den andre.

Tror uansett du er låst til å kjøre samme oppløsning på de to, og i og med at den ene er 4:3 og den andre 16:9 må du trolig leve med et kompromiss.

Mulig at programmer som Powerstrip kan fikse dette...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er enkelt

Som forrige pers skrev er det bare å dra den applikasjonen over til tven når du kjører to forskjellige oppløsninger på skjermene. Husk at vinduene må være minimert får de kan dras over!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Kan programmet TVTOOL være til hjelp på noen måte her, og i så fall, hvordan?

Red: Fant ut at TVTOOL kun støtter nVIDIA kort :-(

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv Rage3d Tweak, det har muligheter for å legge til flere oppløsninger og tilfører en del mer funksjonalitet på Ati-kort. Vet ikke om det fungerer på ditt kort, men jeg har et 9600AIW og her gir det flere oppløsninger som i utgangspunktet ikke er mulig, f.eks. 1280x720 og 1360x768. Kanskje gjør det noe med flerskjermfunksjonaliteten også.

Ellers er vel Hydravision brukt til flerskjermsfunksjonalitet. Jeg har akkurat lastet det ned fra http://www.ati.com/ men har ikke rukket å teste det enda.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •