FFDshow funker på mye, men ikke på DVDavspillinga

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Superkonge sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

FFDshow funker på mye, men ikke på DVDavspillinga

Hei.

Har kjørt oppsett med FFDshow ganske lenge og alt har funket utmerket. Så formaterte jeg PCn og la inn zoomplayer med FFDshow slik det blir forklart i guiden på hw.no. Problemet mitt nå er at FFDshow kjører på det meste av filmfiler, men ikke når jeg spiller DVD! Er det noen som vet hva det kan være? Jeg har Windows XP SP2 som operativsystem. Har prøvd å avinstallere og installere på nytt uten at det hjalp. Når jeg spiller vanlige avi filer så starter de opp i den oppløsningen jeg har valgt i FFDshow (1600x1600). Vinduet er altså myyye større enn det jeg kan vise på skjermen. Sånn var det ikke før. Håper noen har en lett løsning på dette her.

Mvh Asbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte ikke spørsmålet helt jeg. Er det avi-filer eller dvd-filmer som ikke fungerer? Og hva var egentlig problemet? Er det selve zoomplayer-vinduet som er for stort?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at FFDshow ikke vil kjøre når jeg spiller av DVD filmer. Det kjører når jeg spiller av andre filmfiler.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke får det til kan du du alltids prøve VLC player, er en spiller som tar alt, og tar lite plass. og ressurser.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superkonge
    Problemet er at FFDshow ikke vil kjøre når jeg spiller av DVD filmer. Det kjører når jeg spiller av andre filmfiler.
    OK. Hva slags feilmeldinger får du når du prøver å spille av en dvd-film? Kan du skrive den ned i forumet?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Hvis du ikke får det til kan du du alltids prøve VLC player, er en spiller som tar alt, og tar lite plass. og ressurser.
    VLC er et greit alternativ for de som ønsker et program som benytter lite ressurser og er enkelt å sette opp. I tillegg er en ikke avhengig av eksterne codec-er, da disse er integrert i programvaren.

MEN. I en HTPC/Media-PC bruker man ikke VLC. VLC ligger desverre milevis unna den billedkvaliteten en kan oppnå ved bruk en godt oppsatt ZoomPlayer-løsning.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    OK. Hva slags feilmeldinger får du når du prøver å spille av en dvd-film? Kan du skrive den ned i forumet?
    Jeg får ingen feilmelding. Plata kjører helt fint den, men FFDshow vil ikke starte opp når jeg ser DVD. Det er bare når jeg ser DVD at FFDshow ikke kjører. Det virker på andre filmfiler sånn som avi. Så problemet gjelder kun for DVD-avspilling. Måten jeg ser at det ikke kjører på, er at det ikke er noe ffdshowikon nede til høyre i windows.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må innrømme at jeg aldri har fått noe "ffdshow-ikon" nede i høyre hjørne. Er du sikker på at det er ffdshow du tenker på? Du kan sjekke hvilke filtre som er lastet ved å høyreklikke på vinduet i ZoomPlayer når en DVD spilles av, klikke på "Filter Properties" og så "Graph Information". Har du satt opp ZoomPlayer etter Mastiff sin guide på hw.no skal du finne informasjon om ffdshow samt dScaler her. Vinduet bør se omtrent ut som dette:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være sikker på om du faktisk kjører ffdshow eller ikke er å krysse av for 'OSD' i filterlista i ffdshow.

- Judaz -

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du aktivisert support for mpeg2 under codecs delen i setup panelet til ffdshow? Evnt støtte for uncompressed om det er zoomplayer som tar seg av dekodinga.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •