Musikkavspillinprog med deling av musikk på 2 pcer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Musikkavspillinprog med deling av musikk på 2 pcer

Jeg har 2 pcer. En hovedpc og en mediacenter pc. Jeg har prøvd å finne et musikkavspillings program som jeg kan bruke på begge, men ha filene på hovedpcen min. Jeg kan selvfølgelig bruke winamp, men jeg vil ha en funksjon som gjør at jeg kan sitte på min hovedpc og legge sanger i forskjellige spillelister enkelt. Som f.eks at jeg hører en sang som hadde passet som "easy listening" eller kanskje festmusikk til mediacenter pcen, så kan jeg bare høyreklikke på sangen og velge at den skal legge seg i den rette playlisten. På mediacenteret vil jeg gjerne ha den samme strukturen; at jeg har all musikk i bibliotektet som ligger på hovedpcen og i tillegg har spillelistene lett tilgjengelig. Slik at jeg kan "bytte" mellom bibliotek og spillelister med et klikk.

Programmet trenger også å være leselig på tven (har en 32" med 960x ettellerannet i oppløsning) Er også veldig fint om det er lett å bruke med tastatur uten mus. Det jeg liker med winamp er at man kan trykke "j" så får man opp søkboksen. Så når man finner en sang kan man bare trykke på "q" så legges den som neste på lista. Men dette med enqueue er ikke nødvendig om man lett kan legge sangen til en spilleliste som passer musikktypen (legge til manuelt). Er ikke supernødvendig, men hadde vært fint om spillelistene på hovedpcen også ble oppdatert om jeg la til noen sanger fra medicenter pcen.

Jeg har fått til dette med Mediamonkey med like nettverksdisker på begge pcene. Problemet er at Mediamonkey har så liten skrift at det blir uleselig på normal avstand. Det går heller ikke an å forandre fontstørrelsen i programmet.

Er det noen andre som har prøvd et slikt program som vises bedre på tven?

Jeg vet at Itunes hadde fungert bra til dette, men vil helst ikke ødelegge strukturen jeg har der med tanke på Ipoden min.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..tja du har jo http://www.streampad.com

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut J. River Media Center ( www.jrmediacenter.com ), det kan det meste og litt til. Hjemmesiden har også et supportforum hvor du får hjelp til å sette det opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Itunes fra Appel kan dette, funker som en kule :-)

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han sier han helst ikke vil bruke Itunes...JR Media Center kan alt Itunes kan + uendelig mye mer...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd JR Media Center litt. Det var ikke like intuitivt som mediamonkey, men jeg skal prøve det litt til. Har heller ikke funnet en måte å få større skrift i programmet slik at det blir lettere å se på tven. Har prøvd å søke på forumet til JR, men får bare time out nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •