720p mot TX-200 og overscan?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question 720p mot TX-200 og overscan?

Hei. Jeg har nylig anskaffet meg en Hitachi PJ-TX200, og vil koble denne opp mot en HTPC hvor jeg har et ATI Radeon 9600 Pro skjermkort. Når jeg har prøvd dette sammen og valgt 1280x720 som oppløsning får jeg en del overscan og mister en del av bildet pga. dette.

Har lest en del om emnet men lurer på hva og hvordan jeg bør gå frem for på best mulig måte få ordnet problemet med overscan. Har litt erfaring med ATI sine Catalyst drivere samt Powerstrip.

Det jeg er mest redd for er å endre for mye på instillingene slik at Projektoren tar skade av det. Bør jeg bekymre meg for dette?

Håper på opplysende svar. (Spesielt hvis det er noen med samme projektor)

På forhånd takk.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser denne er postet to steder.

Har du deaktivert overscan i projektoren?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ser denne er postet to steder.

Har du deaktivert overscan i projektoren?
    Ja jeg var ikke helt sikker på hvor jeg skulle legge posten.

Deaktivert overscan i projektoren? Hva mener du? Jeg vet at jeg kan justere overscan på projektoren (Skala fra 1-10) men, jeg kjører alle kilder gjennom en Denon AVR-4306, og videre med en HDMI kabel. Pr. idag står TX-200 på overscan=5 og da har Denon DVD-2910 perfekt bilde, men hvis jeg stiller overscan=10 blir bildet fra PC'en bra. Og ettersom jeg kjører alt på en inngang på projektoren vil dette ikke kunne stilles individuelt.

Noen tips?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får nok ikke i pose og sekk her, men må da via menyen på projektoren for å justere overskan når du veksler mellom DVD-spiller og PC som kilde.

Hvorfor kjører du med 5 prosent overskan på HDMI-signalet fra 2910? Dersom den er satt til å gi 720p på HDMI-utgangen skal det ikke være nødvendig med overscan. Da ville jo hele poenget med at DVD-spilleren skalerer til 720p være borte.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Du får nok ikke i pose og sekk her, men må da via menyen på projektoren for å justere overskan når du veksler mellom DVD-spiller og PC som kilde.

Hvorfor kjører du med 5 prosent overskan på HDMI-signalet fra 2910? Dersom den er satt til å gi 720p på HDMI-utgangen skal det ikke være nødvendig med overscan. Da ville jo hele poenget med at DVD-spilleren skalerer til 720p være borte.
    Takker for raske svar. For å si det sånn, jeg har ikke fått satt meg ned og justert alt optimalt på PJ'en enda, har knapt hatt den en uke. Mener at overscan stod på 5 som standardverdi, skal prøve å sette den til 0 når jeg bruker DVD-2910. Hvis det passer fint, er jo alt helt i orden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •