Bildestøy HTPC - Plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bildestøy HTPC - Plasma

Håper noen kan hjelpe meg med følgende: Jeg har bygget en HTPC som jeg har koplet til en plasmaskjerm (DVI->HDMI). Jeg har oppdaget at det alltid (mer eller mindre) er støy i venstre billedkant (blå prikker, ikke konstante).

Er det noen som har tips om hvordan jeg blir kvitt dette? Jeg antar at høyttalerne på plasmaen ikke er støykilde (sideorienterte høyttalere). Kan magnetisk skjerming av kablene i kabinettet løse problemet? Evnt. hvilke kabler skal skjermes?

Six

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk manualen til TV-en - tipper at den ikke støtter PC på HDMI-inngangen, noe som er ganske vanlig. Smør deg med bittelitt tolmodighet og vent til Sapphires X1300-kort med HDMI-ut kommer i april, og bruk VGA så lenge.

Newcomer oogieboogie sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har registrert samme fenomen på min LCD over dvi.. har ikke tenkt så mye over det da det forekommer ytterst skjelden. Kan dessverre ikke hjelpe deg, men håper du finner ut av det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skulle ikke TVen støtte PC på HDMI??? Er ikke DVI + digital lyd = HDMI = sant?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver bare å hjelpe.
    Mange DVI/HDMI-innganger på TV-er, inkludert min egen Samsung LCD-TV, er beregnet på standard DVD-spillere. For å få et standardoppløst DVD-signal opp i fullskjerm på en skjerm med høyere oppløsning, kjøres det en overscan på denne inngangen.
    Derfor er det også en del TV-er som har en funksjon i menyen der man switcher mellom DVD-spiller og PC på HDMI/DVI-inngangen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av six
    Hvorfor skulle ikke TVen støtte PC på HDMI??? Er ikke DVI + digital lyd = HDMI = sant?
    Det er opp til produsentene hvilke oppløsninger og oppfriskningshastigheter de ønsker å støtte over HDMI. HDMI-standarden definerer bare et knippe, tilpasset dagens videostandarder.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm

Det viser seg at samme støyen forekommer på alle signaler, det være seg analog tuner, hdmi og scart (rgb). Når panelet blir varmere forsvinner støyen etter hvert. Hva kan dette være?

Takk for alle svar så langt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •