Holo3Dgraph vs Ati mod av mp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Holo3Dgraph vs Ati mod av mp?

ATI mod av mp - http://www.wisdom-technologies.com/products.htm

eller

Holo3Dgraph I II III? http://www.spatz-tech.de/immersive/immersive.htm

Pris er ikke tema, jeg er ute etter det beste bildet. Og, brukervennlighet.

Ja, sammen med en Crt såklart Har ikke funnet ut hvilken, men så lenge den slår x1 akkurat på streken, så lar sikkert ikke gliset seg unngå håper jeg :shock:

Med det samme har jeg under en annen post skissert tankene mine :arrow: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=3505.

Jeg har kommet til at jeg kjøper effektforsterkeren først, så prøve kjøper jeg i steden høyttalere, for å få tingene tilpasset de forholdene utstyret skal være under.

Jeg kommer til å gå for htpc som forforsterker. Brukervennligheten blir noe fraværende som Hi-Fil nevnte, men håper et Logitech Cordless Desktop MX Bluetooth - http://www.komplett.no/k/ki.asp?acti...8&GrpID=5&s=pl kan være noe behjelpelig. Tanken er å bruke en cayin 1205.ia direkte koblet til m-audo revolutions kort, takk for alle de fine trådene her angående m-audio revo kort!!! :lol: Skjønner at jeg kan også nyte god lyd - uten å punge ut ti tusener :twisted:

Jeg bruker sjelden tv'en, og de gangene jeg gjør det er det verdt å bruke proj i steden.. Og da blir jo løsningen et tv kort. Men, jeg lurer på hvilket tv kort, for å kjøre ps2 til pc'en med et verdig signal - hvilken av disse kablene er best forresten?: http://no.playstation.com/hardware/a...generationId=2 hvordan jeg skal få kjørt ps2 via pc med lyd og bilde til crt og cayin forsterkeren - uten å kable om med kabel som gir god lyd og bilde kvalitet?!?!?!?

Håper det er en der ute som kan gi meg svaret med teskje..

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En må skille mellom holo1 og 2 da holo2 har scaler ombord.
    Holo1 har ikke dette og skal en skalere bildet bruker en det vanlige skjermkortet til det. Det er her MP mod kommer til sin rett.

MP modden er en tuning av utgangen på skjermkortet slik at en får det beste bildet mulig uttav det. Men dette har ikke noe igjen med de-interlacingen og den jobben Holo1 kortet gjør.

Holo2 derimot har scaler og ombord og en kan kjøre direkte uttav dette hvis en ønsker (må kanskje ha et tilleggskort for å få utgangene, litt usikker der). Uansett så bruker en ikke det vanlige skjermkortet i det hele tatt her, så noe dyrt MP moddet kort er ikke nødvendig.

Holo2 er ganske dyrt hvis en kjøper det nytt.
    Med Holo1 slipper en billigere ifra det og driverne er mer utviklet for Holo1 kortene.

Det var iallefall litt info angåendes bildesiden.

Kort opsummering:
    - MP moddet skjermkort, kun et skjermkort.
    - Holo1- de-interlacing med innganger for det meste (komponent, s-vhs og kompositt)
    - Holo2- Ganske likt holo1 men med scaler ombord. Holo2 er det også tilleggskorter en kan kjøpe til med inngang/utganger samt digitalt bilde både inn og ut.

Det er heeelt sikkert mange andre ting og som er forbedret ifra holo1 til holo2.
    Det spørs hvor en vil legge lista. Selv bruker jeg et Holo1 isammen med xcard og er strålendes fornøyd. All lyd ifra film-materialet kommer ifra xcard digitalt og jeg har ikke lydkort i PCen i det hele tatt.

Kjell

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H3D II kortet er jo helt perfekt for deg, da trenger du ikke noe tv kort heller, har du mange kilder du vil koble til PC'en, kan du bare bruke en switcher til lyden, Revo har jo bare en linjeinngang.

Her har du et bra tilbud med ALT du trenger for lyd og bilde til HTPC'en, lav dollarkurs gjør dette spesiellt interessant nå.

http://www.digitalconnection.com/pro...h3d2_promo.asp

Eneste problem er at Xcard har egen S/pdif utgang, så det kan bli problematisk å få brukt Revo som forforsterker.

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i himmelen.....

Jeg må bare si takk, mange ganger for den kompetansen som ligger I forumet her – og at den er gratis. For det er sikkert mange her som har fått ”drømmen” oppfylt for en bråte av de kronene en ellers ville brukt hvis en hadde hatt en dårlig dag på en hifi forretning...du har da kjøpt mye dritt en strengt tatt ikke(?) trenger!!!

Jeg fikk skissert løsningen på valgene, men; ut av løsningen sprang et nytt ”problem" opp. Jeg er ikke så veldig ivrig på å kjøpe en forforterker, koste hva, koste vil. Jeg er liker å tweake, så jeg har noe å gjøre om dagene Jeg vil kun komme til å koble til ps2 til holo3dkortet, og hdtv når det kommer, men det tror jeg ikke jeg trenger å bekymre meg for – med det første :evil: Frode H – jeg vil veldig gjerne få brukt revo kortet som forforsterker, er det noen annen løsning enn å kjøpe en forforterker? Noen som vet hvor god holo3d’s lyd er i forhold til revo?

Takk for innspillene!!!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holo kortet har ikke noe med lyden å gjøre, kun bilde.

Mvh
    Kjell

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente xcard!!

Frode H skrev:

Eneste problem er at Xcard har egen S/pdif utgang, så det kan bli problematisk å få brukt Revo som forforsterker.
    Så det var ikke meningen å villede dere iver på svar... ops:

Lurte i grunn på om det går an å rute xcard's spdif vis revo kortet på noen måte e.l løsning....

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holo kortet har ikke noe med lyden å gjøre, kun bilde.

Mvh
    Kjell

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Endorfin
    Jeg mente xcard!!

Frode H skrev:

Så det var ikke meningen å villede dere iver på svar... ops:

Lurte i grunn på om det går an å rute xcard's spdif vis revo kortet på noen måte e.l løsning....
    Revo har ingen "interne" tilkoblinger for lyd, hverken analog eller digital. Det eneste jeg kan tenke meg som en løsning, er å montere et lydkort med S/pdif inngang, men jeg vet ikke helt om det er mulig å rute lyden fra det ene kortet til det andre. Teoretisk sett skulle det gå, da man kan velge forskjellige lydkort for recording og playback.

Frode

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest en del om Holokortene i det siste, bla meldt meg på immersiveforum.com. Det ser ut til at pakken jeg linket til er SVÆRT plaget av bugs, mye av det som annonseres fungere ikke i praksis, bla DVI passthrough av desktop på HD aux kortet, dette er jo VELDIG viktig.

Det eneste som er stabilt er selve kortet, men da må bildet kjøres ut via grafikkortet. Xcard løsningen virker heller ikke særlig stabilt, og mange er lite imponert over brukergrensesnittet.

Trenger man funksjonene til Holo kortet (alle videoinngangene), kan man like godt kjøpe kun et Holo 1 kort, de er mest stabile (pass på å få REV. 7 i så fall, har hørt at mange av de såkalte refurb. kortene som er på salg er REV. 4, som har en del mangler, bla ikke støtte for scart inngang) og evt en SDI moddet DVD spiller. SDI er kult, men til filmbaserte DVD'er gjør jo PC'en deinterlacing jobben mer enn bra nok, det er kun ved videobasert materiale (feks Star Trek seriene desverre) som problemene dukker opp, og Holo kortet virkelig kommer til sin rett.

Et vanlig TV kort kan også godt brukes, det bør være Dscaler kompatibelt, men jeg er redd Holo kortene vil KNUSE de på bildekvalitet. Husk at Holo kortene ikke har tunere, så vil du se TV, må du koble til en video el.

Da spørs det bare hvor mye du er villig til å bruke for å få noen prosent bedre bildekvalitet på PS2 og dagsrevyen.

Skal man være helt sikker på at bildet er HELT topp, trenger man da et MP-1 moddet grafikkort.

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser med stor interesse på en slik løsning. Som så mange andre så må jeg nok satse oppgrader bart – og da starter jeg med med å modde Ati kortet. Rolf hult mente at mp ville muligens komme med en DIY mod til ati kortene. Men det ultimate ville jo vært å hatt holo3d II og et mp mod av ati. Det koster jo to pc’er :roll: Men, vil gi en overlegen bildekvalitet. Som du nevner så kommer det fram at kit’et til holo3d med xcard. Sliter med en del baresykdommer. Men, det virker som driverne kommer seg. Holo kortet i seg selv var jo dønn stabilt iflg flere.

SDI – er det noe som kun kan kombineres med standalone dvd’er? Hvordan er det sammenligbart med dvd til data, når du bruker det ypperste innen bilde behandligs software? Virket jo artig å bli kvitt reklame og slikt :x

Jeg får ta et steg av gangen og se hvordan jeg skal angripe problemet mitt med forforterker delen.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: Hva er MP-1 mod av radeon kort? Gjelder det bare radeon kort?

2: Hvilke problemer kan man møte på ved bruk av m-audio rev7.1 som forforsterkerdel? Jeg vet allerede om problemene med utgangsnivå, og at en effektforsterker må passe til denne. Hva med innganger og utganger?

3: Hva gjør man med lyd-distribuering internt i htpc`en hvis man installerer et nexus satelitt-tuner kort i maskinen?

DrErling

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: Hva er MP-1 mod av radeon kort? Gjelder det bare radeon kort?
    MP=Mike Parker.. Dette er en mod som gjør at man får "true 75ohm" RGB via BNC konnektorer ut ifra Radeon kort.. Mener å huske at mod'en også finnes for noen Matrox kort. (Les mer om dette i linkene i første post)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører H3DGII med HD-AUX addon.
    HD-AUX er det kortet som kjører bildet ut på PJ så Radon kortet er ikke i bruk. Dette er bedre en Radon også med MP mod ut sier de fleste. 10 tapp mot 4 tapp men MP har også klart å forbedre dette ytterligere så.....

Dette virker nå bedre og bedre. VGA/DVI gjennomkobling virker ikke men med ekstern DVD spiller m/SDI og Videospilleren som TV-tuner fungerer ting nå meget bra. Men jeg bruker ikke DVD spiller på PC.

Tormod

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •