Usb "issue" vedr htpc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Usb "issue" vedr htpc

Hepp!

Skrudde sammen min deilige Silverstone lc17 med noen nexusmatter i går, og resultatet var en støysvak og stueren HTPC :grin: . Fikk et lite problem, foran på kabinettet har jeg 4stk usb2 kontakter, hvorav 2 av de kan jeg koble til hovedkortet mitt, mens ledningene til de andre to ligger krøllet sammen inni maskinen.

Spørsmålet mitt til dere: De to andre kontaktene får jeg ikke koblet til inni pc'n, men er det mulig og klippe av pluggen som sitter på ledningene og lodde de over på de to andre som funker?

Har hørt at et hovedkort kan ha opptil 100 Usb-enheter i serie, men dette vil jo i såtilfelle bli en parallellkobling.

Kembo

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kemb0
    Hepp!

Har hørt at et hovedkort kan ha opptil 100 Usb-enheter i serie, men dette vil jo i såtilfelle bli en parallellkobling.

Kembo
    Det er ikke Firewire du har hørt at kan være i serie da?
    Har ikke vært borti f.eks eksterne disker med usb inn og ut tilsvarende det man finner med Firewire, i stedet benytter man USB-hub'er til USB.

Hva med å modde en USB hub, og putte denne inni kabinettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du for få USB-kontakter på hovedkortet? Jeg mener det er ca 10 kontakter (5 dual-plugger) på hvert av mine 2 hovedkort. Uansett tror jeg du kan få deg en dyr overraskelse om du kobler sammen to USB-porter på samme kabel. Gjør heller som tZar sier, og bruk en USB-hub inni kabinettet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •