Component vs DVI/HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Component vs DVI/HDMI

Er det jeg som er sær, eller er det andre her også som synes det er ett mer behagelig bilde med component enn med DVI/HDMI?

Jeg har hele tiden kjørt DVI - HDMI kabel til min AE-700, men nå har jeg kjøpt meg nytt skjermkort , ett XFX7900 GTX. Så jeg fikk lyst til å prøve en 10 m component kabel jeg hadde liggende. Jeg synes resultatet ble veldig bra, riktignok ikke fullt så skarpt som digitalt, men jeg synes det ble litt bedre farger. og bildet er mer behagelig å se på.

Sier ikke at det nødvendig vis er bedre bilde, men mer behagelig. Andre som har synspunkter på dette? Bildet blir vel muligens også litt bedre om jeg bruker en 5 meter istedet også...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "bump" "bump"

Ingen synspunkter?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg har synspunkter om denne saken

Kjøpte selv en Samsung HD850 med hdmi utgang, og en god 10m. supra hdmi kabel. Brukte oppskaleringsfunksjonen og kjørte signalet til en Epson tw600 projektor. Hvordan ble så bildekvaliteten?
    Vel, den var bra, ingen tvil om det. Men ble kanskje ikke så villt begeistret...
    Hadde fra før av en h/k dvd30 som jeg brukte med komponent og kjørte progressive scan. Etter mye testing fram og tilbake, fant jeg ut at hdmi ga et litt skarpere bilde. Men fargene og bildet generellt var helt klart best med dvd30. Så det endte med at jeg sendte tilbake hdmi kabelen, og satte tilbake h/K spillern.

Synes det kanskje er litt mye fokus på hdmi spillere, nå om dagen. Man kan tydeligvis ikke forvente at spillerne kan lage "vin av vann". Selv om Samsung HD850 er en spiller som har fått mye skryt, klarer den faktisk ikke å matche en mye eldre (men bedre) dvd spiller, selv om den bare har komponent.

Har forøvrig lest flere anmeldelser av dyrere dvd spillere der anmelderen ikke ser noen vesentlig forskjell mellom komponent og hdmi.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg synes som sagt at sortnivået er bedre enn på DVI/HDMI, etter litt mer testing synes jeg nok fargene er bedre også. Samt at på DVI/HDMI så får jeg ikke riktig testbilde på kontast delen av kalibreringen (alt er likt, ingen nyanser i midten) iallefall når jeg kjører VMR9 på HTPC`n

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •