Sort/hvit bilde ved bruk av Scartovergang

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sort/hvit bilde ved bruk av Scartovergang

Kjører Media Center mot en Sony 100Hz crt-tv over S-video (tilkoblet s-video inngang på tv -fungerer Ok), har forsøkt å benytte en overgang fra s-video til scart men da får jeg bare sort/hvit -bilde, har prøvd på scart inngang med og uten RGB, uten at dette har noen betydning.
    Som skjermkort benyttes ATI Radeon 9200 med siste versjon av drivere.
    Har dette med innstillinger på skjermkortet og gjøre, eller ligger problemet et annet sted? (Har prøvd 2 forskjellige scart/s-video overganger)

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For at dette skal funke, må Scart-utgangen kunne sende et S-Video-signal ut, ellers blir det bare sort/hvitt. Jeg har gjort denne bommerten selv

Edit: Så at det var på inngangen du hadde problemet, men vil anta at det er samme problemstilling som gjelder der.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkel løsning! Overgang fra s-video til gul phono( fåes på clas) og inn på en scart overgang inn på tv...

Funket for meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva hvis "hamu" ønsker god bildekvalitet, da, "santa claus"?
    Du kan helt sikkert bruke en S-video til Scart-kabel. Men du må være oppmerksom på retninga, og at Scart-inngangen på TV'en tar S-video. Ellers blir det svart/hvitt, ja. Hos Lefdal, og sikkert flere, har de et merke som heter ProfiGold, tror jeg det var. Der finnes den kabelen du trenger, til og med med vender, slik at du kan sende fra s-video til scart eller motsatt. Men plugg deg inn på riktig scart på TV'n. Og har'n ikke S-video på scart, anbefaler jeg å gjøre som du har gjort, selv om det ikke er så pent med kabelen hengende fra sida eller hvor det nå er. Du beholder bildekvaliteten.
    Lykke til!

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har sikkert prøvd det, men på Sony tv'n til gamlingene må jeg sitte å trykke meg gjennom et utall "scart" innganger for å finne frem til den med farge på. Da må jeg trykke meg forbi en "kanal" om viser svarthvitt før jeg kommer til farge "kanalen".

Altså å trykke flere ganger på scart-kanal knotten! (?)

Jeg bruker Clas kabel med "inn-ut" velger på scart siden.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildekvaliteten på s-video fra pc inn på crt tv SUGE uansett så d regne eg ikke med var det viktigste... Skulle vel kanskje bruke den til film tenker jeg...

Skal du ha god kvalitet så finnes det en tråd annet sted på forum, der scirocco anbefaler VGA til scart..... Men dette støttes ikke av alle tv og skjermkort, og jeg bruker det ikke så eg kan ikke svare på det...

Ikke pent? Samme kabel inn i samme scart hull så eg forstod ikke helt den....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scartovergangen har bryter for å sende signalet inn eller ut, så problemet ligger ikke her.
    Fant følgende info på denne siden: http://svideo.com/svideoscart.html

Our "S-Video to SCART™" adapter gives you colour and works with PAL, SECAM, and NTSC video formats and it includes the cables pictured. It's better than any "PC/DVD SCART Converters" sold in Europe that only provide a black/white signal and there's no need for you to spend more money on an S-Video TV

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •