Ripping/koding av DVD-filmer for HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ripping/koding av DVD-filmer for HTPC

Har kjøpt meg en Mac Mini som jeg har planer om å bruke som mediesenter. Tenkte å legge inn en del av DVD filmene mine på harddisken.

Har i dag prøvd å rippe en film og kode den i XVID format med AC3 lyd, men ting tar _virkelig_ tid, så før jeg fortsetter tenkte jeg å høre om noen her har erfaringer med lignende prosesser.

Hvordan bør jeg lagre dvd-filmene mine for å få god/akseptabel kvalitet? Bør jeg komprimere dem i det hele tatt? Har i overkant av 100 filmer, så det kommer til å ta mye plass hvis jeg skal lagre fulle rips på disken. Nå har jeg kodet Tarzan (tegnefilm) til en filstørrelse på ca 1,5GB, men det har tatt 6 timer på min Inspiron 6000.

Noen innspill/kommentarer/tanker?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale deg å rippe filmene med macen og bruke et program som heter Handbrake (google handbrake for mac..) lagre filmene som MP4 og bruk h.264 codec. Er det siste utgave av minien du har kjøpt, med intel prosessor?
    Jeg har intel iMac. Kan anbefale deg å sjekke ut mac1.no , det er mange der som kan komme med gode tips

account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som et veldig bra tips. Det er Intel Mac jeg har kjøpt, og den ble sendt i dag :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •