Origen x15e v2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Origen x15e v2

Jeg hadde store planer om å kjøpe x15e kabinettet, men så kom jeg over en rapport fra CES 2006 hos htpcnews: http://htpcnews.com/main.php?id=ces_2006_9

Det ser nesten ut som jeg bør vente til v2 er i butikkene.
    Er det noen her som har sett noe til den eller vet noe om når den går i full produksjon?

Newcomer Diabloto sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmz

Hei
    Jeg kjøpte mitt origenae x15 kabinett av en fyr her på forumet for 4500inkl frakt inkl en antec truepower 430w strømforsyning, rundt slutten av januar. Har til dags dato lurt på hvorfor kabinettet var annerledes enn alle de ox15 som er i testene. Men det viser seg da at mitt kabinett er et versjon 2. Kabinettet er veldig genialt! Han jeg kjøpte det av hadde kjøpt det i norge tror jeg. Genialt med plass til 4 harddisker 1x5.25 og en ekstern 3.5 brønn.

Kjører nå Origenae x15
    Dfi lanparty NF4 Ultra
    AMD athlon 64 4200+ x2
    soundblaster x-fi extrememusic
    Nvidia Geforce 7800gtx
    2gig twinmx ram
    Logitech Dinovo Laser
    32lcd qpvision og snart en 20dell 2005fpw.
    Og det hele godt under 25000;p

mvh.
    Hans Christian Gulsvik

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte en epost til Komplett og de bekrefta at det var siste revisjon av kabinettet de hadde på lager.
    De hadde bare ikke fått oppdatert websidene sine.
    Så da blir det nok et x15e kabinett på meg snart. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke fleske til med dette kabinettet da? 12 tommer touchscreen. Kommer i produksjon fra Origenae etter hvert...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TH
    Skal ikke fleske til med dette kabinettet da? 12 tommer touchscreen. Kommer i produksjon fra Origenae etter hvert...
    Joda, jeg vurderte den en liten stund, men det var 3 ting jeg ikke likte med den.
    1) Svær. Vet ikke om jeg får plass til den i tv-benken.
    2) Sannsynligvis ganske dyr. Selv x15e er dyr for et stakkars kabinett.
    3) Kommer etter hvert. Jeg vil ha meg en htpc før påske. :-)

Jeg får heller vurdere en oppgradering når s210 kommer og den får kjørt seg litt i noen skikkelige tester.

Det virker som de fleste med x15e v2 er fornøyd, så da går jeg nok for den.
    Hvis det er noen her som har et x15e kabinett og ikke er fornøyd er det fint om de skriker ut.

Newcomer Kalle167 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk faktisk mitt OrigenAE x15e levert idag (fra Komplett.no), og det var til min store glede, v2. Utrolig flott kabinett altså!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettop satt sammen x15e-v2 kabinettet, men har ikke kommet helt 100% i mål ennå. Kanskje en av dere som har hatt det en stund kan komme med noen gode forslag?

Jeg bruker Mediaportal da MCE var litt for lite konfigurerbar for min smak.

Problemliste så langt:
    1) Har ikke fått tatt i bruk den innebygde skjermen til noe fornuftig. Forslag? Jeg har ikke sjekket ennå, men kanskje Mediaportal har en plugin for dette?
    2) Den innebygde IR mottakeren er ikke helt god. Den registrerer veldig mange av tastetrykkene dobbelt(hvert 3-4). Har forsøkt med et par forskjellige drivere uten at det hjalp. MCE USB mottakeren er derimot ok så jeg har brukt den så langt.
    3) Lyset rundt powerknappen er altfor sterkt, spesielt i et mørkt filmrom. Er det noe å gjøre med dette?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gunner
    Jeg har nettop satt sammen x15e-v2 kabinettet, men har ikke kommet helt 100% i mål ennå. Kanskje en av dere som har hatt det en stund kan komme med noen gode forslag?

Jeg bruker Mediaportal da MCE var litt for lite konfigurerbar for min smak.

Problemliste så langt:
    1) Har ikke fått tatt i bruk den innebygde skjermen til noe fornuftig. Forslag? Jeg har ikke sjekket ennå, men kanskje Mediaportal har en plugin for dette?
    2) Den innebygde IR mottakeren er ikke helt god. Den registrerer veldig mange av tastetrykkene dobbelt(hvert 3-4). Har forsøkt med et par forskjellige drivere uten at det hjalp. MCE USB mottakeren er derimot ok så jeg har brukt den så langt.
    3) Lyset rundt powerknappen er altfor sterkt, spesielt i et mørkt filmrom. Er det noe å gjøre med dette?
    Jeg har ikke fått satt min helt opp enda, og derfor ikke etablert alt for store vaner rundt bruken av denne kasse, men:
    1) Jeg bruker den innebygde skjermen til å styre musikk og stille inn opptak av tv-programmer.
    2) Den innebygde IR mottakeren har jeg ikke satt opp, og testet enda, men foreløpig ser det ikke alt for lovende ut. Jeg får nemlig en feilmelding hver gang jeg booter til Windows på IR Trans.
    3) Se denne tråden på OrigenAE-forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle167
    Jeg har ikke fått satt min helt opp enda, og derfor ikke etablert alt for store vaner rundt bruken av denne kasse, men:
    1) Jeg bruker den innebygde skjermen til å styre musikk og stille inn opptak av tv-programmer.
    Jeg får sjekke litt nærmere hva Mediaportal kan gjøre. Mulig at den kan legge noe ut på den automatisk.

2) Den innebygde IR mottakeren har jeg ikke satt opp, og testet enda, men foreløpig ser det ikke alt for lovende ut. Jeg får nemlig en feilmelding hver gang jeg booter til Windows på IR Trans.
    Jeg måtte oppgradere til den nyeste direkte fra IRTrans:
    http://www.irtrans.de/en/index.php?download/dign.php

Da fungerer den, men har fremdeles det irriterende dobbeltrykk problemet.
    Mulig at jeg må rydde skikkelig opp og reinstallere den, for jeg synes å huske at det stod en feilretting om dette i changelogen som fulgte med.

3) Se denne tråden på OrigenAE-forumet.
    Usj. Frister ikke å lodde i en boks som er såpass ny og dyr.
    Jeg får se om den justeringssaken finnes i x15ev2 og om den hjelper noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått skrudd ned lysstyrken på powerknappen så den knapt ses. Det var bare snakk om å skru på en liten "skrue" bak den, så fikk jeg justert lysstyrken. Så takk for det tipset!
    IRmottakeren fikk jeg litt mere dreis på ved å bruke GUI klienten, gå inn i Device Status og endre "Recv.Timeout" til 90(stod til 15) så forsvant de dobbeltregistreringene. Den ble litt tregere da, men bedre enn den var, i hvertfall.

Noen som vet hvordan jeg kan slå av og på TFT displayet fra en fjernkontroll?
    Når jeg har vært i hvilemodus kommer den ikke på automatisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skru av/på displayet

Her er det mange tips for X15e http://www.origenae.com/forum/viewforum.php?f=1

Det lille displayet kan ikke skrues av/på med annen fjernkontroll enn den lille sorte flate som følger med.
    Et annet alternativ som også er beskrevet på dette forumet (Fra Origin selv) er å kortslutte den lille svarte av/på knappen for displayet. Da må loddebolt benyttes.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Praktisk bruk av det 7" display

Jeg ønsker ikke å skru på TV eller prosjektor når jeg skal spille musikk eller ta opp et program på TV'en. Da benytter jeg kun det lille displayet.

Ellers så har jeg LCD TV og prosjektor permanent tilkoblet.

Løst ved 2 grafikkort.
    LCD TV og prosjektor koblet til et grafikkort vha Clone modus.
    intern 7" display koblet til grafikkort nr. 2.
    Begge kort er PCIe (GeForce 6600 og 6200).

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akne
    Her er det mange tips for X15e http://www.origenae.com/forum/viewforum.php?f=1

Det lille displayet kan ikke skrues av/på med annen fjernkontroll enn den lille sorte flate som følger med.
    Et annet alternativ som også er beskrevet på dette forumet (Fra Origin selv) er å kortslutte den lille svarte av/på knappen for displayet. Da må loddebolt benyttes.
    Det skal ikke være noe problem å lære opp en annen fjernkontroll, om man har den muligheten.
    Selv har jeg Harmony, men har ikke startet med dette enda. Jeg skal komme tilbake med resultat.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått skrudd ned lysstyrken på powerknappen så den knapt ses. Det var bare snakk om å skru på en liten "skrue" bak den, så fikk jeg justert lysstyrken. Så takk for det tipset!
    Skulle liksom være jeg som gav deg det tipset, men vet du hva? Jeg finner ikke den "skruen" selv.
    Kan du forklare litt mer hvor den ligger, og hvordan den ser ut?
    Jeg har forhåpninger om å klare og gjøre dette, uten å fjerne forseglingslappene som er over endel av skruene. Noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må fjerne rammen som hardiskene monteres i.
    Under 7" displayet er det et printkort som alle knappene under displayet er koblet til.

Nesten nederst mot bunnen av chassiet på høyere halvdel av printkortet (når du står forand PC'en) er det et lite hull i printkortet. Gjennom hullet vil du se en hvit liten skrue med stjernespor (pot.meter).
    Du må bruke et LITE skrujern for å komme til. (for sikkerhetsskyld teipet jeg skrujernet med untak av spissen for å hindre uheldige kortslutninger).

Det er veldig små marginer å justere på for å få passe lys i displayet, nesten som av eller på.

Lykke til!

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akne
    Du må fjerne rammen som hardiskene monteres i.
    Under 7" displayet er det et printkort som alle knappene under displayet er koblet til.

Nesten nederst mot bunnen av chassiet på høyere halvdel av printkortet (når du står forand PC'en) er det et lite hull i printkortet. Gjennom hullet vil du se en hvit liten skrue med stjernespor (pot.meter).
    Du må bruke et LITE skrujern for å komme til. (for sikkerhetsskyld teipet jeg skrujernet med untak av spissen for å hindre uheldige kortslutninger).

Det er veldig små marginer å justere på for å få passe lys i displayet, nesten som av eller på.

Lykke til!
    Tusen takk for det tipset. Skal teste med en gang jeg kommer hjem.
    Og når du sier det, så tror jeg at jeg har sett det hullet, så jeg regner med det går bra.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan jeg kan slå av og på TFT displayet fra en fjernkontroll?
    Når jeg har vært i hvilemodus kommer den ikke på automatisk.
    Du kan ta en titt på denne: http://www.origenae.com/downloads/ma...o_Power_On.pdf
    Dette er nok ikke akkurat hva du vil, da du må frem med lodde-bolten, og bryte garantien.... men fint lesestoff iallefall.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •