Zoomplayer "lydproblemer"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Zoomplayer "lydproblemer"

Hei, driver å følger Mastiffs htpc guide, og kommet så langt at jeg skulle til å spille av film, så det som skjer er at denne feilmeldingen kommer:
    Unable to create the default DirectSound Device Filter
    Så hva betyr det? Jeg har da et DFI hovedkort og hadde planer om å bruke spdif ut fra dette, står i device manageren min at lyden funker som den skal.
    Mastiff brukte vel kanskje dedikert lydkort i sin guide, så gjelder ikke hans oppsett for integrerte lydkort?
    Eller har jeg missforstått noe?

Zoomplayer sier oxo at direct-X'n min er for gammel, men jeg har versjon 9c

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får ikke kjørt lyd i theatertek heller.. skikkelig irriterende, alltid lyden det er no problemer med...

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Du kan forsøke å forandre "audio renderer" eller "audio dekoder". Får du digital lyd ut er det alt som teller og ikke om du har fulgt Mastiff sin guide.
    På bilde siden derimot

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    får ikke kjørt lyd i theatertek heller.. skikkelig irriterende, alltid lyden det er no problemer med...
    Kjenner flere (inkl meg selv) som har dette problemet til tider. Er flere programmer som alle overkjører spdif/ut innstillingen.
    F.eks i VLC, AC3 filter, eller i Dscaler audio dekoder som jeg bruker...men dersom jeg endrer Dscaler virker alt igjen. Overkjører de andre.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm, jer er jo totalt newbi da, men nå årna jeg litt i bios så vart det liv.. fikk lyd i theatertek, men ikke i zoomplayer! aner ikke hvorfor..

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har Dscaler kan du prøve den som audiodekoder i zp. Konfigurer den til å sende spdif ut for ac3 og dts..

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flotte innspill Magnera, jeg prøvde å sette zp til default igjen da, så når jeg gikk gjennom oppsettet en gang til så funka det, av en eller annen grunn ^^
    Nå som programmene er klare for action, hva har jeg igjen? Kjører ATI så da kan man eventuelt åpne catalyst mediacenter eller hva det heter, og deretter sette oppløsningen til 1280 X 720 ? (benq7700) det som skjer når jeg setter den til det så får jeg ikke hele skrivebordet i bilde..

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ATi og to skjermer

Noen som har noen tips på instillinger når jeg vil bruke to skjermer? Siden jeg også bruker htpc'n til andre ting en film så må jeg ha to fungerendes oppsett til to forskjellige skjermer, så langt finner jeg ikke noe som fungerer sammen.. Kloning går ikke siden skjermene har forskjellig oppløsning, noen med ATi erfaring her?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Oppløsningen kan du sette opp i ZP, i ffdshow sin resize meny. Denne skal settes så høyt som du klarer med din maskin og så skal (dette andre programmet som jeg ikke husker navnet på men som mastiff har nevnt tidligere) resize bilde ned igjen til din projektors oppløsning.

Sitter selv med ATI og omega drivere, uten at omega driverene skulle ha noe å si i dette tilfellet.
    I skjerminnstillingene kan du velge monitor og sette denne til ønsket oppløsning. Og under Overlay-fanen kan du sette theater mode options slik som vist på bildet (obs det skal selvsagt krysses av for fullscreen ). Da får jeg fullskjem på pj i prosjektor sin oppløsning og kan bruke pcen som jeg vil uten at det påvirker bildet på pjen.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja hvilke drivere bruker du? jeg får ikke de samme valgene som du får tydeligvis, så vi kjører nok ikke samme software heller..
    Men jeg har fått til en god nok løsning så langt..den lille lcd skjermen er primary og prosjektoren fungerer som forlengelse av desktopen, det som funker greit nå er at når zp startes så går den i fullscreen i det samme vindu som prosjektoren har. Og det fungerer jo greit.. ikke helt det som var planen men..
    Trenger man sette om zp for hd-klipp ? har prøvd noen klipp men får ikke bilde..

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker de siste driverene fra omegadrivers.

Gjør ingen endringer når jeg kjører HD-klipp, men så har ikke jeg helt fulgt Mastiff..har tilpasset alt slik det passer meg.

Mener likevel det bare er å kjøre på.Codecs må være iorden selvsagt, men det er alt jeg kommer på.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men om du kjører omega driverene, får du benyttet deg av avivo da? det ble orden på hd-klippene..

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke HD prosjektor eller tv så stresser ikke med det..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •