Hepp! Ny medlem her Jeg har ganske lang erfaring med pc-bruk og tildels hjemmekino men ikke med HTPC.

Jeg har kjøpt meg Samsung 40" LCD og satt sammen en HTPC til den. Pcen er en 3.4ghz p4 med 2gb ram og en 6600gt.

Jeg har fulgt mastiff-guiden og føler at DVD-avspilling har blitt bra, men når jeg prøver meg på divx/xvid, enten det er "vanlige" hdtv rips eller hrhd (høyere oppløsning, DD lyd) er lyden fullstendig ute på viddene. I Zoomplayer får jeg ingen lyd i det hele tatt. I BS Player, WMP får jeg lyd, men den faller ut av synk og er ikke konstant desynket heller, den varierer fra helt synkronisert til "plutselig" to sekunder for sen osv. Jeg har satt opp custom media i zoom player som beskrevet i nevnte guide. Lydkortet er et SB Audigy 2 med en sånn minijack digital ut som er koblet til coax digital inn på forsterker.

Noen som har forslag til hva som kan være galt?

Prøvde forresten å koble på xboxen igjen etter utskiftning av TV. Det er noe av det styggeste jeg har sett. Det skal gå an å kjøre opp Xbox (ikke 360) i HD-oppløsninger. Noen som har klart det?