Problemer med hp laptop og ekstern USB 2.0 harddisk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Noldowarrior sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Problemer med hp laptop og ekstern USB 2.0 harddisk

Hei

Har en HP Pavilion ze 4828ea laptop som jeg prøver å koble en ekstern harddisk til, via USB 2.0-tilkobling.

Det fungerer via den innebyggede USB-tilbkoblingen, som viser seg å være en USB 1 tilkobling, noe som gjør at filoverføringer mellom laptopen og harddisken går veldig langsomt.

Har derfor anskaffet et USB 2.0 Cardbus adapterkort, D-Link DUB-C2, som skal kunne gi meg USB 2.0 tilkoblingsmulighet.

Men.. så enkelt er det ikke. Etter mye styr med drivere har jeg fått installert kortet med de medfølgende driverne på cdrom'en. Dette var lettere sagt enn gjort, da windows automatisk søker gjennom sine interne drivere når kortet kobles til og installerer en driver som fulgte med windows. Det som skjer da er at kortet oppdages som "standard" usb maskinvare, og at usb 2.0-funksjonaliteten ikke aktiveres.

Kortet i seg selv ser ut til å fungere etter at de riktige driverene kom på plass. Men når jeg kobler til harddisken gjennom kortet oppfattes aldri denne av windows; eller systemet krasher og jeg må starte på nytt.
    Ved tilkobling av USB-Stick (flash-kort) oppfattes sticken, men filoverføringer er umulig.

Når harddisken kobles til via standard usb-tilbkoblingen på laptopen kommer beskjeden om at "Denne høyhastighetsenheten må kobles til en høyhastighets usbkontroller for å yte maksimalt." (eller lignende; har tysk windows).

Jeg klikker på denne boblen og får da opp en oversikt over mine tilgjengelige USBtilkoblinger. Får så beskjed om at det ikke er installert en høyhastighets usbkontroller på maskinen.
    Dette til trodd for at kortet er installert.

Noen som vet hva dette skyldes?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som problemet ligger i rekkefølgen du installerte kortet på (siden Win kjører auto-installering av sin egen driver) og at du dermed har fått en driver konflikt. Hvis du hadde installert driveren FØR du puttet inn kortet ville windows automatisk brukt denne.

Du kan prøve å:
    Avinstaller kortet via Device Manager/Enhets håndtering. Slå av maskinen og ta ut kortet.
    Start maskinen (uten kortet i) og installer driverene som fulgte med kortet. Slå av maskinen igjen, putt inn kortet og så BURDE det fungere

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fungerer fortsatt ikke

Sitat Opprinnelig postet av Wizt
    Høres ut som problemet ligger i rekkefølgen du installerte kortet på (siden Win kjører auto-installering av sin egen driver) og at du dermed har fått en driver konflikt. Hvis du hadde installert driveren FØR du puttet inn kortet ville windows automatisk brukt denne.

Du kan prøve å:
    Avinstaller kortet via Device Manager/Enhets håndtering. Slå av maskinen og ta ut kortet.
    Start maskinen (uten kortet i) og installer driverene som fulgte med kortet. Slå av maskinen igjen, putt inn kortet og så BURDE det fungere
    Har gjort dette et par ganger nå. Men det fungerer fortsatt ikke.
    Kortet er det andre jeg prøver; hadde først et av ukjent merke, hvoretter jeg da byttet til D-Link i håp om at et kjent merkekort skulle takle brasene.
    Skal prøve å avinstallere harddisken og installere den på nytt via usb 2.0-inngangen, da den ble installert tilkoblet til usb 1-inngangen.
    Begynner å mistenke det er laptopen som ikke er kompatibel med usb 2.0, til tross for at hp-support anbefalte meg å kjøpe et slikt adapterkort.

Newcomer pckrasj sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv å reinnstallere Intel chipset driverne for hovedkortet ditt. evt pcm/cia drivere.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pckrasj
    prøv å reinnstallere Intel chipset driverne for hovedkortet ditt. evt pcm/cia drivere.
    Hmm.. Det er en idè ja..

Hva står hovedkortet under i device manager?
    Og hvor bør jeg hente driverne til Intel chipset'et; fra medfølgende driver-cdrom eller fra intels nettsider?

Har AMD Athlon XP-M prosessor i laptopen. Brukes da fortsatt chipset fra Intel?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •