Ny Mac mini

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Ny Mac mini

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Mac mini

.

Newcomer cstromme sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ventet spent på denne! Front Row og fjernkontrollen var alt jeg manglet

Er fortsatt 3 ukers venting på denne her i Norge dog. Men den som venter på noe godt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cstromme
    Har ventet spent på denne! Front Row og fjernkontrollen var alt jeg manglet

Er fortsatt 3 ukers venting på denne her i Norge dog. Men den som venter på noe godt!
    Til hvilket bruk skal du bruke den til? Vurderer den selv men har ingen erfaring med Mac. Tenkte å bruke den til en enkel stue pc koblet opp mot Samsung 40" Lcd. Noe tess til slikt bruk? Hvor stor forskjell er det på de forskjellige prossesorene, vet du det? har ikke noe spill behov eller noe sånt.. Eneste eg kunne tenkt meg var opptaksmuligheter men det tror jeg ikke Macmini har..?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er der ingen med noen erfaringer her ? Vil bruke Mac Mini som lagringsplass for cd´er samt som dvd spiller, lyd skulle gå via en ekstern dac inn i forsterkeren.
    Mit spørgsmål : vil Mac Mini kunne konkurrere med en gjenomsnitts god dvd spiller på bilde ? Har Panasonic PV60 plasma...og tenkte da en DVI-HDMI overgang inn i plasmaen...

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig stilig design og langt mere htpc vennlig enn forrige utgave, men det er jo fortsatt håpløst når Mac og spill er som Aylar og silikon...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Er der ingen med noen erfaringer her ? Vil bruke Mac Mini som lagringsplass for cd´er samt som dvd spiller, lyd skulle gå via en ekstern dac inn i forsterkeren.
    Mit spørgsmål : vil Mac Mini kunne konkurrere med en gjenomsnitts god dvd spiller på bilde ? Har Panasonic PV60 plasma...og tenkte da en DVI-HDMI overgang inn i plasmaen...
    Noen god "lagringsserver" er den strengt tatt ikke, med mindre man ikke har vært lite som skal lagres. Såklart, du kan slenge på noen eksterne disker, men med det "rotet" man får da kan man vel heller satse på et mer tradisjonelt HTPC-kabinett.

Med god avspillingsprogramvare....tja... grafikkløsningen i Mac mini er Intels GMA950 -- i basis noe av det simpleste man får tak i på nye PCer.

Og hva hvis du senere trenger å spille av HDCP-materiale? Med en vanlig HTPC med grafikkort som har HDMI og HDCP-støtte vil det fungere. En Mac mini kan ikke oppgraderes. F.eks. Blu-ray og HD-DVD vil bruke HDCP, og kanskje også etter hvert flere kilder for digital video. Og med mer en vanlig HTPC kan man få rimeligere kurante lydkort og ha internt i stedet for en ekstern løsning. Mac minis fordel er størrelsen og design, men med flere eksterne bokser faller dette bort etter min mening....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •