Windows Vista Mediasenter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Windows Vista Mediasenter

Noen som har noen ide om når Vista Mediasenter kommer i salg i norge?

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av man
    Noen som har noen ide om når Vista Mediasenter kommer i salg i norge?
    Hvis Vista mediasenter har noe med Windows Vista å gjøre så tar det vel ca et år. Windows Vista skal etter planen slippes i desember. Norske utgaver pleier å bli klare ca 2 måneder etter engelsk utgave. Men hvem bruker vel norsk utgave av Windows?

Når jeg kikka på siste betabuild virker det som det er MYE jobb igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MCE i Vista blir levert i sammen med OS i enkelte av versjonene og vil derfor komme samtidig med selve Vista. Kommer i August/September. Jeg har siste build 5308 kjørende. Den er rimelig smooth utseendemessig, men mangler endel på performance (drar unødvendig mye cpu og minne). Dette er vanlig for betaer og vil bli fikset i endelig versjon. Krever likevel mye minne og man bør derfor gå for minst 1 gb minne ved bruk av MCE mot 512 mb som holder nå.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vista er ikke mye å skryte av

Kjører også siste beta av Vista på en laptop jeg har og det flytter seg ikke akkurat. Nå skal det sies at PC'n er en 1 GH Dell med 512 MB minne så den ligger under min. krav. Kan ikke si jeg er imponert over det jeg ser og den er ikke mye stabil enda. Ser ut til at de har pakket enda mer brukerhjelp og grafikk inn som ikke har så mye å si for produksjon (skriving/regnskap etc).

Har ingen tro på at den kommer før tidligst i utgangen av året...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er stor forskjell på å kjøre dette på 512 mb i forhold til 1 gb (jeg har testet begge deler). 1 ghz cpu er også for lite (jeg har testet på en 3,2 ghz og en 1,7 mobile). Det er også vanlig at slike betaer har en lavere ytelse enn det ferdige produktet (bruker f.eks unødvendig mye cpu og ram), så jeg er ikke så veldig engstlig for akkurat det.

For de som ønsker en kikk på noen screenshots fra siste build: http://www.winsupersite.com/showcase..._galleries.asp

Microsoft har fortsatt ikke oppgitt noe mer presist lanseringstidspunkt enn andre halvdel av 2006.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk som kaller seg ingeniører burde vite forskjellen mellom et operativsystem på beta-stadiet og et ferdig produkt...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vil nok være i Beta lenge enda

Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Folk som kaller seg ingeniører burde vite forskjellen mellom et operativsystem på beta-stadiet og et ferdig produkt...
    Finnes mye Beta å hente som er betydelig mer stabil en denne. Skal folk gidde å teste må man forvente en hvis grad av stabilitet. Har går dritten ned bare man laster en feil driver eller et antivirus program-ingen mulighet for å redde seg- hele systemet må legges inn på ny. Videre har man lagt inn tale-hjelp. Hvordan i f.. skal slik fungere i en kontor miljø ? Videre er det ikke mye spennende å finne, inten nytt filsystem som de lovet, sikkerhetsystemet er ingen nyvinning man ikke kan få fra underleverandører i dag. Det meste går på kosmetisk dill. Tror som sagt vi må vente både sommer og vinter på denne. De store firmaene viser også stort sett null interesse for denne - enda. Forøvrig kaller jeg meg ikke bare ingeniør...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke tilgang på et MSDN abonnement så jeg skal ikke uttale meg noe særlig om en beta utgave av Vista. Hva som er prioritert i en så stort program som et operativsystem er avhenger selvsagt av hva utviklerne ønsker å teste.

For øvrig er det litt malplassert å diskutere kontorbruk i en tråd som handler om Vista mediasenter...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du litt info ang. Vista Media Center

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingeniøren du har tydeligvis ikke lest eller satt deg særlig mye inn i hva Vista er for noe. Det du kaller bare layoutmessige forbedringer er det du ser, men i virkeligheten er det så mye mer. Det er mye større forskjell fra XP til Vista enn fra 2000 til XP.

At ytelsen ikke er på topp i en beta er helt normalt, men det skal ikke stikkes under en stol at den er krevende når det gjelder hardware. Slik har Microsoft gjort det så lenge jeg kan huske.

At du dømmer Vista nord og ned pga dine dårlige erfaringer med en beta tar ikke vi andre så tungt. Det krever litt mer å få en beta til å fungere skikkelig og kanskje har du hatt ekstra uflaks, men min fungerer faktisk ganske bra. Ytelsen er likevel så treg i Media Center at jeg ikke kan bruke den i daglig bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..men må da si at det går fremover. Nå har jeg testet buildene nov05, jan06 og feb06 - og sistnevnte er den første jeg har klart å kjøre noenlunde normalt i "MCE mode". TV tuner delen fungerte greit (hauppauge drivere på winupdate), og selv med noen krasj innimellom må jeg si jeg gleder meg til Vista kommer nærmere release dato..

Og det er helt korrekt som det blir nevnt tidligere i denne tråden, det meste av nyhetene i Vista ligger under panseret

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva er revelosjonerede med Vista ?

Sitat Opprinnelig postet av Madmax33
    Ingeniøren du har tydeligvis ikke lest eller satt deg særlig mye inn i hva Vista er for noe. Det du kaller bare layoutmessige forbedringer er det du ser, men i virkeligheten er det så mye mer. Det er mye større forskjell fra XP til Vista enn fra 2000 til XP.
    Og det er ??

Det blir nok bedre men slik den er i dag kan jeg ikke/vil jeg ikke slippe den inn på min hovedmaskin. Ellers likte jeg ganske enkelt ikke det jeg så, kanskje venner jeg meg til det med tiden, men det blir en stund til jeg tester den igjen...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •